راهنمای کامل خرید منبع دوجداره + ضمانت خرید و تخفیف ویژه!

راهنمای کامل خرید منبع دوجداره + ضمانت خرید و تخفیف ویژه!

منبع دوجداره یا مخزن دوجداره، یکی از تجهیزات حیاتی در سیستم‌های تأمین آب گرم مصرفی است که به صورت یک مخزن با دو لایه استوانه‌ای طراحی شده است. منبع دوجداره دارای دو دیواره مجزا است که فضای بین دو دیواره به عنوان یک عایق عمل می‌کند.در منابع دوجداره لایه داخلی مخزن معمولاً از جنس چدن یا فولادی تشکیل شده و لایه بیرونی از جنس فولاد یا چدن یا حتی پلاستیک ساخته میشود.

میان دو لایه استوانه‌ای، یک فضای خالی یا فضایی با فشار و حجم خاص وجود دارد که برای جلوگیری از افزایش دمای آب در داخل مخزن و همچنین حفظ دمای آب به مدت طولانی‌تر از آن استفاده میشود.مخزن دوجداره معمولاً با استفاده از مشعل گازی، گازوئیلی یا منابع دیگر حرارتی، آب را گرم می‌کند و سپس این آب به وسیله یک لوله توزیعی به سیستم‌های گرمایشی یا آب گرم ساختمان‌ها منتقل می‌شود. از منابع دوجداره در موتورخانه‌ها برای تأمین آب گرم مصرفی استفاده می‌شوند.

منبع دوجداره چیست؟

استفاده از منبع دوجداره یا مخزن دوجداره منجر به بهبود کارایی انرژی می‌شود؛ زیرا فضای خالی میان دو لایه به عنوان یک عایق حرارتی عمل کرده و باعث می‌شود دمای آب برای مدت طولانی‌تری حفظ شود. منبع دوجداره از اتلاف انرژی ناشی از انتقال حرارت به محیط خارجی جلوگیری می‌کند که این امر به بهره‌وری بیشتر انرژی کمک می‌کند.

منبع دوجداره

منبع دوجداره شامل دو استوانه است که یکی برای نگهداری آب سرد و دیگری برای نگهداری آب گرم به کار می‌رود. این دو استوانه توسط یک فضای خالی از هم جدا شده‌اند و این فضای خالی برای انتقال حرارت و دما از آب گرم به آب سرد به کار می‌رود.

فرآیند انتقال دما از آب گرم به آب سرد به وسیله یک دیگ بویلر یا مبدل حرارتی صورت می‌گیرد. این دیگ یا مبدل حرارتی حرارت لازم را به آب داخل مخزن دوجداره منتقل کرده و در نتیجه، آب سرد را در داخل مخزن به حالت گرم تبدیل می‌کند. این فرآیند باعث تأمین آب گرم سیستم‌های گرمایشی و بهداشتی ساختمان‌ها میشود.

منبع دوجداره معمولاً  از طریق اتصالات مختلف با موتورخانه و دیگ بویلر ارتباط دارد. منبع دوجداره به تأمین آب گرم برای سیستم‌های گرمایشی کمک و آب گرم مصرفی ساختمان را فراهم می‌کند. استفاده از منبع دوجداره منجر باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش کارایی سیستم‌های گرمایشی و تأمین آب گرم می‌شود.

طرز کار منبع دوجداره

منبع دوجداره آب گرم یک تجهیزات حیاتی در موتورخانه‌ها و سیستم‌های گرمایشی است که بر اساس ساختار دو لایه‌ای داخلی و بیرونی طراحی شده است.  دو لایه ای بودن منبع دوجداره نقش‌ مهمی در حفظ و تأمین آب گرم مصرفی و سیستم‌های گرمایشی دارد و هدف اصلی از ساختار آن ، بهبود کارایی و بهره‌وری آن است.لایه داخلی یا جداره داخلی که آب گرم مصرفی را در بر می‌گیرد، به دلیل تحمل فشار بیشتر، ضخامت بیشتری نسبت به لایه بیرونی یا جداره خارجی دارد.

این لایه داخلی از ورق با ضخامت ۵ میلیمتر ساخته شده و باعث حفظ مقاومت آن در برابر فشار زیاد آب گرم مصرفی وارد شده به آن میشود. در عین حال، جداره خارجی که آب سیستم گرمایشی را جریان می‌دهد، دارای ضخامت کمتری یعنی ۳ میلیمتر است. این ضخامت کمتر به دلیل کمترین فشار وارد بر آن نسبت به آب سیستم گرمایشی است. از طریق این لایه بیرونی، دمای آب سیستم گرمایشی به مکان‌های مورد نظر منتقل می‌شود.

به طور خلاصه، استفاده از ساختار دوجداره با این ویژگی‌های ضخامت مختلف لایه‌ها، امکان تحمل فشار و دمای مختلف را فراهم می‌کند و از همین رو به بهره‌وری و کارایی بالاتر در تأمین و حفظ آب گرم مصرفی و سیستم‌های گرمایشی کمک می‌کند.

منبع دوجداره

منابع آب گرم به طور کلی به دو نوع، منبع کویل دار و منبع دوجداره تقسیم می‌شوند. منبع دوجداره شامل یک استوانه است که بخش بیرونی آن با یک استوانه لایه‌ای به ضخامت ۵ سانتی‌متر پوشیده شده است. این نوع تجهیزات برای تأمین آب گرم در موتورخانه‌ها و سیستم‌های گرمایشی به کار می رود. در منبع دوجداره جریان آب داغ از موتورخانه به منبع دوجداره منتقل شده و سپس گردش آب داغ در بخش بیرونی آن انجام می‌شود. انتقال و گردش حرارت و بخار حاصل از آن باعث گرم شدن آب درون استوانه شده و آب گرم مصرفی در ساختمان را تامین میکند.

منابع دوجداره یکی از تجهیزات حیاتی موتورخانه است که جهت تامین گرمایش موتورخانه و گرم کردن آب مصرفی داخل موتورخانه به کار می رود.منبع دوجداره دارای ساختار افقی (خوابیده) هستند و با ظرفیت‌های مختلف از ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ لیتر تولید می‌شوند. جهت انتخاب ظرفیت مناسب برای منبع دوجداره، عواملی مانند ظرفیت حرارتی دیگ و مصرف آب گرم بهداشتی در ساعت برای هر واحد را در نظر بگیرید تا تجهیزات بهینه و با راندمان بالا را انتخاب کنید. انتخاب نادرست می‌تواند باعث کاهش شدید در کارایی تجهیزات گرمایشی و هدر رفتن سرمایه شما شود.

ساختار منبع دوجداره

منبع دوجداره یک نوع آبگرمکن غیر مستقیم است که برای تأمین آب گرم مصرفی از گرمای سیال‌های داغ مانند بخار آب، آب داغ و آب گرم استفاده می‌کند. منبع دوجداره معمولاً از جنس ورق فولادی، مخصوصاً گالوانیزه گرم، ساخته می‌شوند تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بیشتری داشته باشند. ساختار منبع دوجداره از دو ورق گالوانیزه با قطرهای متفاوت تشکیل شده است که با جوشکاری، دو محفظه و مسیر جدا را برای آب ایجاد می‌کند.

ورق بیرونی برای عبور آب گرم یا آب داغ از دیگ و بویلر و ورق داخلی برای جمع‌آوری و ذخیره آب گرم مصرفی به کار می رود. حجم ذخیره مورد نظر در منبع دوجداره به جدار داخلی مرتبط است که شامل محفظه جمع‌آوری آب گرم مصرفی می‌شود. فشاری که وارد منبع دوجداره می‌شود، معمولاً معادل فشار آب شهری یا فشار سیستم تحت فشار ساختمانی است.

از این رو، جدار داخلی باید فشار بالاتری را نسبت به جدار خارجی تحمل کند و بنابراین نیاز به ضخامت بیشتری دارد. منبع دوجداره با ایجاد شرایط تبادل حرارتی غیر مستقیم بین سیستم موتورخانه و آب گرم مصرفی، آب گرم مورد نیاز برای سیستم‌های گرمایشی و بهداشتی را تأمین می‌کند.

ویژگی های منبع دوجداره

منبع دوجداره یک تجهیزات گرمایشی با حجم ذخیره‌سازی آب بزرگ است که برای فراهم کردن گرمایش آب مصرفی در ساختمان‌های اداری و مسکونی با ۲۰ واحد استفاده می‌شود. این منبع دوجداره دارای یک مخزن با حجم ۳۰۰ لیتر است که از دو لایه استوانه‌ای (داخلی و خارجی) تشکیل شده و بین آنها یک فضای خالی وجود دارد که به عنوان مسیری برای تبادل حرارت بین آب‌های گرم و سرد عمل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مهم منبع دوجداره، عدم نیاز به استفاده از پمپ سیرکولاتور است. به این معنا که در فصل‌هایی مانند تابستان که نیاز به گرمایش کمتر است، پمپ‌های سیرکولاتور خاموش می‌شوند اما منبع دوجداره همچنان توانایی تأمین گرمایش آب را دارد. این ویژگی منبع دوجداره باعث کاهش مصرف برق و همچنین جلوگیری از خرابی پمپ‌های سیرکولاتور می‌شود.

کاربرد، مزایا و معایب منبع دوجداره چیست؟

مزایا و معایب منبع دوجداره

با توجه به بررسی مزایا و معایب منبع دوجداره:

مزایای منبع دوجداره

  1. عدم افت فشار آب: استفاده از منبع دوجداره منجر به کاهش حداقلی افت فشار آب می‌شود که این امر برای تأمین آب گرم در سیستم‌های بهداشتی و گرمایشی بسیار حیاتی است. این میزان از افت فشار باعث میشود که کارایی و کیفیت تامین آب گرم مصرفی افزایش یابد.
  2. عدم نیاز به استفاده از پمپ: منبع دوجداره بدون نیاز به پمپ عملکرد چرخش و توزیع آب گرم را انجام می دهد که این امر منجر به کاهش مصرف برق و هزینه‌های عملیاتی پمپ‌ها شده و احتمال خرابی آن‌ها را کاهش می‌دهد.
  3. قیمت کمتر و مقرون به صرفه بودن: منابع دوجداره اغلب هزینه کمتری نسبت به سایر منابع آب گرم مانند منبع کویلی دارند و گزینه اقتصادی تر محسوب میشوند. این مسأله باعث توجیه اقتصادی بهتر برای نصب و استفاده از این تجهیزات می‌شود.
  4. نصب آسان: طراحی ساده‌تر منبع دوجداره و عدم نیاز به تجهیزات پیچیده باعث می‌شود که نصب آن به راحتی انجام شده که این مورد زمان و هزینه نصب را کاهش می‌دهد.
  5. کم بودن هزینه‌های تامین انرژی: عدم نیاز به پمپ و عملکرد طبیعی منبع دوجداره، منجر به کاهش هزینه‌های تامین انرژی برای گرم کردن آب مصرفی می‌شود که این مورد می‌تواند در کاهش هزینه‌های اشتراک ساختمان و منزل موثر باشد.
  6. مصرف انرژی کم: منبع دوجداره نسبت به سایر منابع آب گرم نیاز کمتری به مصرف انرژی دارد  که این ویژگی منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی و کاهش اثرات محیطی می‌شود.

این مزایا بستر مناسبی را برای استفاده گسترده از منابع دوجداره در سیستم‌های گرمایشی و بهداشتی فراهم کرده است.

معایب منبع دوجداره

معایب منبع دوجداره:

  1. افت حرارتی بیشتر: منبع دوجداره در مقایسه با سایر منابع آب گرم مانند منبع کویل دار؛ دارای افت حرارتی بیشتری است که منجر به هدررفت انرژی گرمایی و کاهش کارایی سیستم می‌شود.
  2. عدم تعمیر در زمان پوسیدگی: در صورت آسیب به لایه‌های داخلی منبع دوجداره و پوسیدگی یا سوراخ شدن آن، تعمیر آن بسیار دشوار یا حتی غیرممکن است که این مورد می‌تواند منجر به از دست رفتن کامل منبع شود.
  3. تلفات حرارتی بیشتر: منبع دوجداره دارای تلفات حرارتی بیشتری نسبت به منبع کویل دار است که این مورد به معنای تلف شدن بیشتر انرژی گرمایی و کاهش کارایی سیستم است.
  4. محدودیت در طراحی و نصب: منبع دوجداره به صورت افقی (خوابیده) تولید شده و برای نصب نیاز به فضای بیشتری دارد. ساختار افقی منبع کویل دار نصب آن را در موتورخانه هایی با فضای محدود با چالش جدی مواجه میکند.
  5. سختی و هزینه‌بر بودن تعمیرات: به دلیل اندازه بزرگ و پیچیدگی طراحی، اسیدشویی و شست و شوی منبع دوجداره کاری دشوار بوده و تعمیرات آن ممکن است که باعث پوسیدگی منبع شود. از این جهت تعمیرات منبع دوجداره نیازمند هزینه و زمان بیشتری است.

در انتخاب منبع آب گرم برای ساختمان، آگاهی از مزایا و معایب هر منبع بسیار اهمیت دارد. آگاهی از معایب منبع دوجداره به شما کمک می‌کند تا با رویکرد مناسبی منبع مناسبی را با توجه به نیازها و محدودیت‌های خود انتخاب کنید.

جلوگیری از سوراخ شدن منبع دوجداره:

تعویض منظم منبع دوجداره: تعویض منظم و نگهداری منظم برای جلوگیری از فرسودگی و خرابی‌های ناگهانی منبع دوجداره یک امر ضروری است. این اقدام یک روش پیشگیری اصلی در برابر سوراخ شدن منبع دوجداره محسوب میشود.

استفاده از فیلترهای آب: نصب فیلترهای آب قبل از ورود به منبع دوجداره می‌تواند از تجمع مواد جامد و ذرات معلق در آب جلوگیری کرده و خرابی‌های ناشی از این مواد را کاهش می‌دهد.

نصب سیستم‌های کنترل فشار آب: نصب سیستم‌های کنترل فشار آب در ساختمان می‌تواند فشار آب را در محدوده‌ی مطلوبی نگه دارد که این امر در جلوگیری از فشارهای زیاد یا نوسانات آب در منبع دوجداره موثر است.

رعایت استانداردهای تعمیر و نگهداری مناسب: رعایت استانداردهای تعمیر و نگهداری منبع دوجداره به افزایش عمر مفید آن کمک می‌کند. استفاده از روش‌های صحیح برای نگهداری و تعمیرات، باعث پیشگیری از بروز آسیب به بدنه منبع دوجداره شده و باعث افزایش عمر و کارایی آن میشود.

رعایت این موارد می‌تواند به طور قابل توجهی از سوراخ شدن منبع دوجداره جلوگیری کند و عمر مفید آن را افزایش دهد.

آراز صنعت فروشگاه خرید منبع دوجداره با بهترین قیمت

قیمت منبع دوجداره

قیمت منبع دوجداره بر اساس مدل، جنس و برند های موجود متفاوت است . جهت اطلاع از قیمت روز منبع دوجداره در ظرفیت ها و انداره های مختلف، کافی است که وارد سایت مرجع و تخصصی آراز صنعت شده و از قیمت روز انواع منبع دوجداره در ظرفیت ها و جنس های متفاوت باخبر شوید. در سایت  تخصصی آراز صنعت ، انواع منبع دوجداره با ظرفیت ها و برندهای مختلف وجود دارد که تمامی محصولات گرمایشی و تجهیزات موتورخانه و استخر با بهترین قیمت، به همراه تخفیف ویژه و ضمانت کالا به متقاضیان عزیز عرضه میشود.

خرید منبع دوجداره

جهت خرید منبع دوجداره کافی است که وارد سایت مرجع و تخصصی شده و با ثبت سفارش از طریق شماره پشتیبانی سایت، انواع منبع دوجداره را در ظرفیت ها و برند های مختلف سفارش دهید. مجموعه آراز صنعت به نشانی  https://arazindustry.ir مجموعه تخصصی در زمینه تولید محصولات گرمایشی و تجهیزات استخر است. جهت خرید منبع دوجداره با بهترین قیمت از سایت آراز صنعت کافی است که از طریق تماس با شماره پشتیبانی سایت، انواع منابع دوجداره با ظرفیت ها و برندهای مختلف را از سراسر ایران سفارش دهید:

 پشتیبانی فروش : ۰۹۰۳۸۰۰۸۰۵ (مشاوره و فروش) 

آدرس شرکت آراز صنعت :کرج، محمدشهر، عباس آباد، انتهای جاده عباس آباد، نبش سه راه کانال، آراز صنعت

پایان رپورتاژ اگهی