بهترین خدمات ، در بهترین تعمیرگاه برق خودرو تهران | تعمیرگاه کاراک

در خودروهای انژکتوری به علت سیستم سوخت رسانی متفاوت دارای دسته سیم و وجود سنسورهایی برای رساندن اطلاعات به ecu است. ایسیو کامپیوتر خودرو است و در واقع نقش دستوردهنده در خودرو دارد. برای اینکه ecu خودرو دستور دهد بایستی یکسری سنسور عمل کرده و به وسیله دسته سیم پیام را به کامپیوتر خودرو ارسال می‌کند.

با توجه به توضیحات مختصری که درباره سیستم‌ها انژکتوری داده شده است مشخص می‌گردد که این خودروها در بسیاری موارد با وجود کوچکترین مشکلی نیاز به یک تعمیرگاه برق خودرو پیدا می‌کنند.

کوچکترین خرابی در سیستم برق موتور این خودروها ، سبب می‌شود خودرو به درستی کار نکند و حتی در برخی موارد روشن نشود. در تعمیرگاه برق خودرو کاراک عیب‌یابی و تعمیر انواع سیستم های برقی خودرو از جمله استارت موتور ، شمع خودرو ، انژکتور خودرو ، سیستم های جرقه اتومبیل ، چراغ های خودرو و … توسط متخصصین با تجربه در این زمینه انجام می‌گیرد.

تعمیرات سیم کشی

در تعمیرگاه کاراک تعمیرات سیم کشی خودرو که شامل ترمیم سیم کشی ، تعویض سیم کشی ، تعویض سوکت و یافتن برق دزدی است به صورت تخصصی و با ضمانت نامه کتبی ارائه می‌گردد.

از جمله مواقعی که سیمکشی خودرو نیاز به تعمیر دارد زمانیست که خودرو استارت نمی‌خورد. متاسفانه نصب غیر‌اصولی دزدگیر، سیستم‌های صوتی، گرمکن صندلی، کروز کنترل و … از نوع متفرقه با وصله‌ پینه‌ کردن سیم‌کشی خودرو ، می‌تواند مشکلات برقی فراوانی را ایجاد کند ، خصوصا در خودروهای امروزی که دارای کیلومترها سیم‌کشی و انواع مختلف کنترل یونیت‌ها و سنسورها هستند.

برای مشاهده نمونه تعمیرات برق خودرو سمند در مرکز کاراک ، می توانید وارد لینک زیر شوید :

تعمیرات برق خودرو سمند

تعمیرات برق انژکتور

اگر انژکتور خودرو به درستی کار نکند یا به طور کلی از کار بیفتد، خودرو با مشکل مواجه شده و اصطلاحا ریپ می‌زند که این امر در نهایت منجر به خاموشی خودرو و از حرکت باز ایستادن آن خواهد شد. انژکتور به سیستم سوخت‌رسانی خودرو اطلاق می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برای اتومبیل برخوردار است. در حقیقت در صورت عدم وجود این سیستم، امکان روشن شدن خودرو وجود ندارد.

تعمیر انواع سنسور های خودرو

از جمله مهم‌ترین سنسورهای به کار رفته در خودرو می‌توان به سنسور مپ ، سنسور میل سوپاپ ، سنسور دور موتور ، سنسور دمای هوای بیرون ، سنسور اکسیژن اول ، سنسور اکسیژن دوم و سنسور موقعیت دریچه گاز اشاره کرد.

همانطور که گفته شد سنسورها وظیفه دارند که شرايط كاركرد موتور رابه ECU ارسال مي‌كنند اطلاعاتی نظیر دما، فشار و … پس در صورتی که هر یک از سنسورها خراب شود و وظیفه خود را به درستی انجام ندهد باعث می‌شود که ecu فرمان حرکت را به خودرو ندهد یا باعث ریپ زدن و خاموش شدن خودرو در حین رانندگی می‌شود.

در صورتی که با مشکل در هریک از سنسورهای خودرو خود مواجه شدید ،  می‌توانید به تعمیرگاه برق خودرو کاراک در شرق تهران مراجعه نمایید و یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

09128079698

02177438544 

تعمیرات باطری و باطری سازی

باتری منبع برق‌رسانی در خودرو محسوب می‌شود و تمامی برق مورد نیاز خودرو از آن تأمین می‌شود. اما باتری خودرو هم تمام می‌شود،  دینام وظیفه پر نگه داشتن باتری را برعهده دارد. در واقع ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که حین رانندگی ناگهان خودرو خاموش می‌شود و هر چی استارت می‌زنید، خودرو روشن نمی‌شود.

نکته ای که باید بدان توجه کنید اینست که خالی شدن باتری خودرو با خراب شدن آن کاملا دو مبحث متفاوت هستند و در صورت خالی شدن باتری خودرو امکان شارژ مجدد آن وجود دارد اما در صورت خرابی باید نسبت به خریداری یک باتری جدید اقدام نمایید.

از اقداماتی که در تعمیرگاه برق خودرو کاراک قبل از تعویض باتری انجام می‌شود، می‌توان به سالم بودن عملکرد دینام، چک کردن بست‌های باتری، عملکرد صحیح استارت، چک کردن فیوزهای مربوطه اشاره کرد. در واقع در این مرکز تمام مشکلاتی که ممکن است باعث روشن نشدن خودرو شود چک می‌شود و در نهایت نسبت به تعویض باتری  خودرو اقدام می‌شود. در این تعمیرگاه در همه حال رفاه حال مشتریان الویت کار ما است.

تعویض ترموستات خودرو در کاراک

ترموستات در دمای مخصوصی به اسم دمای بهینه کارکرد خودرو، روشن می‌شود و با متعادل سازی دما دوباره خاموش می‌شود.   از جمله اشکالاتی که ممکن است برای ترموستات اتفاق بیوفتد این ست که دمای کارکردش پایین یا بالا رفته باشد و در این شرایط بایستی نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کرد.

در صورتی که ترموستات در کمتر از دمای کارکرد شروع به کار کند مثلا دمای ۶۰ درجه، باعث می‌شود بلبرینگها، رینگ پیستون‌ها و دیگر اجزا هنوز از نظر سایز منبسط نشده‌اند و بنابراین نسبت به حالتی که موتور به دمای کاری خود رسیده باشد به دیگر قطعات فلزی موتور بیشتر ضربه می زنند.

همچنین کارکردن ترموستات در دمای کمتر از دمای استاندارد باعث افزایش مصرف سوخت به طرز چشمگیری می‌شود.

تمامی مشکلات ترموستات از قبیل موارد فوق ، در تعمیرگاه برق خودرو کاراک ، قابل رفع می باشد.

رفع مشکلات احتراق ناقص خودرو

احتراق ناقص که با عنوان خام سوزی و یا تک کار کردن موتور نیز در بین تعمیرکاران خودرو گفته می‌شود، شرایطی است که در آن به دلیل از کار افتادن یکی از پیستون‌ها خودرو به اندازه کافی سوخت نمی‌سوزاند و انرژی دریافت نمی‌کند.

در واقع کار کردن تعداد سیلندرهای کمتر باعث کاهش توان و قدرت خودرو می‌شود. موتور خودرو برای کار کردن نیاز به سوخت دارد که برای سوخت بایستی سه مورد وجود داشته باشد یک سوخت برای احتراق، دو اکسیژن برای سوختن آن سوخت و سومین مورد جرقه‌ای برای اشتعال است.

اصولا احتراق ناقص ماشین علائم و نشانه‌هایی دارد که در صورت مواجه شدن با آن‌ها بایستی در اسرع وقت نسبت به تعمیر پیستون اقدام کرد. چرا که در صورت کار نکردن یکی از پیستون‌ها فشار به سه پیستون دیگر وارد میشود و ممکن است این فشار باعث خرابی پیستون‌های دیگر نیز شود.

 نشانه‌های احتراق ناقص اتومبیل :

  1. کاهش قدرت خودرو و لرزش خودرو به خصوص در حالت درجا، که در چنین شرایطی هر چقدر پدال گاز را فشار دهید از آنجایی که موتور نمی‌تواند به خوبی سوخت را بسوزاند در نتیجه توان و نیرو لازم برای شتاب را بدست نمی‌آورد.
  2. سر و صدای غیر عادی، صدایی شبیه عطسه که ناگهان شنیده می‌شود.
  3. بوی غیر طبیعی
  4. روشن شدن چراغ چک موتور
  5. افزایش دود خودرو
  6. افزایش مصرف سوخت
  7. خرابی شمع خودرو است.
  8. بروز مشکل در موتور مشکل در رینگ های پیستون و یا سوپاپ ها
  9. فیلتر بنزین کثیف
  10. مشکل در کوئل و یا انژکتور
  11. به هم خوردن تایمینگ خودرو

رانندگی با خودرویی که دچار احتراق ناقص شده است بسیار خطرناک است و ممکنه هر لحظه قدرت موتور کم شود و دچار تصادف شوید. پس در صورتی که با هر کدام از نشانه‌های احتراق ناقص خودرو که در بالا ذکر شد، مواجه شدید حتما به یک تعمیرکار مجاز خودرو مراجعه کنید ودرخواست تعمیر خودویتان را دهید. در تعمیرگاه تخصصی کاراک خدمات مربوط به تک کار کردن موتور خودرو ارائه می‌گردد.