بیوگرافی شهره سلطانی

بیوگرافی شهره سلطانی + عکس

شهره سلطانی در ۲۲ دی ۱۳48 در بجنورد به دنیا آمد.او بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. شهره سلطانی در سال 1348 در شهرستان بجنورد متولد شد. وی دارای مدرک لیسانس موسیقی از دانشگاه آزاد اسلامی است. شهره سلطانی بازیگری در تئاتر را از سال 1366 آغاز کرد و در سال 72 با فیلمی به نام عبور از تله با کارگردانی غلامرضا رمضانی در سینما فعالیت کرد. لازم به ذکر است شهره سلطانی علاوه بر بازیگری، نوازنده تخصصی ساز سنتور و پیانو می باشد و ردیف های آوازی را نزد هنگام آخوان تدریس کرده است. شهره سلطانی سرپرست گروه بانوان دات می باشد.

شهره سلطانی زمانی به دلیل ضعف سیستم ایمنی دچار کم خونی بدخیم بود که با علائمی مثل کمبود ویتامین B و D و کمبود ید و منیزیم مواجه بود. خستگی مفرط اضافه وزن بالا ،  ریزش بیش از حد مو و مشکلات تنفسی، تورم زبان و حلق این است که این مشکلات باعث شد حدود 9 ماه در خانه بماند و از دنیای بازیگری دور شود.

شهره سلطانی با بهروز پناهنده ازدواج کرده است. شهره سلطانی درباره همسرش می گوید: همسرش دوست خوبی است و همواره پشتیبان او بوده است. آشنایی آن ها به سال‌هایی برمی‌گردد که بهروز پناهنده در نمایش شهره سلطانی بازی می‌کرد. شهره سلطانی سال‌ها بعد داور تئاتری نمایش‌های بهروز پناهنده بود که در آخر منجر به ازدواج شد.پناهنده به غیر از بازیگری به کارگردانی تئاتر مشغول است.

شهره سلطانی با همراهی خواهرزاده اش مدیریت کافه را عهده دار بود و در آنجا به فعالیت های فرهنگی و هنری مشغول بود ولی به دلیل آواز شهره سلطانی در کافه، کافه تعطیل شد. شهره سلطانی در این مورد گفت زمانی که با برادرزاده هایم این کافه را افتتاح کردیم، هدفمان این نبود که فقط محلی برای تجارت باشیم. بیشتر از همه می خواستم از این فرصت استفاده کنم و آن را به مکانی فرهنگی و هنری تبدیل کنم، اما با اجرای یک ترانه یک شب به لطف دوست عزیزی که اعلام کرد کافه پلمپ شد.

شهره سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون بعد از تعطیلی کافه ای که در آن خوانندگی می کند واکنش نشان داد و در یادداشتی نوشت: دوستان عزیزم، آخرین باری که آن شب در کافه آمو آهنگ داشتیم کافه ما به لطف یکی از دوستان عزیزی که می گفت ما کار اشتباهی کرده ایم پلمپ شد. تا دیروز تصور میکردم وقتی یه جایی یه فعالیت فرهنگی و هنری هست همه باید خوشحال و شاد بشن ولی معلومه که اشتباه میکردم ولی فقط میخوام بگم اونایی که سعی میکنن نان یکی رو بگیرن فقط به یه نفر صدمه نمیزنن اونجا همه کارگران هستند و کارکنانی هستند که همه کار می کنند.

آثار هنری شهره سلطانی

سینمایی

زيگزاگ

قرنطينه

حس پنهان

جاي او ديگر خالي نيست

قتل آنلاين

تارا و تب توت فرنگي

اين زن حرف نمي زند

رأي باز

قرمز

آدم برفي

سه مرد عامي

عبور از تله

 

مجموعه تلویزیونی شهره سلطانی

شرایط خاص

لحظهٔ گرگ و میش

پنچری

قاب خاطره

هفت سین

خون‌بها

گیلعاد

ترش و شیرین

مار و پله

سقوط

برای آخرین بار

پای پیاده

هنگامه

جوانی

رستوران خانوادگی

همسفر

صدایم کن

قصه‌های شهرک سینمایی

میعاد در سپیده‌دم

خانه عشق

خانه سبز بازیگر

طاغوت

شلیک نهایی

ضلع ششم

بیا تا گل برافشانیم

این خانه دور است

روزی روزگاری

منبع: روبکا

بیوگرافی شهره سلطانی