کولر گازی ال جی ، تاریخچه ، مشخصات و معرفی مدل های آن

ورود ال جی به ایران با شرکت گلدیران

شرکت ال جی یکی از تولید کنندگان کولرهای گازی است اولین بار در سال ۱۹۴۷ میلادی در کشور کره جنوبی تاسیس شد.اوایل سال ۱۹۶۸ میلادی بود که شرکت ال‌جی توانست نخستین دستگاه تهویه مطبوع که ساخت کشور کره جنوبی است را تولید کند.با توجه به پیشرفت چشمگیر ال جی در صنعت الکترونیک و تولید محصولات با کیفیت ،  ای خالی آن در کشورمان به شدت حس می شد. از این رو شرکت گلدیران در سال ۱۳۷۶ هجری شمسی در ایران تاسیس و به واردات کالاها و تولیدات شرکت ال جی از کره‌ جنوبی به کشورمان ایران پرداخت. یکی از محصولاتی که توسط شرکت گلدیران وارد کشور شد اسپلیت و کولر گازی های ال جی بود که در ادامه به بررسی مشخصات و معرفی مدل های آن می پردازیم.

آشنایی بیشتر با کولرهای گازی LG

کمتر  خانواده و یا شرکتی را پیدا می‌کنید که از هیچ گونه وسایل تهویه مطبوع استفاده نکنند. اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید ،  قطعا دستگاه های تهویه مطبوع را در ادارات ، بانک ها ،  فروشگاه ها و … می توانید مشاهده کنید. از همین‌ رو کولرهای گازی از رایج ترین ، بهترین و  طبیعتا پرمصرف‌ ترین محصولات ای است که در زمینه تهویه مطبوع تولید و عرضه شده است. هر کولر گازی به طور معمول از دو بخش کلی تشکیل شده است : بخش خارجی و بخش داخلی ( درونی و بیرونی). قسمت مهم کولر گازی  که قسمتهای اصلی آن در آنجا قرار دارد بخش خارجی کولر گازی است. در این بخش که وظیفه اصلی آن خنک کردن گاز موجود در دستگاه است ،  معمولاً از جنس بدنه  آن فلزی است.  همچنین این بخش معمولاً بر روی یک پایه قرار می گیرد و با استفاده از اتصالاتی که دارد سرمای تولید شده توسط بخش خارجی را به پنل و بخش داخلی منتقل می کند. و اما بخش داخلی کولر گازی در محلی نصب می‌ شود که شما قصد دارید از سرمای تولید شده توسط کولر گازی استفاده کنید.  کارهای مختلفی از قبیل تنظیمات دستگاه ،  روشن و خاموش کردن دستگاه  و به طور کلی بخش اصلی کار با دستگاه در این قسمت قرار دارد.

کولر گازی ال جی

معرفی و مشخصات کولر گازی ۱۸۰۰۰ ال جی

 طراحی بدن وظاهر اسپلیت 18000 ال جی

ال جی در طراحی اسپلیت کولر گازی ۱۸۰۰۰ و خود فوق العاده زیبا و هوشمندانه عمل کرده است به طوری که شما می توانید برای افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی محل مورد نظر خود روی این اسپلیت ال جی نیز حساب کنید.  هنگام خرید هر نوع وسیله ای اولین ملاک ظاهری که به چشم می آید ابعاد آن دستگاه است. خوشبختانه اسپلیت ۱۸۰۰۰ ال جی در ابعاد بسیار مناسب و وزن متعادل و عالی است که باعث می شود که حمل و نقل آن آسان گردد.

استفاده از کمپرسور اینورتر و گاز R410a

اگر شما هم  جز آن دسته کسانی هستید که نگران افزایش مبلغ قبض برق خود پس از استفاده از کولر گازی هستید ،  باید این مژده را به شما بدهم که کولر گازی ۱۸۰۰۰ ال جی دارای رده انرژی A+++  است که نشان دهنده مصرف بسیار پایین دستگاه می باشد  به طوری که تا ۷۳ درصد مصرف انرژی را کاهش میدهد. پس که با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

شر کت ال‌ جی با به کار گیری سیستم کمپرسور اینورتر توانسته است تا میزان ۶۰ درصد و همچنین با تعبیه حالت هوشمند و یا اسمارت نیز تا ۱۳ درصد توانسته است مصرف انرژی و برق را کاهش دهد.

توضیحاتی درباره کمپرسور های اینورتر

در زمان های قدیم و مدل های قدیمی کولر های گازی که فاقد سیستم اینورتر بودند زمانی که میزان سرما و یا گرمای تولیدی توسط کولر گازی از حد مطلوب کمتر یا بیشتر می‌ شد ،  افرادی بودند که  کولر گازی روشن کنند زمانی که دمای محیط ناخوشایند می‌شد مجدد دستگاه را روشن کند.  نتیجه این کار علاوه بر اینکه عمر مفید دستگاه را کاهش می‌داد  باعث می شد که مصرف انرژی کولر گازی نیز افزایش یابد.  اما با روی کار آمدن نسل های جدید کولر گازی که دارای سیستم اینورتر بودند ، دستگاه با تشخیص  دمای محیط و با توجه به اطلاعاتی که از محیط دریافت می کرد بدون نیاز به خاموش کردن دستگاه و روشن کردن مجدد آن دور موتور را کم و یا زیاد می کرد.  در نتیجه تا ۶۰ درصد مصرف انرژی و برق دستگاه کاهش پیدا می کرد.

توضیحاتی درباره سیستم هوشمند یا اسمارت

شرکت ال‌جی با کمک سیستم اسمارت و یا هوشمند خود و با استفاده از اشعه ماورای بنفش می تواند تعداد افراد موجود در محیطی که قرار است دمای آن را مطلوب کند شناسایی کند. همچنین این سیستم توانایی این را دارد که دمای بدن افراد حاضر در محیط را اندازه بگیرد و با استفاده از اطلاعات دریافتی دور موتور را کاهش یا افزایش دهد که این سیستم هم می تواند تا حدود ۱۳ درصد در مصرف انرژی و برق صرفه جویی کنند.

معرفی و مشخصات کولر گازی ۳۶۰۰۰ ال جی

در سبد محصولات متنوع شرکت ال جی یکی از پرفروش ترین و بهترین محصولات تهویه مطبوع آن ، کولر گازی ۳۶۰۰۰ ال جی است. شرکت ال‌جی از این دستگاه سالانه حدود ۱۲ میلیون دستگاه تولید می کنند و سهم این دستگاه از بازار جهانی بیست درصد از کل تولیدات کولر گازی است.

کولر گازی ۳۶۰۰۰ ال جی در دو حالت سرمایش و گرمایش استفاده می شود یعنی هم قابلیت تولید هوای سرد و هم هوای گرم را دارا است. از ویژگی های جالب این دستگاه قابلیت Jet Cool است. با استفاده از این قابلیت کولر گازی شما توانایی را دارد که هوای مطبوع را به صورت چهار طرف در محیط پخش کند.

طراحی ظاهری و بدنه اسپلیت ۳۶۰۰۰ ال جی

این محصول شرکت ال جی نیز مانند بقیه کولر گازی های این شرکت از طراحی خارق‌ العاده و زیبایی برخوردار است می تواند زیبایی خاصی به دکوراسیون و چیدمان محل زندگی و یا کارتان ببخشد. همانند باقی محصولات ال جی کولر گازی ۳۶۰۰۰ ال جی نیز دارای ابعاد مناسب و همچنین وزن ایده آلی است که حمل و نقل آن را آسان می کند و همچنین می توانید به راحتی و با خیال آسوده بر روی دیوار آن را نصب کند.

ویژگی های کولر گازی ۳۶۰۰۰ ال جی

کمپرسور اینورتر این کولر گازی ال جی باعث شده است که دستگاه با توجه به شرایط و دمای محیط دور موتور آن را کاهش یا افزایش دهد که این سیستم به خودی خود می تواند تا ۶۰ درصد مصرف انرژی را کاهش دهد. همچنین از مزایای کولر گازی ۳۶۰۰۰ ال جی استفاده از قابلیت اسمارت یا هوشمند است. همانطور که گفته شد این سیستم با استفاده از شرایطی که از محیط دریافت می‌کند میزان و جهت پرتاب باد را تغییر داده و مصرف انرژی را تا ۱۳ درصد کاهش می‌ دهد پس در مجموع کولر گازی ۳۶۰۰۰ ال جی تا ۷۳ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

سایر انواع کولر گازی های مطرح عبارتند از کولر گازی گری ، کولر گازی جنرال، کولر گازی اجنرال، کولر گازی بوش، کولر گازی هایسنس و ….