لوله درزدار چیست و چه تفاوتی با لوله بدون درز دارد؟

لوله‌ درزدار از معمول ترین نوع لوله‌هایی که در بازار مشاهده می شود. نام این لوله‌ها به دلیل جای درز و جوش روی سطح لوله، به این اسم معرفی شده است. حساس ‌ترین بخش لوله درزدار قسمت جای جوش در این لوله می باشد. از جمله کاربردهای این لوله‌ها جهت ساخت ورقه‌های فولادی می باشد. لوله‌های درزدار به دلیل ساخت سریع در کنار نصب راحت و آسان ، نسبت به انواع دیگر لوله بدون درز، قیمت پایین ‌تری را به خود اختصاص داده اند. امروزه مراکز معتبر زیادی به عنوان ارائه دهنده این محصولات و دیگر محصولاتی چون لوله و اتصالات فاضلاب و شیر فلکه نیز می باشند.

به طور کل با خم کردن ورقه‌های فولادی و تبدیل آن‌ها به شکل لوله و سپس جوش دادن دو طرف ورقه مراحل ابتدایی برای تولید لوله درزدار می باشد. میزان کیفیت و مقاومت لوله با توجه به نوع و روشی که دو طرف لوله را به هم جوش می‌ دهد ، سنجیده می شوند.

تفاوت لوله درزدار و لوله بدون درز چیست؟

لوله‌های فولادی به دو دسته لوله درزدار و بدون درز دسته بندی می شود. لوله‌های فولادی بدون درز ، همان لوله مانیسمان یا سیم لس می باشند. این نوع لوله‌ها جهت تولید از مقاطع فولادی از جمله شمش استفاده می نماید که بعد از حرارت و کشش به لوله فولادی تبدیل می گردد. در تولید لوله‌های بدون درز از روش جوش استفاده نخواهد شد. در صورتی که در لوله‌های درزدار، پس از برش و شکل‌ دهی از روش جوشکاری جهت تولید محصول باید استفاده کرد. ضمن این، کیفیت تولید و مواد اولیه‌ای که در لوله‌های بدون درز استفاده شده است در مقایسه با لوله‌ های درزدار بهتر می باشد. با توجه به کیفیت، در هر دو نوع لوله قیمت متفاوتی وجود دارد. به طور کلی تفاوت لوله درزدار و بدون درز می تواند هزینه، مراحل ساخت، شکل ظاهری، کاربرد و سایز لوله‌ ها باشد.

لوله و اتصالات فاضلاب

لوله و اتصالات فاضلاب مهم ترین بخش های مربوط به زیر ساخت هر ساختمانی، می باشد. آشنایی با انواع اتصالات لوله فاضلاب و انتخاب لوله های با کیفیت و استاندارد در کنار اجرای روش های صحیح می تواند در افزایش عمر بنای شما تاثیر به سزایی داشته باشد و از خسارات احتمالی در آینده جلوگیری شود. چنانچه که با انواع اتصالات لوله کشی فاضلاب آشنایی داشته باشید و اسامی اتصالات لوله فاضلاب می تواند در مواقع نیاز با توجه به نوع آنها کیفیت لوله کشی ساختمان را بهتر کنید و از گرفتگی های احتمالی آینده پیشگیری کنید.

مقایسه اتصالات لوله فاضلاب قدیمی و جدید

مزایا و کاربرد شیر فلکه

شیر فلکه به عنوانی یک کنترل کننده جریان به شمار می رود که در صنعت تاسیسات استفاده گسترده ای از آن می شود. این محصولات در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می گردد. مثلا نمونه هایی از شیر فلکه ها در صنعت نفت و دیگر در صنایع پتروشیمی کاربرد دارند. با توجه به سایز و جنس بدنه و مدل های مختلف شیر فلکه ها کاربرد های متفاوتی را به خود اخنصاص می دهند که می توانید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید ان ها نمایید.

در این میان شیر فلکه برنجی بیشترین کاربرد در قطع و وصل جریان سیالات را به خود داده است. تنظیم جریان سیالات به صورت غیر قابل بازگشت از دیگر کاربرد های شیر فلکه ها محسوب می شود. از شیرفلکه ها در صنایع غذایی و دارو سازی ، نیروگاه ها و پالایشگاه ها ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و  نیروگاه ها و پالایشگاه ها بهره برداری می گردد که مهم ترین نوع استفاده آن می باشند.

ویژگی و عملکرد شیر فلکه 

  • قابلیت کم و زیاد کردن
  • امکان تنظیم فشار سیستم و تنظیم جریان سیستم
  • کنترل برای جریان سیال
  • امکان کاهش و افزایش جریان سیال

قیمت شیر فلکه

به طور کلی شیرفلکه ها در انواع مختلف در بازار ارائه یم شوند که هر یک با توجه به نیاز افراد ویزگی های منفاوتی دارند.به طور کلی موارد مختلفی در محاسبه قیمت های شیر فلکه موثر خواهند بود. شما می توانید انواع شیر فلکه را با کیفیت بالا و در مقابل قیمتی مناسب از بازار اتصالات خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار نمایید. توجه داشته باشید با توجه به کاربردی که برای شیر فلکه مد نظر دارید ، جنس شیر می تواند تغییر کند که همین موضوع باعث تفاوت قیمتی در آن ها نیز می شود.

مجموعه بازار اتصالات به عنوان یکی از مراکز معتبر جهت ارائه انواع لوازم بهداشتی ساختمان در بازار آهن غرب تهران در سال 1384 اقدام به شروع فعالیت خود نمود. این مجموعه از کادر تخصصی و حرفه ای برخوردار بوده که همین موضوع سبب شده تا در مدت زمان 15 سال سابقه کاری و فعالیت مستمر در زمینه لوله و لوازم بهداشتی ساختمان مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار دهد. شما می توانید انواع لول گاز سپاهان ، فوم الاستومری رولی و …. را با اطمینان بالایی از این مجموعه خریداری نمایید. لازم به ذکر است با توجه به خدمات آنلاین نیز می توان محصول مورد نظر خود را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب از وب سایت bazaretesalat.com خریداری نمایید. از اهداف مهم بازار اتصالات توجه به استاندارد و کیفیت بالای محصولات است که در راستا رفاه حال مشتریان عزیز سبد کالا مناسبی تهیه گردد. این مجموعه همواره در طول روز آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.