معرفی کتاب عربی جامع کنکور

دروس عمومی اهمیت زیادی در کنکور دارند. یکی از اولین دروس که دانش آموزان علاقه ای به آن ندارند درس عربی است که به نظر دانش آموزان سخت ترین درس عمومی می باشد.

زیرا که در آموزش و یادگیری این درس دچار مشکل هستند.

ضریب درس عربی در کنکور سراسری ۲ میباشد که نقش مهمی بر تراز کل داوطلب در کنکور سراسری دارد.

با این حساب می توان گفت که عربی یکی از سرنوشت سازترین  درس های کنکور است . پس نباید وقت کمی برای مطالعه و تست زنی آن در نظر گرفت یا اینکه درس عربی را کنار گذاشت. تعداد سوالات عربی در کنکور ۲۵ عدد است که باید در۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

اکنون یکی از سوال های مهم که برای داوطلبان کنکور پیش می آید این است که چگونه عربی کنکور را مطالعه کنند؟

ما در ادامه مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا بیاموزید چگونه عربی را مطالعه کنید!!

برای یادگیری درس عربی باید از کتاب های کمک آموزشی کمک بگیرید یکی از بهترین کتاب های کمک آموزشی کتاب عربی جامع خیلی سبز می باشد. این کتاب یک منبع مهم از مطالبی است که داوطلبان کنکور یا دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برای آموزش عربی و موفقیت در کنکور به آن نیازمندند.

 

معرفی کتاب

این کتاب شامل ۶۴۴ صفحه میباشد که از جمله مطالب کتاب های عربی سال دهم ، یازدهم و دوازدهم را در برمیگیرد.لحن این کتاب ساده و صمیمی است و همین موضوع سبب جذابیت چند برابر کتاب شده است و مطالب آن برای خواننده خسته کننده نیست. به دلیل وجود حجم مناسبی از تست ها و درس نامه ها و پاسخ های تشریحی سبب شده تا کتاب عربی خیلی سبز به عنوان یک منبع بسیار مهم برای داوطلبان کنکور سراسری باشد.

 

نویسنده کتاب

مولفین کتاب عربی جامع خیلی سبز آقایان بهروز حیدر بکی، محسن آهویی،  کاظم غلامی و خانم غزال موسوی هستند.

 

بخش های اصلی کتاب

۱) درس نامه: در این بخش همه ی مطالب و موضوعات مهم هر درس قرار دارد و روند آن از ساده به سخت میباشد و شروع درس نامه با آموزش قواعد است.پس از آن سوالات چهار گزینه ای آورده شده درسنامه ها کامل هستند و در آن به همه ی نکات پرداخته شده است. این بخش طوری نگاشته شده که همه ی دانش آموزان با هر سطحی که باشند بتوانند مطالب را متوجه شوند‌. و همچنین از جدول های مختلفی برای نکات مهم تر استفاده شده است.

از نکات مثبت دیگر این بخش آوردن نکات در مورد تست های ترجمه ی هر درس است. و در پایان این بخش جدول واژه نامه قرار دارد که همه ی واژه های مورد نیاز هر درس به همراه ترجمه عربی قرار داده شده است.

۲) سوال های چهار گزینه ای:

پس از بخش  درس نامه سوالات چهار گزینه ای  قرار دارد که شامل ۴ بخش است:

۱) واژگان:تعداد سوال های این قسمت متوسط است و روند آن از ساده به سخت میباشد و برای همه نوع دانش آموزان ( قوی، ضعیف، متوسط) مناسب میباشد.

۲) تست ترجمه تعریب  و مفهوم: اکثر تست های این قسمت تالیفی است و تعداد سوالات بیشتری را دارا میباشد.

۳) تست قواعد: در این قسمت سوال های کنکور، آزمون های آزمایشی قرار داده شده است.

در انتها نیز بخش درک مطلب قرار دارد. حل تست های این بخش به همه ی داوطلبان که به دنبال درصد بالایی در کنکور هستند توصیه میشود.

4) پاسخنامه تشریحی: با توجه به اینکه داوطلبان در درس عربی مشکلات زیادی دارند  وجود پاسخنامه تشریحی که آنها بتوانند از آن کمک بگیرند ضروری است.

کتاب عربی خیلی سبز در انتهای کتاب دارای پاسخنامه کاملا تشریحی میباشد. در این قسمت علاوه بر توضیح گزینه صحیح  گزینه های دیگر نیز بررسی شده است.

به داوطلبان توصیه میشود اگر در صورتی پاسخ سوالات را میدانند این بخش را فراموش نکنند زیرا که حاوی نکات فراوان می باشد.

 

ظاهر کتاب

در این کتاب فونت نوشته ها کوچک است و فقط از دو رنگ در نوشته ها استفاده شده است. این کتاب حجم بالایی دارد.

کیفیت کاغذ آن نیزمطلوب است. صفحه آرایی هم مناسب است و از جدول ها به خوبی استفاده شده است همچنین موضوعات درسنامه ها نیز از یک دیگر تفکیک شده اند.

 

و در پایان…

با توجه به اینکه درس عربی اهمیت بالایی در کنکور سراسری دارد کتاب عربی جامع خیلی سبز گزینه مناسبی برای آموزش و یادگیری و موفقیت داوطلبان در کنکور سراسری میباشد. و همچنان که میدانید این کتاب تعداد تست های زیادی در هر پایه دارد و دارای درس نامه کاملی است که دانش آموزان میتوانند در امتحان های تشریحی از آن استفاده کنند پس اگر دنبال یک منبع بسیار کامل برای موفقیت در آزمون های تشریحی و به خصوص کنکور هستید به شما پیشنهاد میکنیم  که کتاب تست عربی جامع خیلی سبز را تهیه کنید.

برای خرید این کتاب میتوانید به سایت تلکتاب به آدرس اینترنتی   telketab.com مراجعه نمایید و این کتاب را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.