لوله استیل چیست؟ لوله استیل از کجا بخریم؟

اکسید شدن یکی از نقاط ضعف مهم لوله‌های آهنی است؛ برای رفع این مشکل، محصولات زیادی از جمله لوله استیل روانه بازار شده‌اند. این محصول، کاربردهای گسترده‌ای دارد، از صنعت و پتروشیمی گرفته تا استفاده در دکوراسیون منازل. این محصول سطحی صاف و صیقلی دارد و می‌تواند در بخش‌های ظاهری به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.

لوله استیل، می‌تواند بر اساس نحوه تولید به دو نوع درزدار و بدون درز تقسیم شود؛ همچنین در تولید این محصول می‌توان از آلیاژهای فولادی مختلفی استفاده کرد که قیمت و کیفیت نهایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای خرید این نوع لوله‌ها، ابتدا لازم است آشنایی مختصری با بازار فروش آهن و فولاد داشته باشید؛ با مراجعه به سایت آهن اسپات قیمت‌ روز لوله استیل را مشاهده، از تحلیل‌ بازارآهن مطلع شده و خریدی به صرفه را تجربه کنید.

خواص لوله استیل

این محصول با خاصیت ضد زنگ، جایگزین خوبی برای لوله‌های آهنی و فولادی خواهدبود؛ به علاوه در محیط مرطوب و نامساعد، دچار خوردگی نمی‌شود و عمر مفید طولانی دارد. این نوع لوله در محیط‌های نمکی مانند دریا هم مقاومت خوبی دارد و می‌تواند کاربردی باشد.

لوله های استیل دچار تغییر رنگ و شکل نمی‌شوند و در شرایط مختلف آب و هوایی از خیلی گرم گرفته تا خیلی سرد، قابل استفاده هستند. در صورتی که نیاز به تعویض این لوله‌ها داشته باشید می‌توانید آن‌ها را به مراکز بازیافت تحویل نمایید، چون کاملا قابلیت بازیافت دارند و می‌توان از آن‌ها محصول جدیدی تولید کرد.

لوله استیل، به راحتی می‌تواند تعمیر و تعویض شود و با توجه به مقاومت بسیار بالایی که دارد، انتخاب خوبی برای پروژه‌هایی است که نیاز به کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی دارند. همچنین، این محصولات با داشتن ظاهری مناسب، قابلیت استفاده در ظاهر پروژه‌ها را دارند، بدون اینکه به زیبایی و نمای کار آسیبی بزنند، حتی ممکن است از آن‌ها برای ساخت نرده و حصار و ایجاد زیبایی در نمای ساختمان هم استفاده نمود.

کاربردهای لوله استیل

انواع لوله استیل من جمله لوله استنلس 304 کاربردهای زیادی دارند. از استفاده‌هایی برای دکوراسیون گرفته تا استفاده برای انتقال مایعات و گازها. به طور کلی می‌توان کاربردهای این محصول فولادی را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • استفاده در بخش‌های ظاهری مانند نرده استیل، حفاظ، لوله پرده، حفاظ بالکن و…
  • استفاده در سیستم‌های تصفیه آب و فاضلاب
  • کاربردهای صنعتی در صنایع نفتی و پتروشیمی
  • استفاده در کارخانجات مواد غذایی
  • برای انتقال نفت و آب در فاصله‌های بسیار طولانی
  • استفاده در کارخانه مایعات خوراکی مانند شیر، آبمیوه و نوشابه
  • کاربرد در تولید وسایل خانگی مانند یخچال
  • برای فشرده سازی هموا
  • کاربرد آزمایشگاهی برای بخش‌های نمونه گیری

انواع لوله استیل

انواع لوله استیل بر اساس روند تولیدی که طی می‌کند می‌تواند دو نوع داشته باشد:

  • لوله استیل درزدار:

برای تولید این محصول از ورق استیل استفاده می‌شود. ورق را خم می‌کنند و دو طرف آن را به وسیله جوشکاری به هم اتصال می‌دهند. سپس، نقاط جوش را صافکاری می‌کنند. این محصول برای کاربردهای سبک مناسب است و احتمال شکستگی و نشتی آن به دلیل وجود درز زیاد است. همچنین، با داشتن درز ظاهری زیبایی ندارد و در دکوراسیون استفاده نمی‌شود.

  • لوله استیل بدون درز:

این محصول با فرآیند ریخته‌گری در لوله‌ای استوانه‌ای شکل تولید می‌شود. لوله در این روش تولید از همان ابتدا شکل نهایی خود را دارد و به همین دلیل، هیچگونه ناصافی و گسستگی روی بدنه آن دیده نخواهد شد. استحکام لوله استیل بدون درز بسیار بیشتر از انواع درزدار است و کاربرد آن در صنایع دکوراسیون به دلیل داشتن ظاهر زیبا، رایج‌تر است.

علاوه بر موارد بالا، لوله استیل بسته به ماده اولیه‌ای که دارد می‌تواند متفاوت باشد. فولاد به کار رفته در این محصول ممکن است از نوع ۳۰۴، ۲۰۱، ۳۱۶ و… باشد. هر یک از این آلیاژها دارای درصد کربن متفاوتی هستند و محصول نهایی ساخته شده از آن‌ها نیز کیفیت و قیمت متفاوتی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع لوله و خریدی به صرفه، وبسایت آهن اسپات بهترین مرجع می باشد.

قیمت لوله استیل

قیمت لوله‌های استیلی تحت تاثیر نوع و آلیاژ مورد استفاده در آن‌ها متفاوت است. عموما انواع درزدار، قیمت کمتری دارند اما باید توجه داشت که کاربرد آن‌ها هم بسیار محدود است. برای استعلام قیمت لوله استیل در انواع مختلف، بهترین مرجع آهن اسپات است. زیرا در این سایت شما امکان این را دارید که تمامی محصولات را به صورت مقایسه‌ای مورد بررسی قرار دهید.

تمامی محصولات فولادی در این سایت، از تولیدکنندگان مختلف در جدول‌های منظم تنظیم شده‌اند و قیمت روز آن‌ها لحظه به لحظه پیش چشم شماست. این موضوع، باعث می‌شود انتخاب برای کاربران آسان‌تر شده و بتوانند با بهترین قیمت، خرید خود را انجام دهند.

خرید لوله استیل

پیش از خرید هر محصول فولادی، حتما درباره کیفیت و انواع مختلف آن اطلاعات لازم را کسب کنید، چون قرار است مدت زیادی مورد استفاده قرار گیرند و نداشتن کیفیت لازم، عمر پروژه شما را کم خواهدکرد. لوله‌های استیلی با داشتن انواع مختلف، ممکن است فرآیند خرید را برای شما کمی دشوار کنند. برای هموار شدن این راه، حتما کارهای زیر را انجام دهید:

  • باتوجه به نیاز پروژه خود، نوع و تعداد محصول موردنیازتان را به دقت برآورد کنید.
  • قیمت‌ها را استعلام نموده و باتوجه به تعداد محصول موردنیازتان، هزینه کلی را برآورد نمایید.
  • قیمت‌ها را از کارخانه‌های مختلف باهم مقایسه کنید تا به بهترین و مناسب‌ترین مورد برسید.
  • برای خرید، اگر خودتان متخصص نیستید، حتما از یک کارشناس کمک بگیرید.

در وبسایت آهن اسپات (ahanspot.com) شما این امکان را خواهید داشت که علاوه بر مقایسه دقیق قیمت‌ها، با کارشناسان سایت تماس بگیرید تا شما را برای خریدی آسان و مطمئن راهنمایی کنند.