مقوله سرمایه گذاری در گرجستان با در نظر گرفتن پیشرفت های چشمگیر فضای کسب و کار گرجستان

روش موفق سرمایه گذاری گرجستان

به نقل از وب سایت شرکت آوا جورجیا اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان با پیشرفت های چشمگیر فضای کسب و کار گرجستان در شاخص های بین المللی به عنوان یکی از ارزشمندترین مولفه ها افراد بسیاری را به خود جذب کرده است.

گرجستان کشوری است که بسیاری از ایرانی‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن هستند چرا که همواره به دنبال مکانی امن برای سرمایه‌گذاری هستند. هدف دولت گرجستان از جذب و پشتیبانی سرمایه‌گذار، ساخت آینده‌ای شبیه به کشور امارات متحده برای گرجستان است.

گرجستان یک مقصد بسیار مطلوب برای تفریح و سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات است. در حال حاضر، بخش‌های توریسم و املاک و مستغلات یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد این کشور است. هیچ محدودیتی برای مالکیت املاک و مستغلات وجود ندارد و گرجستان پتانسیل قابل توجهی برای توسعه مقصدهای تفریحی و سرگرمی، استراحتگاه‌های اسکی زمستانی، استراحتگاه‌های ساحلی، مقصدهای چهار فصل و امکانات بازی ارائه می‌دهد.

درخواست سرمایه گذاری در گرجستان اعم از خرید ملک با فرضیه الحاق به اتحادیه اروپا در حال افزایش می باشد که افکار زیادی را به سمت خود میکشاند.

یک از مؤلفه‌های مهم برای سرمایه‌گذاران در گرجستان برای سرمایه‌گذاران ایرانی تضمین امنیت اقتصادی است که کشور گرجستان نیز با پیاده‌سازی قوانین اقتصادی مناسب و دریافت مالیات کم شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. بسیاری از سرمایه‌داران ایرانی در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در گرجستان ازجمله بخش کشاورزی، ساخت‌وساز، توریسم و صنایع غذایی تمایل به سرمایه‌گذاری دارند و تاکنون سرمایه‌گذاری‌های زیادی را انجام داده‌اند. خرید زمین در شهرهای مارنولی، کاختی، باتومی و شهرهای دیگر ازجمله اقداماتی است که افراد ایرانی برای سرمایه‌گذاری در گرجستان انجام داده‌اند.

سرمایه گذاری در گرجستان

روش‌های سرمایه گذاری در گرجستان

از بین روش‌هایی که می‌شود اقدام به سرمایه گذاری در گرجستان نمود موارد زیر شاخص است.

  • توریسم
  • ساخت‌وساز
  • دام‌پروری
  • کشاورزی
  • اوراق قرضه
  • ثبت شرکت
  • خرید ملک

مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری در گرجستان

روش های سرمایه گذاری گرجستان سرمایه نسبتا زیادی نیاز دارند. این روش ها عبارتند از:

ساخت و ساز در گرجستان

ساخت و ساز در شهر تفلیس چنانچه اصولی انجام شود سود خالص ۶۰ تا ۱۰۰ درصد را دارد و بنابراین در بین روش های سرمایه گذاری در گرجستان یک گزینه بسیار مناسب محسوب می شود.

در گرجستان اصلاح زیرساخت فقط معنای سیاسی نداشته است بلکه از نظر ساختمان سازی و بصری نیز روی آن تاکید شده است.

پروژه های خانه عدالت تفلیس، دانشگاه تکنولوژی و هتل رادیسون از پروژه های منحصر به فردی بوده اند که توسط معماران توانمند گرجستانی طراحی و اجرا شده اند.

در سال های اخیر ساخت و ساز در گرجستان به سمت خانه هایی با کیفیت اروپایی گرایش پیدا کرده است.

به عنوان مثال عایق حرارتی در ساختمان ها نقش مهمی پیدا کرده است چرا که باعث صرفه جویی در انرژی و حفظ انرژی محیط زیست می شود.

این باعث شده است تا ساخت و ساز یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در گرجستان باشد.

در سال ۲۰۱۹ اصلاحات زیادی در زمینه ساخت و ساز و صدور مجوز آن در گرجستان انجام شده است.

در حال حاضر شرکت های فعال در این حوزه می توانند در انجام پروژه های خود از مقررات فنی OECD و اتحادیه اروپا استفاده کنند. روند صدور مجوز در این کشور به سادگی انجام می شود.

ساختمان سازی به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری گرجستان می تواند به سه بخش تقسیم شود:

  1. ساختمان سازی در گرجستان
  2. در این نوع سرمایه گذاری شما یک قطعه زمین را خریداری می کنید. سپس، با اخذ مجوزهای لازم شروع به ساختن ساختمان می کنید.
  3. نوسازی بافت های فرسوده در گرجستان
  4. در این روش شما یک بافت کاملا فرسوده شهری را دوباره با یک نقشه جدید می سازید.
  5. مرمت و بازسازی در گرجستان
  6. در این شیوه شما با نقشه ساختمان کاری ندارید، بلکه فقط نمای بیرونی آن را مرمت و بازسازی می کنید.

بازسازی بافت های فرسوده در کشور گرجستان به دلیل پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا و ناتو و نیز امضای قرارداد همگرایی بین این کشور و اتحادیه اروپا رشد قابل توجهی در سال های اخیر داشته است و اکنون نیز با شتاب زیادی پیش می رود.

به همین دلیل ساختمان سازی یکی از شیوه های مطمئن سرمایه گذاری در گرجستان  است.

سرمایه گذاری در صنعت توریسم

یکی دیگر از مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری در گرجستان  صنعت توریسم است.

این شیوه شامل احداث هتل، رستوران، کافی شاپ و غیره است که در گرجستان بازدهی خوبی دارد.

گرجستان  به دلیل قرار گرفتن در کنار کوههای قفقاز، ترکیب مدرنیته با سنت و همچنین تاریخ غنی آن جاذبه های گردشگری زیادی دارد که همواره نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.

گرجستان در سالهای اخیر در زمینه جذب گردشگر بسیار موفق عمل کرده است. تنها در سال ۲۰۱۴ تعداد ۵٫۵۱۵٫۵۹۹ گردشگر از این کشور بازدید کرده اند که تقریبا نصف این تعداد هدف تفریحی داشته اند.

آنطور که آمارها اعلام می کنند در سال ۲۰۱۶ در این کشور ۳۳ عدد هتل ساخته شده است که ۶ تای آنها مربوط به تفلیس پایتخت گرجستان است.

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری گرجستان در زمینه گردشگری می تواند مشارکت با تورهای توریستی این کشور برای تبادل گردشگر باشد که با توجه به روند رو به رشد و رو به ثبات این کشور می تواند از آینده مطلوب برخوردار باشد.

مقاصد مسافرتی متنوع، موانع کم برای ورود و پتانسیل رشد در این صنعت باعث می شود صنعت گردشگری و توریسم یک گزینه بسیار مناسب به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری در گرجستان  باشد.

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری

اقلیم مناسب کشور گرجستان باعث می شود بخش کشاورزی و دامپروری هم یکی از روش های سرمایه گذاری در گرجستان  باشد. کشاورزی در این کشور همواره از رونق خوبی برخوردار بوده است و در حال حاضر هم شغل بسیاری از گرجی ها است.

در گرجستان زمین مستعد کشاورزی زیاد است و منابع آب هم در دسترس هستند. این عوامل باعث می شوند کشاورزی برای گرجی ها شغل مهمی باشد.

دامپروری هم در این کشور رونق زیادی دارد. پرورش گاو شیری و گوشتی، گوسفند، خوک، مرغ، بوقلمون و انواع دیگر دام و طیور رونق زیادی در گرجستان دارد. گرجی ها برخی از دام های پرورشی را که در کشور خودشان مصرف زیادی ندارد صادر می کنند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که کشاورزی و دامپروری به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری در گرجستان  یک مشکل اساسی دارد.

مشکل این است که در گرجستان به اتباع خارجی زمین کشاورزی فروخته نمی شود. برای حل این مشکل می توانید زمین را برای بلند مدت اجاره کنید و در محضر اسناد رسمی قرارداد ببندید.

خرید ملک در گرجستان

خرید ملک  نیز یکی از مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری گرجستان است. مهم ترین قانون گرجستان برای خریداران ملک در این کشور این است که به آنها اقامت می دهد. گرجستان این قانون را برای افزایش معاملات املاک در این کشور انجام داده است.

طبق این قانون چنانچه ارزش ملک شما از ۱۰۰ هزار دلار آمریکا بیشتر باشد می توانید اقامت یکساله دریافت کنید. اگر پس از یک سال اقامت مشکلات قانونی در گرجستان به وجود نیاورده باشید اقامت شما تا ۵ سال تمدید خواهد شد.

۳ سال پس از آن شما یک شهروند گرجستانی خواهید بود که می توانید پاسپورت آن را دریافت کنید و در انتخابات این کشور رای بدهید. اقامت فقط برای شما نیست و شامل خانواده شما نیز خواهد بود.

با توجه به تورم ۷ درصدی در این کشور، خرید ملک می تواند یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در گرجستان باشد. پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا هم بی شک تاثیر بسیار خوبی در رونق اقتصادی و افزایش قیمت ملک در گرجستان خواهد داشت.

چنانچه شما به عنوان یک سرمایه گذار به کارهای ساخت و ساز آشنایی دارید و به عنوان یکی از روش سرمایه گذاری در گرجستان  به آن فکر می کنید، بهتر است به جای خرید خانه، ملک اداری یا تجاری به خرید زمین فکر کنید.

اگر خودتان به عنوان کارفرما روند ساخت و ساز را به عهده بگیرید هزینه های شما تا حد زیادی کاهش خواهد داشت و سود بیشتری خواهید داشت.

چنانچه نمی توانید کارفرمای ملک خود باشد بهتر است به مورد خرید خانه وایت فریم فکر کنید. گرین فریم کردن یک خانه وایت فریم هزینه بسیار کمتری از خرید خانه گرین فریم خواهد داشت.

ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت هم یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در گرجستان  است. شما می توانید با داشتن پروانه جنرال تریدینگ و با هزینه بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار شرکت خود را در این کشور ثبت کنید.

نیاز به مشاوره تخصصی دارید؟ با آوا جورجیا در ارتباط باشید!

برای خرید ملک در گرجستان، سرمایه گذاری در گرجستان، اقامت گرجستان، تحصیل در گرجستان یا راه اندازی بزینس در گرجستان نیاز به اطلاعات بیشتری دارید؟

کارشناسان آوا جورجیا در بخش های مختلف آماده پاسخگوئی و ارائه مشاوره تخصصی به شما هستند.

ایلیا دهقانی – کارشناس ویژه سرمایه گذاری در گرجستان

شماره تماس: ۳۰ ۲۰ ۴۳ ۵۵۵ (۰۰۹۹۵) – واتساپ و تلگرام (فارسی و گرجی)

شرکت آوا جورجیا - اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان