بیوگرافی علی ضیاء

بیوگرافی علی ضیاء + عکس

سید علی ضیاء در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ در کاشان به دنیا آمد. علی ضیا 190 سانتی متر قد داشته و مجری برنامه های صدا و سیما می باشد. علی ضیا دارای مدرک لیسانس مکانیک طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران می باشد. پدر او سید حسن ضیاء، نقاش فرش و مادرش شهره احدیت ویراستار و نویسنده آثار ادبی بود. کتاب سیامو یکی از کتاب هایی بوده که به وسیله مادر علی ضیاء نوشته شده است. علی ضیا یک خواهر بزرگتری به اسم شیما نیز دارد. علی ضیا از بچگی در فضای فرهنگی تربیت شد. وابستگی شدیدش  به خانواده زیاد است. علی ضیا هر بار با مادرش کتابی می خواند و نقد می کرد و در بیشتر کنسرت ها و تئاترها مادرش را می بیند. خانواده ضیاء سالهاست که در کاشان زندگی می کنند. اما به دلیل رفت و آمدهای مکرر علی ضیا به تهران همه به پایتخت مهاجرت کردند و حالا در آنجا زندگی می کنند.

علی ضیا با نویسندگی به رادیو جوان وارد شد و در برنامه بسیار جوانی که توسط خود علی ضیا به گویش کاشانی نوشته شده بود مضمونی طنز خواند. آقای زاهدی که صدای علی ضیا را در آخرین برنامه رادیو جوان شنیده بود با سیدعلی ضیا تماس گرفت و از او خواست گزینه جوان را اجرا نماید. ولی پس از قبولی در آزمون گویندگی مجبور شد با شروعی خوب برنامه را اجرا کند اما با توجه به فضای علمی که علی ضیا داشت و اختراع ثبت شده توسط علی ضیا، اجرا کردن برنامه گزینه جوان به او پیشنهاد شد و نخستین برنامه ای که علی ضیا به صورت زنده پخش کرد برنامه گزینه جوان بود.

علی ضیا پیش از ورود به تلویزیون فن بیان را نزد مرحوم حمید سمندریان آموخت و مدتی را در تمرینات تئاتر شرکت کرد تا هنر و گویش او را با حرکات بدنی او تطبیق دهد. علی ضیا در نظرسنجی برنامه 3 ستاره به عنوان یکی از 3 مجری بیست سال اخیر شبکه سه انتخاب شد.

پس از هشتاد و یکم شهرآورد تهران، علی ضیا که در جمع هواداران پرسپولیس در یکی از کافه های تهران حضور یافت شعارهایی داد که باعث شکایت پرویز مظلومی و ممنوع تصویری شد. پرویز مظلومی بلافاصله پس از توقیف این ویدئو از شکایت خود منصرف شد و دلیل آن هم مختلط بودن جلسه و انجام حرکات نامناسب ضیاء بود. حضور علی ضیا در حادثه منا بعد از این حادثه شایعه درگذشت علی ضیاء مجری تلویزیونی حاضر در مراسم حج در فضای مجازی شکل گرفت که ساعاتی پس از این حادثه با انتشار ویدئویی در منا از سلامتی خود خبر داد.

تجربه بازیگری علی ضیا:

بازیگر مهمان سریال دفترخانه شماره ۱۳

بازیگری در فیلم چند اپیزودی رابطه

 

سمت‌های دیگر علی ضیا :

• مدیر بازرگانی شرکت مهندسی ـ بازرگانی مبین تهران

• مدیر بازاریابی شرکت مهندسین مشاور محرکیان

• گوینده شبکه جوان رادیو از سال ۱۳۸۵ الی ۱۳۸۸

• مجری شبکه سوم سیما جمهوری اسلامی از سال ۱۳۸۸ تا کنون

• مدیر پروژه مؤسسه خیریه فاطمه الزهرا

• دبیر اجرایی همایش دانشجویی کشوری مکانیک

مجری گری علی ضیا :

یک یک

فرمول یک

رادیو هفت

برنامه نیمروز

گزینه جوان

ویتامین ۳

ویژه برنامه تحویل سال نو

با اجازه خدا

نبش جنت آباد

بعضی‌ها

امشب

اینجا آینده

هزار و یک شب

خوشا شیراز

بیوگرافی علی ضیاء