بهترین لوله برای گاز کشی چیست

یکی از بخش‌های اجرایی مهم در ساخت‌وساز هر ساختمان، لوله‌کشی گاز است. این لوله‌کشی باعث می‌شود شما به یک سیستم حرارتی متصل شده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. لوله‌کشی گاز طبق استانداردهای خاصی توسط لوله‌های توکار و روکار انجام می‌شود.

ما در این مقاله با معرفی بهترین لوله برای گاز کشی شما را در انتخاب صحیح سیستم انتقال گاز به ساختمانتان راهنمایی کرده و شرکت آهن باکس را برای خرید و همچنین اطلاع از قیمت روز لوله گاز به شما معرفی می‌کنیم.

C:\Users\RayanGostar\Desktop\lolekeshi-color.jpg

انواع لوله مناسب گازکشی

همان‌طور که ذکر شد عملیات لوله‌کشی گاز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در ارتباط مستقیم با سلام و ایمنی افراد است. اما علاوه بر نصب اصولی لوله گاز، آشنایی با بهترین لوله برای گاز کشی نیز اهمیت ویژه دارد. در ادامه ما مناسب‌ترین لوله‌ها برای گازکشی به مکان‌های مختلف را معرفی خواهیم کرد.

۱- لوله پلی‌اتیلن

یکی از بهترین لوله‌ها برای گازکشی ساختمان، لوله‌های پلاستیکی از جنس پلی اتیلن هستند. این لوله‌ها از مقاومت بالا در برابر خوردگی برخوردار بوده و خاصیت ارتجاعی آن‌ها نسبت به سایر لوله‌ها مخصوصا نوع فولادی، بیشتر است. از مزایای لوله گاز پلی اتیلن می‌توان این موارد را نام برد:

  • اتصال آسان
  • انعطاف‌پذیری
  • نصب آسان
  • عمر طولانی و کاهش هزینه‌های مربوطه

۲- لوله اسپیرال

این لوله‌ها نیز در سیستم گازرسانی مورد استفاده قرار گرفته و از ترکیبات پلی اتیلن، فولاد و یا الیاف کربنی ساخته می‌شوند. لوله‌های اسپیرال از ساختار مارپیچ برخوردار بوده و در ساخت آن‌ها از ورق فلزی با ضمانت‌های متفاوت استفاده می‌شود. از مزایای این لوله می‌‌توان این موارد را ذکر کرد:

  • برخورداری از خواص مکانیکی ویژه
  • یکنواختی مناسب در کناره‌ها
  • انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به سایر لوله‌ها
  • برخورداری از مقاومت بالا در مقابل ترک خوردن و شکستگی در زمان تماس با سیالات
  • صرفه اقتصادی داشتن

۳- لوله مسی

لوله‌های مسی نیز در لیست بهترین لوله برای گاز کشی قرار دارند و معمولا به دلیل انعطاف‌پذیری بالای آن، پیشنهاد می‌شود که در لوله‌کشی گاز آن‌ها استفاده شود. اهمیت این موضوع برای سیستم‌های که در دمای بالا فعالیت می‌کنند بیشتر است.

لوله مسی نیازمند فضای کافی برای نصب است لذا از این لوله‌ها در پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های صنایع نفت و گاز، سیستم‌های سوخت‌رسانی و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود.

۴- لوله‌های فولادی

لوله فولادی بهترین لوله برای گازکشی محسوب می‌شود و قطر آن نسبت به نوع مسی بیشتر است. این لوله‌ها نیاز ندارند که به دیوار توسط عناصر اضافه متصل شوند. لوله‌های فولادی برای نصب باید تحت انبساط حرارتی قرار بگیرند تا برای کار در دمای بالا مقاوم شوند.

این لوله‌ها توسط متخصصین لوله‌کشی گاز مونتاژ می‌شوند. لوله فولادی به‌صورت زنگ نزن و گالوانیزه عرضه می‌شود و در برابر خوردگی و ضربه، مقاومت ویژه از خود نشان می‌دهد. این لوله‌ها نسبت به سه نوع قبل مقاوم‌تر هستند و معمولا در پروژه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

C:\Users\RayanGostar\Desktop\gas-pipes.jpg

قیمت لوله گاز

همان‌طور که ذکر شد، لوله‌های گاز دارای انواع مختلفی بوده که به تناسب ویژگی‌هایی که دارند، قیمت‌های متفاوتی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به‌عنوان مثال لوله‌های توکار و روکار هر کدام قیمت‌های مربوط به خود را داشته و با توجه به سایز و ضخامت‌شان بهای آن‌ها مشخص می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آهن باکس قیمت روز این لوله‌ها را دریافت کرده، بهترین لوله برای گاز کشی را انتخاب کرده و برای خرید مطمئن و به‌صرفه تصمیم بگیرید.