بیوگرافی سیروس همتی

بیوگرافی سیروس همتی + عکس های سیروس همتی

سیروس همتی متولد ۱۳ مرداد 1351 در تهران است. او در یک خانواده 4 نفره بزرگ شد. او یک برادر بزرگتر داشت که در جنگ بین عراق و ایران به شهادت رسید. سیروس همتی در اصل آذربایجانی و ترکی است و اهل اجرآباد سراب است. متأسفانه باید بگوییم که همتی  برادر ، پدر و مادر ندارد .آن ها چندین سال پیش از دنیا رفتند. سیروس همتی در شبکه های اجتماعی فعال بوده و تصاویر شخصی و خانوادگی خود را به اشتراک گذاشته و در اینستاگرام فعالیت دارد.

سیروس همتی فعالیت هنری خود را از دهه 70 شروع کرد و در تئاترهای گوناگون به ایفای نقش پرداخت. نمایش های کامو با کارگردانی محسن هوشیار در سال ۱۳۷۰، خروسک پریشان با کارگردانی داوود کیانیان در سال ۱۳۷۲ و تابلوی آخر با کارگردانی نصرالله قادری در سال ۱۳۷۳ از نخستین بازی های او روی صحنه هستند. نخستین کار سیروس همتی مقابل دوربین در سال 1381 برای مجموعه خاک سرخ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و سپس در سال 1388 برای مجموعه آشپزی با کارگردانی محمدرضا هنرمند در مقابل دوربین رفت و نقش های کوچکی را بازی کرد. سیروس همتی علاوه بر این در سال ۱۳۸۲ در فیلم مارمولک با کارگردانی کمال تبریزی بازی کرد.

بازی سیروس همتی در مجموعه ای در ماه مبارک رمضان، خداحافظ بچه در سال 1391 در نقش راننده توجه خیلی از مخاطبان را به خود جلب نمود و می توانیم بگوییم این مجموعه نقطه شروع سیروس همتی است. . سیروس همتی سال هاست که با خانم لیلا نوری ازدواج کرده است. دو دختر به نام های نگار همتی و بهار همتی که دوقلو هستند حاصل ازدواج آنهاست. لیلا نوری چشم پزشک بوده و در بیمارستان فارابی تهران فعالیت می کند. سیروس همتی در آخرین پست خود در صفحه شخصی خود سالگرد ازدواج آنها و همچنین تولد همسرش را تبریک گفت.

یکی از ویژگی های سیروس همتی بازی در تئاتر، سینما و تلویزیون است که تجربه او را بیشتر می کند. فعالیت او در زمینه های مختلف از جمله کارگردانی، نویسندگی، تدریس، طراحی صحنه نیز باعث شهرت و محبوبیت او شده است. سیروس همتی در مصاحبه ای درباره اینکه کدام یک از اولویت های بازیگری، کارگردانی و نویسندگی اش اولویت دارد، گفت: اولویت اول من بازیگری می باشد. احساس می کنم هنوز قادر نیستم مهارت های بازیگری ام را نشان دهم. در مجموعه خداحافظ بچه قسمتی از توانایی هایم را نشان دادم اما دیگر این اتفاق نیفتاد.

هیچ کدام از دخترهایم به بازیگری علاقه ندارند و حوصله شان سر می رود. برای نشان دادن دو چشم نیاز داشتم چون داستان مردی به نام سیروس همتی بود که دو دختر داشت. من هم در برنامه صبح بخیر به دخترم نیاز داشتم زیرا عزرائیل قصد داشت سر یک بچه را از تن جدا کند و من فکر می کردم چه کسی بهتر از فرزند من برای ایفای نقش است. من قطعا در این دو نمایش از دخترانم استفاده کردم و هدف من این نبود که به زور وارد نمایش شوند. در برخی تئاترها یا کارهای تجسمی بازیگران تئاتر یا فیلم و سریال از بچه های خودشان استفاده کرده و خیلی راحت می توان فهمید که نقش اضافه بوده و اگر حذف شود به قصه لطمه ای وارد نمی شود اما من واقعا در این دو کار به یک دختر بچه نیاز داشتم و دیدم بهتر است از دختران خودم استفاده کرده تا برای کسی مشکلی پیش نیاید.

فیلم های سینمایی سیروس همتی

 مزرعه پدری ۱۳۸۲  مارمولک ۱۳۸۳
یک تکه نان ۱۳۸۳ پابرهنه در بهشت ۱۳۸۴
 دیگری ۱۳۸۸  ته خط ۱۳۹۳
 فرار از اردو ۱۳۹۳ کارگر ساده نیازمندیم ۱۳۹۴
 صله سحر ۱۳۹۴ دشمن‌ زن ۱۳۹۶
ضربه فنی ۱۳۹۷ انفرادی ۱۳۹۸
زن ها فرشته اند ۱۳۹۸

 

سریال های سیروس همتی

خاک سرخ ۱۳۸۱ آشپزباشی ۱۳۸۸
پرانتز باز ۱۳۸۹  خداحافظ بچه ۱۳۹۱
ماتادور ۱۳۹۲ خوب ، بد ، زشت ۱۳۹۳
دلدادگان ۱۳۹۷ صبح آخرین روز ۱۴۰۰

 

تئاترهای سیروس همتی

کامو ۱۳۷۰  خروسک پریشان ۱۳۷۲
 بازی تابلوی آخر۱۳۷۳ یه خونه یه چلچله ۱۳۷۴
برف سبز۱۳۷۵ ساز سحرآمیز ۱۳۷۵
آقای وندال ۱۳۷۸ بسه دیگه خفه شو ۱۳۸۲
عید پاک ۱۳۸۵ قربانی ۱۳۸۶
مسافران مرد ۱۳۸۷  رویاهای خلیج فارس ۱۳۸۸
اسب های پشت‌ پنجره ۱۳۸۸ شرق غزل ۱۳۸۸
دزد آب ۱۳۸۹ روز سرباز ۱۳۹۰
بلوط های تلخ  ۱۳۹۰ خانمچه و مهتابی ۱۳۸۹
تماشاچی محکوم به اعدام ۱۳۸۹ این خونه چه خبره ۱۳۹۰
ح دو چشم ۱۳۸۸ مومیا ۱۳۹۰

 

گردآوری: روبکا

بیوگرافی سیروس همتی