معرفی ورق استیل

امروزه آلیاژ ها و محصولات بسیار گوناگونی به وسیله ی آهن و فولاد ساخته می شوند ولی ورق استیل یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین این محصولات در صنعت است. این آلیاژ که تولید شده از فولاد است دارای درصد بالایی آهن، حدود یک درصد کربن، کروم و نیکل می باشد که ترکیب این فلز ها، این آلیاژ را به یک ماده ی غیر فعال و مقاوم در برابر خوردگی تبدیل کرده است. در زمینه ی فلز های صنعتی مقاومت در برابر خوردگی یک مزیت و ویژگی بسیار مهم است که ورق استیل دارای این ویژگی می باشد. همچنین می توان با اضافه کردن مواد دیگری به ورق استیل آن را نسبت به اسید ها نیز مقاوم کرد. ورق استیل نه تنها در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی بلکه در لوازم آشپزخانه و لوازم خانگی نیز کاربرد دارد. به علت تماس وسایل آشپزخانه با آب سعی می کنند این لوازم را با آلیاژ های که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند، تولید کنند یا حداقل لوازم آشپزخانه را با این آلیاژ ها کاور کنند. علاوه بر موارد نام برده شده از ورق استیل در ساخت تجهیزات پزشکی نیز استفاده می شود. وسایل پزشکی و آزمایشگاهی به خاطر در تماس بودن با مایعاتی مثل خون، آب و مایعات اسیدی باید از آلیاژ های ضد زنگ و مقاوم در برابر خوردگی تولید شوند. یک نکته ی قابل توجه در زمینه ی ورقه های استیل که باید به آن توجه کنید این است که برای ضد زنگ بودن این آلیاژ باید درصد خاصی از مخلوط فلز های نام برده شده باهم ترکیب شوند. به عبارت دیگر ورق استیل با هر درصدی از آهن، کروم و نیکل خاصیت ضد زنگ بودن و ضد خوردگی بودن را ندارد.

ورق استیل

نکاتی که هنگام خرید ورق استیل باید به آن ها دقت شود

اگر به دنبال تولید یا خرید ورق استیل مقاوم در برابر خوردگی هستید باید از میزان فلز های به کار رفته در آن آگاهی کسب کنید. برای مثال استیل برای اینکه ضد خوردگی باشد باید حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد کروم داشته باشد. فلز کروم هنگام مواجه شدن با آب و اکسیژن، با آن ها واکنش می دهد و یک لایه از اکسید کروم بر روی ورق استیل تشکیل می شود. این لایه سبب می شود که ارتباط بین اکسیژن و فلز زیرین از بین برود و استیل آسیب نبیند. لازم به ذکر است که این لایه بی رنگ بوده و ظاهر ورق استیل شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد. امروزه پروفیل استیل نیز جز محصولات مهم و پر کاربرد صنعتی محسوب می شود. از پروفیل استیل در تولید نرده های فلزی منازل، درب و پنجره ی ساختمان ها، صنعت خودرو سازی، ساخت ماشین آلات صنعتی و قوطی سازی استفاده می شود. در انتها به این نتیجه می رسیم که ورق ها و پروفیل های تولید شده از این آلیاژ جز پرکاربرد ترین مواد مصرفی در صنعت هستند.

قیمت ورق استیل

قیمت ورق استیل به معیار های گوناگونی بستگی دارد. مواردی که در قیمت ورق استیل تاثیر گذار است شامل ضخامت ورق، جنس ورق و میزان فلز های به کار در آن می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت استیل رونیک مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که قیمت این آلیاژ دارای نوسان زیادی است و در بازه های زمانی کوتاه مدت دچار تغییرات می شود. نوسان در قیمت ورق های استیل بسیار دیده می شود و دلیل این نوسان واردات این محصول می باشد. بیشتر نیاز جامعه به ورق استیل را با واردات این کالا برطرف می کنند. اکثر ورق های استیل، تولید داخل نمی باشند و آن ها را از کشور های دیگر وارد می کنند به همین علت ورق های استیل دچار نوسان قیمت می شوند.

ورق استیل

در پناه حق باشید.