بیوگرافی سامرند معروف + عکس سامرند معروف

بیوگرافی سامرند معروف

سامرند معروف اردیبهشت 1359 در تهران به دنیا آمد. او بازیگر پرطرفدار سینما و تلویزیون است و به عنوان دستیار کارگردان نیز کار می کند. او دارای 4 برادر است. سامرند مقطع کارشناسی گرافیک در دانشگاه علمی کاربردی را به پایان رسانده است. سامرند معروفی اخیرا در سریال های تلویزیونی یک بیگانه با من است و در کنار پروانه ها ایفای نقش کرده است. او یکی از موفق ترین و پرحاشیه ترین هنرمندان عرصه هنر است. سامرند در سریال مینو با خانم مهدیه نساج آشنایی پیدا کرد و در سال 1397 با یکدیگر عروسی کردند.

سامراند از تئاتر آغاز کرد و در چندین نمایش موفق شرکت کرد. او در سال ۱۳۷۹ به حرفه بازیگری آمد و نخستین تجربه بازیگری خود را با بازی در نمایش فریدون با کارگردانی مرتضی طباطبایی به دست آورد. وی علاوه بر این در فیلم هایی چون خانواده دکتر ماهان، پرسه در مه، جلال الدین، عقاب صحرا، خماری و غیره بازی کرده و به عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشته است. سامرند در چشم های بارانی به عنوان دستیار اول کارگردان فعالیت می کرد. او نخستین تجربه خود را در سینما در سال ۱۳۸۸ به دست آورد و در فیلم پرسه در مه ساخته بهرام توکلی کارگردانی کرد. او در این فیلم نقش کوچکی داشت. از دیگر کارهای او می توان به بازی در مجموعه در میان خاکستر اشاره کرد که به کارگردانی سجاد امیر یزدانی ساخته شد و به عنوان کارگردان برنامه ریزی در این سریال فعالیت کرد.

در کنار پروانه ها

مجموعه در کنار پروانه ها با کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید از شبکه دو سیما پخش گردید. این مجموعه دراماتیک و اجتماعی است. او در این سریال نقش رهی را بازی می کند. او شخصیت اصلی سریال بوده که مخاطب را به درگیری با دنیای اطراف و اتفاقات زندگی می کشاند.

بیگانه ای با من است

سامرند معروف در سال 1399 در مجموعه بیگانه با من در نقش سعید ایفای نقش کرد.در این سریال سامرند در نقش سعید دشت یاری همسر نسا  بازی می کند. او با بازی در این فیلم بیشتر به چشم می آید و مشهورتر شده است. سامرند فقط در این فیلم بازی کرد ولی در فیلم هایی مثل دکتر ماهان و مینو هم بازیگر بود و هم برنامه ریز و دستیار کارگردان می باشد.

او می گوید زمانی که در یک مجموعه چند جا مسئول هستید انرژی شما تقسیم شده به همین دلیل از بازی در این دو اثر چندان رضایت ندارم. این مجموعه با کارگردانی احمد امینی و آرش معیریان جای خود را به سریالی به نویسندگی زنده یاد پرویز پور حسینی داده است.

زندگی در اصفهان

وی به دلیل شرایط کاری پدر مدتی در اصفهان زندگی کرد و کار هنری خود را در آن شهر شروع کرد. او در دبیرستان گرافیک خواند و در دانشگاه هم به همین کار ادامه داد، جایی که به گفته خودش گاهی اوقات به صورت پراکنده برای کمپین تبلیغاتی یکی از دوستانش کار می کند. او به دلایلی از هنر انصراف داده است.

ازدواج سامرند معروفی

سامرند معروفی در 9 دی ماه 97 با مهدی نساج که در زمینه هنری نیز فعال است و بازیگر تلویزیون است ازدواج کرده است که این دو بازیگر در حین ساخت سریال مینو با هم دیدار کردند. مهدیه نساج با بازی در نقش مینو در این مجموعه بسیار به شهرت رسید. مهدیه نساج در ۲۲ آبان ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمد. وی بازیگر تئاتر و تلویزیون دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد و لیسانس کارگردانی از دانشگاه سوره است. او قبلا ازدواج کرده و دختری به اسم ملینا دارد. این زوج در مجموعه هایی چون خانواده دکتر ماهان، مینو و بیگانه ای با من است با هم کار کرده اند.

زمینه های فعالیت دیگر

سامرند علاوه بر دستیار کارگردانی، در زمینه داستان نویسی هم کار می کند. او و همسرش مهدیه نساج نویسنده چند کتاب صوتی مثل ما دروغگو بودیم نوشته امیلی لاکهارت، موش ها و آدم ها به نویسندگی جان اشتاین بک و بیگانه در دهکده هستند. او علاوه بر این چند پادکست را با صدای خود پخش نموده است.

آثار سامرند معروفی

مجموعه خانواده دکتر ماهان سریال مینو
پرسه در مه عقاب صحرا
خماری چشم های بارانی
شانه دوست پنهان
در میان خاکستر

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا