تفاوت فن سانتریفیوژ بکوارد و فوروارد چیست؟

فن سانتریفیوژ محصول بسیار کاربردی جهت انتقال هوا از محیط به محیط دیگری است. این فن دارای نمونه ‌های مختلفی بود که از جمله مهم‌ ترین آن‌ها می‌توان به فوروارد و بک وارد اشاره کرد. اما در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت فن سانتریفیوژ بکوارد و فوروارد بپردازیم. به‌ همین خاطر پیشنهاد می‌شود تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شما می‌توانید به جهت خرید فن سانتریفیوژ به مجموعه جام فن اعتماد کنید. این مجموعه دارای چندین سال سابقه در زمینه فروش انواع فن‌ های فوروارد،  بکوارد، اگزاست فن و … بوده و می‌تواند این محصولات را با پشتیبانی و گارانتی به شما عزیزان ارائه دهد.  همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت فن سانتریفیوژ نیز با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

 اهمیت خرید انواع فن سانتریفیوژ چیست؟

همان ‌طور که گفتیم، رایج ‌ترین نمونه‌های فن سانتریفیوژ مدل بکوارد و فوروارد هستند. فن‌ها دارای نمونه‌های متنوع‌س بوده و به جهت تهویه فضایی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروانه سانتریفیوژ نمونه‌ ای از ان با کیفیت ترین فن ها بود که طبق نوع حرکت و همچنین شکل تیغه‌ها، در دسته‌ بندی‌ های مختلف قرار می‌گیرد.

ما در ادامه به‌ صورت مجزا درمورد فن سانتریفیوژ بکوارد و فن سانتریفیوژ فوروارد توضیحاتی را ارائه می‌دهیم، تا شما بتوانید درک بهتری از تفاوت این ۲ محصول داشته باشید.

 فن سانتریفیوژ فوروارد چیست؟

به  مدلی از فن ها گفته شده که تیغ‌های آن‌ها رو به جلو نصب شده‌اند. همچنین جهت حرکت آن‌ها به شکل یک  ساعت گرد نسبت‌ به پروانه است. مدل فوروارد  در اندازه‌های بزرگ و کوچک به ساخت می‌رسد و معمولاً در محیط‌ های بسیار تمیز انتخاب مناسبی هستند. زیرا درصورتی ‌که پروانه‌ ها بیش ‌ازحد آلوده شوند، دیگر تعادل اولیه خود را نخواهند داشت. حداکثر بازدهی سانتریفیوژ فوروارد ۷۰ درصد است و می‌توان از آن در سیستم‌هایی با مقاومت مختلف استفاده نمود.

سانتریفیوژ بکوارد چیست؟

از  دیگر انواع فن سانتریفیوژ می‌توان به بکوارد اشاره کرد که تیغه ‌های آن به سمت عقب بوده و بازدهی آن نیز ۸۵ درصد است. این محصولات دارای قابلیت انتقال گاز هستند و همچنین از مقاومت بالایی در مقابل فشارهای استاتیک بهره‌ مند می‌باشند. طراحی این محصولات به صورت شکل فشرده است و قسمت پوشش خارجی آن‌ها نیز مستطیل شکل می‌باشد.  می‌توان گفت ما ماندگاری فن سانتریفیوژ بکوارد ۴۰  هزار ساعت است. هوا داخل این فن و به ‌صورت شعاعی خارج می‌گردد. مصرف برق آن نیز نسبت‌ به نمونه ‌ی فوروارد پایین ‌تر بود که این یکی از تمایزهای آن به حساب می‌آید.

فن سانتریفیوژ بکوارد و فوروارد چه تفاوتی دارند؟

می‌توان تفاوت فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد را در موارد زیر دانست:

 نحوه نصب

می‌توان گفت که نصب فن سانتریفیوژ بکوارد نسبت ‌به مدل فوروارد بسیار راحت ‌تر است. این موضوع باعث شده تا این فن نسبت ‌به نمونه ‌های دیگر تمایز پیدا کند.

 ساختار

از جمله دیگر تفاوت‌های اصلی فن سانتریفیوژ بکوارد با فوروارد می‌توان به ساختار ظاهری آن‌ها اشاره کرد. همان ‌طور که در بخش‌های قبلی درمورد تیغه ها صحبت کرده‌ایم، حالت تیغه‌های هر یک از این فن ها کاملاً با یکدیگر متفاوت است. تعداد پره‌ها در فن فوروارد به دلیل این ‌که هوای بسیار زیادی را به تولید می‌رسانند، از مدل بکوارد بیشتر است. تولید هوا در حجم بالا به واسطه سانتریفیوژ فوروارد سبب شده تا میزان تهویه هوا نیز شدت پیدا کند. میزان پرتاب آنها انحنای تیغه ها و همچنین جهت حرکت پروانه در صحنه فوروارد سبب شده تا میزان پرتاب باد تا آن نسبت ‌به بکوارد بالاتر باشد. این موضوع سبب می‌شود تا سرعت تهویه سانتریفیوژ فوروارد نسبت ‌به بکوارد بیشتر باشد.

 سر و صدا

سروصدای سانتریفیوژ بکوارد در مقایسه با نمونه مدل فوروارد پایین ‌تر است که این نیز یکی از تفاوت‌های اصلی این دو مدل به حساب می‌آید.

نتیجه ‌گیری

در خصوص بررسی تفاوت فن  سانتریفیوژو بکوارد و فوروارد می‌توان گفت که هر یک  از این محصولات دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فرد خود هستند که ممکن است آن‌ها را از دیگری متمایز کند. به‌ طورکلی شما باید برای خرید اگزاست فن در ابتدا نیاز خود را در نظر بگیرید. سپس بر اساس انتظاری که از یک فن دارید، جهت خرید هر یک  از مدل‌ های بکوارد یا فوروارد اقدام کنید. مجموعه جام فن به شما کمک خواهد کرد تا با آگاهی کامل جهت خرید بهترین نمونه‌های  فن سانتریفیوژ اقدام کرده و نهایت استفاده را از این محصولات داشته باشید.