مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده از مزایای دریل رادیال می گوید.

کارگران کارگاه ها و تولیدی های صنعتی روزانه با مقدار زیادی مواد اولیه سنگین سروکار دارند که در برخی موارد به طور خام قابل مصرف نیستند و لازم است تا تغییراتی روی آن ها نظیر خم کردن، گرد کردن، برش یا سوراخکاری انجام شود تا بتوانند به خوبی از آن ها استفاده کنند. امروزه ماشین آلات صنعتی به سبب امکانات و انعطاف پذیری های فوق العاده ای که دارند، توانسته اند به خوبی وجود خود نزد گردانندگان تولیدی های صنعتی توجیه کنند. مصاحبه ای که در ادامه می خوانید با مهندس عبدالله زاده مدیرعامل محترم مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده انجام شده و مواردی که می خوانید تجربیات وی از سه دهه خدمت رسانی در حوزه ماشین آلات صنعتی هستند.

-جناب عبدالله زاده لطفا در مورد ماشین دریل رادیال و این که چرا باید کارگاه ها از آن استفاده کنند توضیح دهید.

سوراخکاری یکی از فرایندهایی است که قبل از تولید محصولات مختلف لازم است انجام شود تا امکان اتصال موارد مختلف و یا رابط ها میسر می شود. استفاده از دریل مدت طولانی است که مشاهده می شود؛ با این حال در برخی از موارد نیاز است تا سوراخ روی سطوح ژرف و عمیق با ضخامت بالا انجام شود که دریل های معمولی قادر به انجام آن نیستند. در این موارد می توان با استفاده از ماشین دریل رادیال ( انواع و نمونه دریل رادیال ) سوراخ هایی با قطرهای متفاوت روی سطوح فلزی و غیرفلزی مختلف انجام داد. دریل رادیال دارای یک گیربکس است که امکان حرکت شعاعی روی سطوح و ایجاد سوراخ روی آن ها را فراهم می سازد. با حرکت دادن گیربکس می توان سوراخ ها را در نقطه دلخواه و با قطر مد نظر ایجاد کرد. دقت بالا در سوراخ های ایجاد شده مهم ترین دلیل محبوبیت دستگاه دریل رادیال نزد صنعت گران است.

– برشکاری ورق یکی از فعالیت هایی است که مرتبا در صنایع تولیدی انجام می شود. به این دسته از افراد چه ابزاری را برای بالابردن دقت و سرعت برشکاری ها پیشنهاد می کنید؟

در این صورت پیشنهاد میکنم تا از اره نواری استفاده کنید. اره نواری به سبب داشتن دندانه های بزرگ سرعت و دقت بالایی را به ارمغان می آورد تا برش کاری ها در سریع ترین زمان ممکن و با دقتی مثال نزدنی انجام شود.

ماشین اره نواری که ابتدا تنها در صنعت چوب مورد استفاده قرار می گرفت، از دو فلکه تشکیل شده که تیغ اره روی آن ها سوار می شود. موتور گیربکسی اره نواری فلکه ها را به چرخش در می آورد که سبب می شود فرایند برش کاری آغاز شود. اره نواری در مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود که محبوب ترین آن ها احتمالا اره نواری تمام اتوماتیک است. در اره نواری مدل اره نواری تمام اتوماتیک، دستگاه بیشتر فعالیت ها نظیر جلو بردن قطعه را به طور خودکار انجام می دهد و کاربر قادر است تا سرعت انجام برشکاری را تنظیم کند.

-دستگاه گیوتین ورق چه کاربردی دارد؟

با استفاده از دستگاه گیوتین ورق می توان ورق ها را با طول بالا و با سرعت برش داد. دستگاه گیوتین ورق بر نوعی قیچی است متشکل از دو تیغه که تیغه پایینی آن به طور ثابت استفاده شده و به لبه میز قیچی وصل می شود و تیغه بالایی گیوتین ورق ( گیوتین ورق برقی ، گیوتین ورق دستی ) را می توان به طور عمودی حرکت داد. برای استفاده از گیوتین ورق، تنها لازم است ورق را از کنار تیغه ثابت عبور داد تا ورق برش داده شود. گیوتین ورق در انواع مختلفی نظیر گیوتین ورق دستی، گیوتین ورق برقی، گیوتین ورق پدالی و … تولید می شود.

– اگر تولیدی ها بخواهند ورق ها را به شکل نیم دایره تبدیل کنند باید از چه دستگاهی استفاده کنند؟

چاره کار استفاده از دستگاه نورد است. در فرایند نورد(رولینگ) که با استفاده از دستگاه نورد انجام می شود، می توان ورق را به صورت نیم دایره درآورد، آن را گرد کرد و یا به حالت کمانی درآورد.

دستگاه نورد ورق گیربکسی یکی از انواع نورد است که دارای سه غلطک است. این غلطک ها با چرخش در خلاف جهت یکدیگر، انرژی لازم برای فرایند نورد را فراهم می کنند و با عبور ورق از بین آن ها، می توان ورق را به سایزهای مختلف گرد یا نیمکره هلالی کرد.

– آیا این قضیه درست است که نورد تنها برای ورق های فلزی کاربرد دارد؟

خیر. این مسئله ای است که متاسفانه به اشتباه بین اهالی صنعت جا افتاده و امیدوارم در طول زمان آگاهی در مورد کاربرد های فراوان دستگاه نورد بین عموم فراگیر شود. کاربرد نورد تنها برای ورق های فلزی نیست و می توان از آن برای گرد کردن لوله و پروفیل، نبشی، تیرآهن و … استفاده کرد.

برای مثال نورد تیرآهن که می توان آن را به دو روش نورد سرد و نورد گرم انجام داد، در تسریع و تسهیل فرایند ساخت و پرداخت تیرآهن نقشی اساسی می تواند داشته باشد.

-ممنون بابت توضیحات کاملتون جناب عبدالله زاده. کمی هم در مورد مجموعه تحت مدیریت خود و راه های ارتباطی مشتریان با مجموعه توضیح دهید.

مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده در سال 1370 با هدف توزیع و فروش ماشین آلات صنعتی تاسیس شد. عمده فعالیت مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده ( ارائه کننده نورد ، گیوتین ورق ، اره نواری ، دریل رادیال ) به دستگاه هایی نظیر خم کن ورق، گیوتین، دریل رادیال، نورد ورق، اره نواری و … مربوط می شود. محصولات ارائه شده توسط ماشین سازی عبدالله زاده با یک سال گارانتی و تعمیرات رایگان ارائه می شوند. برای مشتریان عزیز خدمات پس از فروش 10 ساله نیز در نظر گرفته ایم تا با خیال راحت محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ماشین سازی عبدالله زاده و دریافت مشاروه می توانید به وبسایت ماشین سازی عبدالله زاده مراجعه کنید.