قیمت ورق آلومینیوم ضخیم

قیمت ورق آلومینیوم ضخیم

ورق آلومینیوم ضخیم

ورق آلومینیوم، ورقی فلزی از جنس آلومینیوم است که وزن کمی دارد. به دلیل وزن سبک، ورق آلومینیوم بسیار کاربردی و محبوب است و به همین دلیل به ورق سبک نیز معروف است. انواع ورق آلومینیوم عبارتند از ورق آلومینیوم رنگی ، ورق آلومینیوم آجدار و ورق‌ کامپوزیتی آلومینیوم که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. اگر خریدار قصد خرید ورق آلومینیوم با آلیاژ خاصی را دارد می تواند به مرکز فروش آلومینیوم درخواست سفارش آلیاژ مورد نظر خود را داشته باشد که در صورت ممکن برایش تامین می کنند.

قیمت ورق آلومینیوم ضخیم

ورق آلومینیوم در صنایع مختلف، به عنوان یکی از پرکاربردترین ورق‌های غیر آهنی، به دلیل خصوصیات شیمیایی و فیزیکی منحصر به فرد خود، روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. مرکزآهن به عنوان یکی از عمده‌ترین تأمین‌کنندگان ورق‌های آلومینیوم در ابعاد مختلف از کارخانجات تولیدی متعدد، قیمت این محصول را به صورت روزانه در سایت خود به روزرسانی می‌کند.

قیمت ورق آلومینیوم ضخیم

در صنعت، از ورق آلومینیوم به طور گسترده استفاده می‌شود. انواع ورق آلومینیوم در تنوع بالایی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. ورق آلومینیوم، در واقع همان فلز آلومینیوم است که به صورت ورق‌های نازک درآمده است و به نام پوش‌برگ یا فویل آلومینیومی نیز شناخته می‌شود. ورق آلومینیوم در صنعت، کاربردهای فراوانی دارد. مرکزآهن امکان بررسی لیست قیمت ورق آلومینیوم را با توجه به سایز و کاربرد، برای تمام کاربران فراهم کرده است. تماس با کارشناسان ما، شما را در این مسیر یاری خواهد کرد.

خرید ورق ضخیم آلومینیوم

قیمت شمش آلومینیوم مهم‌ترین عامل موثر بر قیمت ورق آلومینیوم است. قیمت شمش آلومینیوم بر اساس میزان عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی تعیین می‌شود. از آنجایی که ایران بخشی از نیاز خود به آلومینیوم را از طریق واردات تأمین می‌کند، نوسانات قیمت دلار نیز بر قیمت ورق آلومینیوم در ایران تأثیر می‌گذارد.

وزن و ضخامت

وزن ورق آلومینیوم عامل اصلی تعیین قیمت است. هر چه وزن ورق بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. ضخامت ورق آلومینیوم تأثیری بر قیمت ندارد.

آلیاژ یا سری تولیدی ورق آلومینیوم

آلیاژ ورق آلومینیوم نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. ورق‌های آلومینیومی با آلیاژهای متفاوت، خواص متفاوتی دارند. به‌طور کلی، ورق‌های آلومینیومی با آلیاژهای قوی‌تر، قیمت بالاتری دارند.

هزینه‌های تولید

هزینه‌های تولید ورق آلومینیوم نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. این هزینه‌ها شامل هزینه مواد اولیه، هزینه نیروی کار، هزینه انرژی، هزینه تجهیزات و سایر هزینه‌های مربوط به فرآیند تولید می‌شود.

قیمت ورق آلومینیوم ضخیم

نوسانات بازار فلزات

قیمت ورق آلومینیوم ممکن است تحت تأثیر نوسانات بازار فلزات قرار بگیرد. تغییرات در قیمت فلزات دیگر مانند مس، روی و نیکل می‌تواند تأثیر مستقیم یا غیرمستقیمی بر قیمت ورق آلومینیوم داشته باشد.

راهنمای انتخاب آلیاژ آلومینیوم

آلیاژهای قابل عملیات حرارتی

آلیاژهای قابل عملیات حرارتی با فرآیند عملیات حرارتی خاصی استحکام پیدا می کنند. این آلیاژها با پسوند «T» به اضافه اعدادی که بیانگر تغییرات عملیات حرارتی هستند، مشخص می شوند.

2014A

یکی از پرکاربردترین آلیاژهای قابل عملیات حرارتی است که دارای استحکام بالا و ماشینکاری عالی است. این آلیاژ به طور گسترده ای در کاربردهای پرتنش هواپیما که در آن نسبت قدرت به وزن بسیار مهم است، استفاده می شود. این آلیاژ فقط مقاومت در برابر خوردگی نسبتاً مناسبی دارد و اغلب با روکش آلومینیوم خالص مشخص می شود. به جوشکاری MIG و TIG به خوبی پاسخ نمی دهد.

6082

این آلیاژ استحکام متوسط/بالا محبوب ترین آلیاژهای قابل عملیات حرارتی است. به طور معمول در شرایط کاملاً درمان شده عرضه می شود. همچنین می تواند به طور کامل آنیل شود تا کار سرد انجام شود. این آلیاژ به راحتی آنودایز، ماشینکاری و جوش داده می شود و در نتیجه یک آلیاژ چند منظوره خوب، بادوام و مقاوم در برابر حرارت فراهم می کند.

7075

این یک آلیاژ Al-Zn-Mg-Cu با استحکام بالا است. استحکام کششی معمولاً 565 مگاپاسکال است، بنابراین استحکام فوق‌العاده‌ای نسبت به وزن ارائه می‌کند.

آلیاژهای سخت کاری

آلیاژهای این گروه با نورد سرد (یا کارکردن) سخت می شوند و استحکام آن ها افزایش می یابد. بنابراین، هر آلیاژی می تواند ویژگی های استحکام و شکل پذیری متفاوتی بسته به میزان کار سرد تحمیل شده داشته باشد. درجه کار سرد در تعیین آلیاژ با حرف پسوند (H) و رقمی از 1 تا 8 که نشان دهنده افزایش استحکام است، نشان داده می شود.

حداکثر شکل‌پذیری، که اغلب برای عملیات شکل‌دهی بعدی مطلوب است، با بازپخت فرآیندی به دست می‌آید که در آن فلز گرم می‌شود. تا دمای حدود 360 درجه سانتیگراد برای از بین بردن اثرات سرد کاری. فلز آنیل شده با پسوند «O» در آلیاژ مشخص می شود.

آلومینیوم خالص

آلومینیوم خالص تجاری با درجه خلوص متفاوت. اینها به راحتی شکل می گیرند و به هم متصل می شوند، اما به طور طبیعی کمترین استحکام را دارند. این آلیاژها که در برابر هوا و حملات شیمیایی بسیار مقاوم هستند، برای پردازش شیمیایی کاربردهای گیاهی که در آن استحکام حیاتی نیست، ایده آل هستند. پرس هایی که به شکل پذیری بالا و کاربردهای زیادی برای پوشش دادن نیاز دارند.

قیمت ورق آلومینیوم ضخیم

آلیاژهای آلومینیوم با مقاومت به خوردگی بالا

این آلیاژها حاوی درصد بالایی از عناصر آلیاژی مانند منیزیم و سیلیکون هستند که مقاومت به خوردگی آنها را افزایش می دهد. این آلیاژها برای کاربردهایی که در معرض خوردگی هستند، مانند اجزای دریایی، سازه های بیرونی و مخازن تحت فشار، ایده آل هستند.

آلیاژهای آلومینیوم با استحکام بالا

این آلیاژها حاوی درصد بالایی از عناصر آلیاژی مانند روی و منیزیم هستند که استحکام آنها را افزایش می دهد. این آلیاژها برای کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا دارند، مانند اجزای هواپیما، قطعات خودرو و سازه های سنگین، ایده آل هستند.

آلیاژهای آلومینیوم با قابلیت ماشینکاری عالی

این آلیاژها حاوی درصد بالایی از عناصر آلیاژی مانند مس هستند که قابلیت ماشینکاری آنها را بهبود می بخشد. این آلیاژها برای کاربردهایی که نیاز به ماشینکاری دقیق دارند، مانند ابزارهای برش و قالب سازی، ایده آل هستند.

آلیاژهای آلومینیوم با قابلیت جوشکاری عالی

این آلیاژها حاوی درصد بالایی از عناصر آلیاژی مانند مس هستند که قابلیت جوشکاری آنها را بهبود می بخشد. این آلیاژها برای کاربردهایی که نیاز به جوشکاری دقیق دارند، مانند مخازن تحت فشار و سازه های جوش داده شده، ایده آل هستند.

میزان تقاضا و عرضه

میزان تقاضا و عرضه در بازار ورق آلومینیوم نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. اگر تقاضا برای ورق آلومینیوم بالا باشد و عرضه کمتر از تقاضا باشد، قیمت ورق آلومینیوم افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر، اگر عرضه بیشتر از تقاضا باشد، قیمت ممکن است کاهش یابد.

ورق آلومینیوم ضخیم

نتیجه گیری

عوامل سیاسی، تحریم‌های تجاری، تقاضا و عرضه جهانی، وضعیت رقابتی صنعت و شرایط بازار جهانی می‌توانند بر قیمت ورق آلومینیوم تأثیر بگذارند. توسعه نوآوری‌ها و بهبود فناوری‌های تولید ورق آلومینیوم می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه کاهش قیمت ورق آلومینیوم شود. اگر شما فعالیت صنعتی دارید و نیاز به تامین ورق های آلومینیوم در آلیاژهای مختلف دارید پیشنهاد ما به شما یک مرکز معتبر خرید ورق آلومینیوم می باشد شرکت پارس آلومینیوم باقرزاده می باشد که می توانید برای مشاهده محصولات به وبسایت آن مراجعه نمایید و یا با این شماره تماس بگیرید: 02133115500 -gostaraluminum.com

پایان رپورتاژ اگهی