علل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

هنگام بسته نشدن درب ماشین لباسشویی چه کار کنیم؟ هر وسیله خانگی که به طور فعال مورد استفاده قرار گیرد مستعد خرابی است. گاهی اوقات ما متوجه نمی شویم که قفل معمولی ماشین لباسشویی چه فشاری را تجربه می کند. فشار زیادی را تحمل می کند و در صورت استفاده مکرر، نیاز به کلیک مداوم دارد. جای تعجب نیست که زمانی فرا برسد که درب ماشین لباسشویی شما بسته نشود، حتی با وجود این واقعیت که خود دستگاه به درستی کار می کند. ما در این مقاله به شرح کامل این موضوع و روش های مناسب تعمیر ماشین لباسشویی در این شرایط پرداخته ایم. بهتر است بدانید که برای تعمیر لوازم خانگی خود از افراد ناشی در زمینه تعمیر استفاده نکنیم زیرا تعمیرکاران ناشی ممکن است علاوه بر عدم تعمیر به لوازم ما آسیب جدی وارد کنند و محتمل هزینه های هنگفت یا در برخی موارد مجبور به خرید مجدد دستگاه شویم.

دلایل شکستن قفل ماشین لباسشویی

بیشتر اوقات، هنگام تلاش برای بستن درب، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید و در موقعیت خود ثابت نمی شود. ما معمولاً یک کلیک مشخص می شنویم که به سختی از دست می رود. اگر این اتفاق نیفتد، قفل کار نمی کند و ماشین لباسشویی روشن نمی شود. دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به خرابی درب ماشین لباسشویی شود: درب با گذشت زمان کج می شود؛ جابجایی قفل دریچه در داخل مکانیزم قفل؛ از قطعات مهر و موم پلاستیکی یا لاستیکی استفاده کنید. معمولاً، تشخیص مشکل آسان است. به عنوان مثال، اگر درب بسته نمی شود و هیچ لباسشویی در آن وجود ندارد، به احتمال زیاد قفل دریچه خراب می شود یا یک کج ظاهر می شود. گاهی اوقات، ماشین لباسشویی روی سطح نصب می شود که صاف نیست. این منجر به انحراف دریچه شیشه ای در نتیجه جاذبه و لرزش می شود. به طور مشابه، قفل ماشین لباسشویی ممکن است آسیب ببیند.

درب ماشین لباسشویی مسدود نمی شود چه کنم؟

در این حالت، بازرسی بصری ماشین لباسشویی و قفل دریچه درب کافی است. شما باید به جنبه های زیر توجه کنید: آیا مواردی وجود دارد که مانع بسته شدن درب شود (گاهی موارد یا قطعات آنها در زیر دریچه گیر می کند) وضعیت قلاب قفل کننده و در صورت ورود به سوراخ. آیا قطعه قفل کننده به درستی ثابت شده است. آیا مهر و موم لاستیکی یا پلاستیک جدا می شود. اغلب، دریچه کمی با گذشت زمان افت می کند. بنابراین، این اولین چیزی است که باید بررسی کنید. فقط می توانید آن را لمس کنید و دریابید که شل است یا محکم محکم شده است. اگر به شدت ساییده شده باشد، قلاب به سادگی از محکم شدن در شکاف جلوگیری می کند. در برخی موارد، میله فلزی که برای نگه داشتن قفل کننده در موقعیت مناسب طراحی شده است، بیرون می افتد. به همین دلیل درب بسته نمی شود. برای بررسی آن، کافی است قدرت آن را لمس کرده و آزمایش کنید.

درب ماشین لباسشویی بسته یا مسدود نمی شود

اگر قفل ماشین لباسشویی بسته نمی شو ، اغلب چیزی مانع بسته شدن آن می شود. اگر انسداد رخ ندهد، به این معنی است که مکانیسم خراب است. مشکل این است که دستگاه شروع به شستشو نمی کند، زیرا نمی داند که قفل شده است. برای از بین بردن مشکل قفل دریچه، باید آن را تعویض کنید، جریان الکترونیکی از طریق آن عبور می کند. به این ترتیب قابلیت اطمینان اتصال و حفاظت در برابر باز شدن تصادفی تأیید می شود.

با استفاده از این نکات ممکن است سایر سوء عملکردها برطرف شود. موقعیت دریچه شیشه ای را با استفاده از پیچ های مخصوص تنظیم کنید تا از کج شدن احتمالی جلوگیری شود به منظور تنظیم پایه فولادی کفش قفل کننده، درب را بردارید و جدا کنید در صورت شکستن قلاب، دسته در را تعویض کنید. اگر ماشین لباسشویی برنامه شستشو را شروع نکرد، قفل دریچه را تمیز یا تعویض کنید. قبل از هرگونه تعمیر اساسی، وضعیت عمومی را بررسی کنید. اگر قفل، دسته یا خود درب هیچ گونه آسیب دیدگی نداشته باشد، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید. معمولاً دلیل آن پشت ماژول کنترل خرابی دریچه است، بنابراین با متخصصین تماس بگیرید. تنها در این صورت است که می توانید با استفاده از ابزارهای خاص، جداسازی را شروع کنید.

ما در این مقاله به بخشی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی پرداختیم. در صورتی که مشکل دیگری داشته و یا قادر به تعمیر و یا تشخیص ایرادهای ماشین لباسشویی خود نباشید می توانید با مرکز تخصصی تعمیر لوازم خانگی ویرا سرویس با شماره تماس های ثابت 33555616-021، 334441650-021 و 26571745-021 و شماره تماس های همراه 0912-1752179، 0912-3765457 ، 0912-6272757 و 6433781-0912 تماس بگیرید، تکنسین های دوره دیده این مرکز در اسرع وقت به محل شما اعزام می شوند.