مخفی ترین دوربین های مداربسته را بشناسید!

D:\Projects\دوربین مارکت\رپرتاژ\اسفند 1401\ساناپرس\CCTV Package\دوربین های مداربسته.png

دوربین های مخفی یا جاسوسی در شکل و اندازه های متفاوت وجود دارند. از دوربین های مخفی که در دریچه های کولر نصب می‌شوند گرفته تا دوربین هایی که در اشیا و وسایل خانه جاساز می‌شوند؛ اما برخی از این دوربین ها نسبت به سایر دوربین های مداربسته پنهانی تر می‌باشند و شناسایی آنها نیز دشوارتر است.

در برخی موقعیت ها مانند قرارگرفتن در اتاق های ناآشنای هتل ها یا در فضا های خصوصی تر مانند حمام ممکن است احساس کنید که فردی درحال تماشای شماست! برای کشف و شناسایی انواع دوربین های مخفی و همچنین دلیل محبوبیت این نوع دوربین ها با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

6 نوع دوربین مخفی که به سختی شناسایی می‌شوند.

طبیعی است که طراحان این دوربین ها در طراحی ظاهری این دوربین ها ظرافت و احتیاط زیادی به خرج دهند. در این مقاله قصد داریم تا 6 نوع از بهترین و خلاقانه ترین دوربین هایی که غیرقابل شناسایی هستند را بایکدیگر بررسی کنیم.

  • دوربین هایی که بصورت سفارشی ساخته شده‌اند.

بهترین و متقاعد کننده ترین دوربین های مخفی، به احتمال زیاد به صورت سفارشی ساخته شده اند. درحال حاضر کوچکترین دوربین های مداربسته حتی از سر یک سوزن نیز کوچک تر هستند. شناسایی این نوع دوربین های بسیار دشوار است اما قیمت دوربین مداربسته در این نوع به دلیل هزینه ساخت بالا، بسیار بالا می‌باشد.

  • دوربین های مینی

دوربین های کوچک یا همان مینی به اندازه دوربین های سفارشی ظریف نیستند؛ چرا که با توجه به محل قرارگیری، شناسایی این دوربین ها نسبت به دوربین های سفارشی آسان تر می‌باشد؛ اما این دوربین ها برای افرادی که قصد استفاده از دوربین های مخفی به منظور نظارت مخفی مفید دارند، گزینه اخلاقی تری هستند. این دوربین ها به اندازه ای کوچک هستند که در بین انگشت شصت و سبابه شما قرار می‌گیرند. از قابلیت های این دوربین ها می‌توان به قابلیت دوربین دید در شب ، تشخیص حرکت و ضبط 24 ساعته اشاره کرد.

D:\Projects\دوربین مارکت\رپرتاژ\اسفند 1401\ساناپرس\CCTV Package\دوربین مخفی.png

  • دوربین های خودکاری

ممکن است قلم در دستتان یک دوربین مخفی باشد. شما به راحتی می‌توانید این نوع خودکار ها را از آمازون یا دیجی کالا سفارش دهید!

  • دوربین مخفی ساعتی

ساعت های دوربینی! ساعت های رومیزی می‌توانند یک دوربین مخفی باشند. از معایب این دوربین می‌توان به آسیب پذیر بودن آن اشاره کرد. در صورت آسیب به ساعت، دوربین شما نیز ازبین می‌رود. اما این نوع دوربین می‌تواند یک دوربین مداربسته مخفی مناسب برای خانه باشد و به خوبی استتار کند.

دوربین های لامپی در سوکت های یک لامپ معمولی پیچ می‌شوند و تمام! نصب این دوربین به پایان رسید. این دوربین با زاویه دید 360 درجه می‌تواند گزینه مناسبی برای نظارت بر سلامت اعضای خانواده زمانی که در خانه حضور ندارید باشد. به دلیل راحتی نصب و مناسب بودن قیمت، دوربین های لامپی محبوبیت زیادی دربین کاربران دارد.

  • قاب عکس دوربینی

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای جاسازی دوربین مداربسته مخفی در خانه، استفاده از قاب عکس ها می‌باشد. لنز های کوچک دوربین به راحتی در قاب عکس جاساز می‌شوند. قاب های سنتی می‌توانند این دوربین ها را بهتر مخفی کنند.

D:\Projects\دوربین مارکت\رپرتاژ\اسفند 1401\ساناپرس\CCTV Package\دوربین مداربسته.png

2 نوع دوربین مخفی که به راحتی قابل تشخیص هستند.

برخی از دوربین های جاسوسی نسبت به سایر دوربین های مخفی آشکارتر هستند. در این قسمت 2 مدل از آنها را معرفی می‌کنیم:

  • دوربین های عروسکی

قرار دادن یک دوربین مداربسته مخفی در عروسک شاید جز گزینه های اول برای جاسازی یک دوربین مخفی باشد. عروسک هایی که در پشت آنها جای دوخت یا نوار چسب مشاهده می‎‌شود، مشکوک هستند!

  • آینه ها، مخفیگاه محبوب

حتما در فیلم ها دیده اید که دوربین های مخفی را در آیینه ها جاساز می‌کنند؛ اما این نوع دوربین ها به راحتی قابل تشخیص هستند. در نور کم، اگر نور از زاویه خاصی به سطح آینه بتابد، عدسی دوربین ممکن است در تصویر آینه منعکس شود. همچنین اگر کمی به سطح آینه دقت کنید به احتمال زیاد، دوربین با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است.

اگر گمان می‌کنید که تحت نظر هستید، وسایل و روش هایی که نام بردیم را در اطراف خود بررسی کنید.