بیوگرافی جهانبخش سلطانی

بیوگرافی جهانبخش سلطانی + عکس

جهانبخش سلطانی در ۱۳۳۰ در اصفهان به دنیا آمد.او بازیگر ایرانی است. او دیپلم دارد. جهانبخش سلطانی کار هنری خود را از دبستان با نویسندگی و بازیگری آغاز کرد بعد در سال 1345 وارد عرصه تئاتر شد و در سال 1367 با بازی در فیلم افق با کارگردانی رسول ملاقلی پ.ر وارد عرصه سینما شد. . جهانبخش سلطانی در سال 1377 با سریال مردان آنجلس بیشتر مشهور شد و محبوبیت او با بازی در این سریال بیشتر شد. جهانبخش سلطانی علاوه بر بازیگری نویسندگی و کارگردانی تئاتر نیز داشته و اکنون استاد دانشگاه می باشد.

جهانبخش سلطانی در سال ۵۸ در سن ۲۸ سالگی با زهره طاعی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزند، دو پسر و یک دختر به اسم سارا بود. فرزند اول من سارا در ده ها فیلم بازی کرد. زهره طاعی همسر آقای سلطانی در 1339 در اصفهان به دنیا آمد. وی دارای مدرک لیسانس ریاضی و کامپیوتر بوده و مدتی نیز ریاست بخش کامپیوتر واحد پزشکی بیمارستان الزهرا را بر عهده داشت و در آنجا بازنشسته شد.

سینما و تئاتر و به طور کلی تلویزیون به خودی خود یک مافیا هستند شما باید عضو یک گروه و باند قوی و ریشه دار باشید تا مدام تلاش کنید. از زمانی که خودم را می شناختم نمی خواستم سیاست مدار و عضو حزب و گروه و جناح باشم چرا؟ چون در سینما، تئاتر و تلویزیون آنچه را که حزب و گروهم می گویند پخش می کنم نه آن چیزی که با آن بزرگ شده ام. هنرمند باید هنرمند باشد و هنرمند مانده نه فقط سیاستمدار چرا سیاسی هستیم چه داریم؟در زمینه کار هم پیشنهاد داشتم اگر بیکار شوم متن را خوانده و اگر می خواستم قبول می کردم.

کیفیت کار اهمیت دارد. حتی در اصفهان به من پیشنهاد کار در تلویزیون داده شد ولی وقتی دیدم خیلی کم است نپذیرفتم. من یک سریال 17 قسمتی داشتم به نام این عشق اول آسان شد که تهیه کنندگی، نویسندگی، کارگردانی و بازی را هم خودم انجام دادم.

 
فیلم های سینمایی
– دل بی‌قرار
– شانهٔ دوست
– کودکانه
– نوروز
– افسانه پوپک طلائی
– باشگاه سری
– سرعت
– آخرین مرحله
– بازگشت از بوداپست
– شیرین و فرهاد
– گروگان
– مهریه بی‌بی
– پرتگاه
– حماسه مجنون
– حمله خرچنگ‌ها
– سفرنامه شیراز
– صبح روز بعد
– شرم
– عملیات کرکوک
– الماس بنفش
– بچه‌های طلاق
– شب دهم
– افق

فیلم های تلویزیونی:
– سر دلبران
– یوسف پیامبر
– چشم‌های آبی زهرا
– آتش و شبنم
– سواران جنوب
– مردان آنجلس
– سرنخ
– فرار
– قصه‌های مجید

منبع: روبکا

بیوگرافی جهانبخش سلطانی