بیوگرافی یسنا میرطهماسب + عکس

بیوگرافی و عکس های یسنا میرطهماسب

یسنا میرطهماسب بازیگر جوان و باانگیزه سینمای ایران در 28 فروردین 1378 در تهران متولد شد. او که در رشته معماری تحصیل کرده به خاطر علاقه به بازیگری وارد این عرصه شد و در فیلم های موفقی چون لانتوری، سیزده و تابستان داغ حضور داشته است. یسنا میرطهماسب در خانواده ای هنرمند متولد شد. پدر او مستندساز، فیلمبردار و صدابردار بوده که مدتی است که از زمان پخش آثارش از بی‌بی‌سی گذشت بازداشت شد.

یسنا میرطهماسب با آشنایی پدرش با باران کوثری به هومن سیدی کارگردان فیلم سیزده معرفی شد و بعد از یک آزمون کوتاه انتخاب گردید. بازی زیبای یسنا در این فیلم در سال 1392 سبب شد تا او به آستانه جایزه منتقدان برسد ولی به خاطر سن کم این جایزه به ساعد سهیلی رسید. یسنا میرطهماسب در سال 1394 در نقش اول فیلم لانتوری ساخته رضا درمیشیان به خوبی نقش بازی کرد و موفق شد خود را در عرصه هنر و بازیگری ثابت نماید. دیگر ایفای نقش یسنا میرطهماسب در فیلم تابستان داغ با کارگردانی ابراهیم ایرج زاد در سال ۱۳۹۵ بود.

او علاوه بر این در سال 1396 در فیلم درساژ با کارگردانی پویا بادکوبه و نگار مقدم ایفای نقشی درخشان داشت و او را بیشتر به شهرت رساند. یسنا میرطهماسب نخستین تلاش خود را برای بازی در مجموعه شبکه نمایش خانگی در سال 1399 انجام داد که در سریال ملکه گدایان نقش سهیل را به طرز شگفت انگیزی بازی کرد. ملکه گدایان با کارگردانی حسین سهیلی زاده با بازی بازیگرانی چون باران کوثری، پانته آ بهرام، آرمان درویش، فرزاد فرزین، الهام کردا و غیره از شبکه سینمای خانگی و به صورت اختصاصی در فیلیمو منتشر می شود. یسنا تاکنون در کلاس های بازیگری حضور نداشته و به درخواست پدرش تصمیم گرفت در این کلاس ها و کلاس های فن بیان شرکت نماید. یسنا میرطهماسب برای انتخاب نقش هایشان از مشاوره پدرش نوید محمدزاده، هومن سیدی و امیر جدیدی استفاده کرد.

بسکتبال یکی از ورزش های مورد علاقه یسنا میرطهماسب است که از کودکی به صورت حرفه ای به آن پرداخته است. او به غیر از بسکتبال به بدنسازی نیز علاقه دارد و در حال حاضر هر دو را تمرین می کند.

یسنا به غیر از ورزش در موسیقی هم کار می کند و از بچگی درامز ، ویولن سل و ارف را می نوازد.

این بازیگر مجرد است و می خواهد تا سن 30 سالگی متاهل شود.

فیلم های یسنا میرطهماسب

 

 فیلم سیزده (1391)  فیلم لانتوری (1394)  فیلم تابستان داغ (1395)
 فیلم درساژ (1396) فیلم کوتاه و می گذریم (1390) ملکه گدایان (1399)

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا