بیوگرافی حسین توکلی + عکس های حسین توکلی

بیوگرافی حسین توکلی

تقریبا 12 سال از حضور این خواننده جوان در زمینه موسیقی و خوانندگی گذشته و نکته قابل توجه درباره توکلی این بوده که او با این سابقه کم موفق به کسب موفقیت های زیادی در این زمینه شد. یکی دیگر از ویژگی های مهم این خواننده کشورمان داشتن صدای مخملی و خوش صدا است که باعث شده او را هم در ردیف آواز و هم در سبک خوانندگی با محمد علیزاده و محمد اصفهانی خواننده مشهور کشورمان مقایسه نمایند.

حسین توکلی متولد 15 خرداد 1362 در خرمشهر است. او یکی از خوانندگان موفق نسل جوان کشورمان بوده که علاوه بر عرصه موسیقی  در عرصه تئاتر هم فعالیت می کند. صدای فوق العاده این خواننده جوان او را به عنوان یکی از خوش صداترین خوانندگان پاپ خوزستان معرفی کرد.

ویژگی های اخلاقی

شاد و خندان بودن یکی از خصوصیات مهم شخصیتی اوست. یکی دیگر از ویژگی های خوب این خواننده آینده دار کشورمان، پشتکار و تلاش زیاد او برای ارائه موسیقی حرفه ای می باشد که از ویژگی های شخصیتی اوست. بدون شک یکی از دلایلمهم که او را در کل 12 سال حضورش در عرصه موزیک موفق نمود تلاش و پشتکار زیاد می باشد.

شروع کار هنری حسین توکلی

حسین توکلی فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد. در اصل ابتدا به تئاتر رفت و بعد به خوانندگی و موسیقی علاقه مند شد. البته زمانی که در زمینه تئاتر کار می کرد به فعالیت قرآن مشغول بود و قاری حرفه ای قرآن بود. ورود او به دنیای موزیکدر سال 72 است و در این دوران فعالیت خود را با خوانندگی در هلال احمر خرمشهر شروع کرد. طولی نکشید که توکلی نخستین موزیک خود را در سال 1381 به نام انتظار منتشر کرد. توکلی این موزیک را در صدا و سیمای مرکز خوزستان ضبط و روانه بازار موسیقی کرد. انتشار این تک آهنگ نه تنها آغاز فعالیت موسیقیایی حسین توکلی بود، بلکه سرآغاز موفقیت و شهرت او در این زمینه بود. زیرا بعد از آن کارهای زیادی در زمینه موسیقی برای صدا و سیما انجام داد و توانست نظر مخاطبان را به خود جلب نماید و به خواننده محبوب مردم تبدیل شود. همان گونه که اشاره کردیم، پشتکار و سخت کوشی از خصوصیات مهم این خواننده خوش صدای جنوبی می باشد. به همین خاطر در سال 1386 پس از ساخت چندین تک آهنگ و کار در رادیو و تلویزیون موفق شد نخستین آلبوم موسیقی خود را با اسم اگر نبودی ضبط و منتشر کند. حسین توکلی برای ضبط این آلبوم با کمپانی ایران گام کار کرد که مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفته و فروش مناسبی هم داشت.

در زمان کمی توکلی تصمیم گرفت آلبوم دیگری منتشر کند. او دومین آلبوم خود را تنها 2 سال پس از انتشار نخستین آلبوم خود در سال 2009 ساخت اما متاسفانه قبل از انتشار آن در اینترنت منتشر شد. نام آلبوم دوم حسین توکلی به لحظه است و در لیست آلبوم های موفق قرار داشت و به فروش خوبی از این آلبوم دست یافت. توکلی پس از انتشار آلبوم های خود تصمیم به ضبط آلبوم دیگری به اسم آلبوم بهونه گرفت که در آن با مهدی گرناوی همکاری کرده است. پس از این آلبوم چهارمین آلبوم خود را به نام توهم ضبط و روانه بازار موسیقی کرد. هرچند مدت زیادی از حضور توکلی در عرصه موسیقی نگذشت، اما با تلاش فراوان خود توانست در مدت کوتاهی 4 آلبوم موفق را منتشر و تولید نماید و بعد از بدست آوردن این موفقیت ها تلاش های زیادی انجام داده است. او اکنون مشغول ساخت آلبوم جدید خود به اسم لرزش است که در این آلبوم با میلاد ترابی فعالیت دارد.

مهاجرت به تهران

حسین توکلی موسیقی را اول در زادگاهش آغاز کرد و خوشبختانه توانست مخاطبان و طرفداران زیادی در آنجا پیدا نماید. او با دیدن این استقبال مردم تصمیم داشت در سال 1390 از خرمشهر خارج شود و برای پیشرفت در زمینه خوانندگی و تبدیل شدن به یک خواننده حرفه ای به تهران برود. حسین توکلی تاکنون موفق به تولید 4 آلبوم موسیقی و عرضه آنها به بازار موسیقی کشور شده است. او همچنین چندین تک آهنگ دیگر را تولید و منتشر کرده است.

از افتخارهای دیگر حسین توکلی می توانیم به حضورش در دو دوره از جشنواره های موزیک صدا و سیمای کشور اشاره نمود که توانست عنوان برتری را بدست آورد. بدست آوردن چنین عنوانی بر افتخارات دیگر صدا و سیما و مردم آبادان و خرمشهر افزوده است. او پس از انتشار آلبوم های موفق و جلب توجه عموم، توانست خیلی از آثار خود را در شبکه های سراسری اجرا نماید.

ازدواج حسین توکلی

این خواننده مجرد بوده و ازدواج نکرده است.

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا