طرز تهیه جوجه کباب بوقلمون

طرز تهیه جوجه کباب بوقلمون

طرز تهیه جوجه کباب بوقلمون بسیار متنوع بوده و قادر هستید از مواد گوناگونی برای طعم دادن به آن استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید به غیر از مواد زیر از ماست نیز در ترکیب مواد استفاده نمایید. می توانید پیاز را خرد کرده یا رنده کنید. برای خوشبو شدن گوشت نیز می توانید از فلفل دلمه ای استفاده نمایید.

جوجه کباب بوقلمون

بوقلمون یک عدد

کره برای چرب کردن  پنجاه گرم

آبلیمو یک استکان

روغن زیتون سه قاشق غذاخوری

آب پیاز رنده شده دو قاشق غذاخوری

زعفران حل شده در آب  کمی قرار دهید

نمک و فلفل  به مقدار لازم

روش تهیه جوجه کباب بوقلمون آسان است و تنها فرق آن با جوجه کباب مرغ این است که دیر پخته می شود پس باید مراقب باشید که آن را با حرارت ملایم بپزید. همیشه سعی کنید از بوقلمون های جوان برای بوقلمون کبابی استفاده نمایید. گوشت بوقلمون را پوست بکنید و ورقه ای برش دهید. همه مواد به جز کره را با هم مخلوط کنید و تکه های گوشت را به مدت پنج ساعت در مواد خیس کنید و بعد به سیخ بزنید. وقتی رنگ جوجه ها عوض شد می توانید آنها را کره بزنید و در نهایت زعفران را با قلم مو روی جوجه ها زده و یک دقیقه دیگر روی اجاق بگذارید تا به صورت کامل طلایی شود.

جوجه کباب با سینه بوقلمون

سینه بوقلمون بخش بالای فیله به میزان لازم

کره  پنجاه گرم

آبلیمو دو قاشق سوپ خوری

آب پیاز  دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه یا سفید  به میزان لازم

روغن زیتون طعم دار با طعم فلفل و سیر  سه قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی  به میزان لازم

زعفران دم کرده  1 قاشق سوپ خوری

برای درست کردن جوجه کباب با سینه بوقلمون، سینه بوقلمون را به شکل مستطیل برش دهید و برای پنج ساعت در مخلوط زعفران، پیاز، نمک، فلفل و روغن زیتون قرار دهید تا مزه دار گردد بعد به سیخ بکشید. تکه های گوشت را به هم بچسبانید و به سیخ بکشید تا وقتی که پخته شد و از سیخ خالی شد کنارشان بمانند. گوجه فرنگی ها را به سیخ بزنید. برای درست کردن سس کره روی جوجه کباب، آبلیمو، زعفران، نمک و فلفل را با کره آب شده مخلوط نمایید. سیخ ها را روی ذغال یا گریل روی حرارت ملایم بگذارید و یک طرف آن را که تغییر رنگ داده است چرخانده تا سمت دیگر هم کباب گردد. گوجه فرنگی ها را جداگانه کباب کنید. پس از پختن با قلم مو از سس کره روی جوجه بزنید و سه دقیقه دیگر روی حرارت زیاد پخت کنید. جوجه ها را لای نان از سیخ کشیده و سس کره را دوباره روی آن بگذارید و سرو کنید. نکته ای که در پخت بوقلمون باید به آن توجه کنید این است که پخت بوقلمون بیشتر از مرغ زمان می برد پس باید با حرارت ملایم آن را بپزید.

جوجه کباب بوقلمون در فر

سیر ریز خرد شده چهارحبه

روغن زیتون سه قاشق غذاخوری

آب لیمو دو قاشق غذاخوری

زیره یک قاشق چای‌خوری

گشنیز پودر شده یک قاشق چای‌خوری

فلفل کاین پودر شده  0.125 قاشق چای‌خوری

دارچین  0.125 قاشق چای‌خوری

نمک به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

سینه بوقلمون فیله شده  450 گرم

فلفل دلمه‌ای زرد یک عدد

فلفل دلمه‌ای سبز یک عدد

فلفل دلمه‌ای قرمز یک عدد

گوجه گیلاسی  16 عدد

پیاز قرمز  یک عدد

ماست یونانی مخصوص سرو

سیخ چوبی هشت عدد

طعم این کباب بوقلمون مراکشی متفاوت است و به جای کباب در فر پخته می شود. برای درست کردن کباب بوقلمون مراکشی سیخ های چوبی را در آب خیس کرده و سینی فر را با فویل آلومینیومی پوشش دهید. سیر، روغن زیتون، آب لیمو، گشنیز، زیره، پودر فلفل سیاه، دارچین، نمک و فلفل را مخلوط نمایید

دو  قاشق غذاخوری از این مواد را جدا کنید. سینه بوقلمون را به 16 بخش تقسیم کرده و بقیه مواد را به دلخواه اضافه کنید. فلفل را به صورت مربع برش دهید و با گوجه فرنگی گیلاسی و دو قاشق غذاخوری مرینید مخلوط نمایید. پیاز را از طول نصف و هر نصف را از طول به 3 ورقه برش داده تا 8 برش شود.

مواد را به این صورت به سیخ بزنید: گوجه فرنگی، فلفل سبز، گوشت، پیاز، فلفل قرمز، پیاز، گوشت، فلفل زرد، گوجه فرنگی.

سینی را به فاصله پانزده سانتی متر از حرارت قرار دهید. سیخ های کباب را در سینی ریخته و برای شش دقیقه در فر بپزید و 6-8 دقیقه دیگر پخت کنید. اگر در آشپزخانه دماسنج وجود دارد رسیدن به 73 درجه داخل گوشت نشان دهنده آماده بودن کباب مراکشی شما می باشد.

دستور تهیه جوجه کباب بوقلمون؛ کبابی خوشمزه و مقوی