حل معمای پژو 206 صندوقدار بخریم یا نه؟

در این مقاله  به نقل از خبرگزاری تابناک، از دلایلی سخن خواهیم گفت که باعث می‌شوند، خرید و فروش پژو 206 صندوقدار در بازار، طرفداران زیادی داشته باشد. درصورتی‌که در تصمیم خود برای خرید این خودرو مردد هستید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

در بازار خرید و فروش خودروهای ایران خودرو، پژو 206 صندوق دار یکی مهم‌ترین بازیگران است. این خودرو که نسخه به‌روزشده‌ای از پژو 206 هاچ­بک است، به‌منظور برطرف کردن نقیصه حجم کم صندوق‌عقب آن، روانه بازار شده است. بااین‌حال، با وارد شدنش به جرگه خودروهای سدان، دیگر ویژگی‌های آن نیز تغییر کرد.

تجربه رانندگی باکیفیت در پژو 206 صندوق دار

پژو 206 صندوق دارموتوری بسیار پرقدرت دارد که در کمتر خودروی داخلی، نظیر آن یافت می‌شود. این موتور، TU5 نام دارد و با چهار سیلندر و 16 سوپاپ، توان تولید 105 اسب بخار نیرو و 142 نیوتون­متر گشتاور را دارد. چنین قدرتی، قابل‌مقایسه با برخی خودروهای خارجی است و با توجه به قیمت پژو 206 صندوق دار ، مزیت بزرگ آن محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، این موتور قدرتمند، هماهنگی خوبی با گیربکس پنج­دنده‌ای دستی این خودرو دارد. نتیجه این همکاری خوب، شتاب بالا و هندلینگ راحت این خودرو است. حداکثر سرعت پژو 206 صندوق دار 193 کیلومتر بر ساعت بوده و در 11.4 ثانیه، سرعت آن به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اعداد و ارقامی که در کلاس این خودرو، بسیار خوب تلقی می‌شوند.

در کنار این مزایا نباید از مصرف سوخت پایین این خودرو نیز غافل شویم. درواقع، باوجود سنگین‌تر شدن آن نسبت به 206 های معمولی، مصرف ترکیبی این خودرو افزایشی نداشته و در 6.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر، ثابت مانده است.

206 صندوق دار در وضعیت ‌ایمنی چه حرفی برای گفتن دارد؟

یکی از دلایل رونق خرید و فروش 206 صندوقدار در بازار، این است که این خودرو نسبت به بسیاری از سدان­های دیگر داخلی، امنیت بهتری را برای سرنشینانش فراهم می‌کند. نمونه فرانسوی این خودرو، موفق به کسب چهار ستاره از موسسه یوروانکپ شده است.

نکته مهم در مورد این خودرو این است که پژو 206 sd ، مجهز به ترمزهای جلو و عقب دیسکی است. امری که زمینه‌ساز استفاده از تکنولوژی‌های ABS، EBD و EBA در ترمزهای این خودرو شده است. این سیستم‌ها کنترل خودرو را به‌ویژه در پیچ‌های خطرناک و جاده‌های لغزنده، آسان‌تر می‌کنند.

از دیگر آپشن­ های ایمنی این خودرو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایموبلایزر
  • قفل مرکزی با ریموت رادیویی
  • کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم کنترل بخار بنزین
  • سیستم خنک­کاری ترمز جلو
  • سنسور پارک عقب

طراحی در کلاس جهانی

پژو، ازجمله کمپانی‌هایی در دنیاست که علی‌رغم تولید خودروهای اقتصادی، هیچ‌گاه طراحی و زیبایی را قربانی نکرده است.

پژو 206 صندوق دار نیز از این قاعده مستثنا نیست. این خودرو، ظاهری نسبتا اسپرت داشته و دلیل اصلی زیبایی ظاهری آن، تناسب بالای خطوط و زوایای به‌کاررفته شده در بدنه است. درست به همین دلیل، بازار خرید و فروش پژو 206 صندوقدار میان جوانان و خانواده‌های جوان ایرانی، رونق خوبی دارد.

از بدنه این خودرو که بگذریم، اتاق پژو 206 صندوق دار نیز راضی‌کننده است. طراحی داخلی این خودرو ارگونومیک بوده و می‌توان گفت، تمامی سرنشینان در آن راحت هستند. ازطرفی، داشبورد کلاسیک و باابهت 206 های قدیمی، هنوز هم در این خودرو خودنمایی می‌کند. باوجود افت مواد مورداستفاده در اتاق این خودرو نسبت به سال‌های پیش اما هنوز این خودرو از بسیاری از هم‌رده‌های خودش دز این زمینه، بهتر عمل می‌کند.

 بازار گرم خرید و فروش پژو 206 صندوقدار

یکی از مزایای خرید پژو 206 صندوقدار ، آسان بودن فروش آن است. درواقع، هرگاه از آن خسته شدید، به‌راحتی می‌توانید آن را بفروشید. این خودرو با توجه به شتاب بالا و اسپرت بودنش، محبوب جوانان است. همچنین، داشتن یک صندوق جادار 450 لیتری نیز آن را محبوب خانواده‌های کوچک کرده است. به همین دلیل، عجیب هم نیست که چنین بازار پررونقی داشته باشد.

درصورتی‌که در خرید این خودرو با مضیقه مالی مواجه هستید، طرح خرید ماشین اقساطی همراه مکانیک می‌تواند، این چالش را برای شما حل کند. در این طرح می‌توانید، نیمی از قیمت خودرو را نقدی و بقیه آن را با اقساط 3 ماهه، طی الی سه سال، بپردازید. دریافت ودیعه برای خرید این خودرو در این طرح همراه مکانیک، حداکثر به یک نفر ضامن به همراه چک صیادی نیازمند است.

سخن آخر؛ پژو 206 صندوق دار انتخابی مطمئن

پژو 206 صندوق دار خودرویی پرقدرت با شتاب بالا و هندلینگ آسان است. مصرف سوخت پایین و صندوق جادارش، آن را به گزینه‌ای مطمئن برای سفر تبدیل کرده است. از دیگر مزایای آن، ایمنی بالا، طراحی بدنه، فضای داخلی استاندارد و در کلاس جهانی آن است. با توجه با این مزایا باید گفت که نباید در خرید پژو 206 صندوق دار ، شک داشته باشید. در صورت مواجهه با مضیقه مالی هم می‌توانید حتی انواع دست‌دوم آن را از طریق طرح فروش ماشین اقساطی همراه مکانیک، خریداری نمایید.

منبع: تابناک