بیوگرافی نگار فروزنده + عکس

بیوگرافی نگار فروزنده + عکس های نگار فروزنده

نگار فروزنده اعتقاد دارد که اگر 4 اثر قابل قبول در کارنامه اش موجود باشد توسط کارگردانان و مردم فراموش نمی شود و اگر فراموش شود به این معناست که خوب کار نکرده است. نگار فروزنده در 3 تیر 1357 در شمیران تهران به دنیا آمد. این بازیگر کار خود را از سال 1373 شروع کرد و تا الان 19 فیلم و 20 فیلم تلویزیونی بازی کرده است. نگار فروزنده از 14 سالگی بازی را شروع کرده است. نگار فروزنده دارای مدرک دیپلم در رشته علوم انسانی است. او دو برادر به اسم های احسان و کیوان است که به اعتقاد او نقشی خارج از برادرش در زندگی‌اش دارند. در اصل در 14 سالگی توانست در تست یک بازیگر در مجموعه چه باید کرد نقش خوبی را ایفا نماید. دو سال بعد از این ماجرا به کلاس های مرحوم استاد سمندریان رفته و ضمن تحصیل در رشته تئاتر، در این رشته نیز تحصیل کرد. او علاوه بر معروفیتی که در کافه ستاره سامان مقدم کسب کرد موفق شد مسعود کیمیایی، ابراهیم خاتمی کیا و دیگر اسامی ها را در کارنامه هنری اش ثبت نماید. یکی از ویژگی های مهم این بازیگر مطرح، امکان ایفای نقش های گوناگون می باشد.

نگار فروزنده در سال 1383 در 26 سالگی موفق شد در فیلم کافه ستاره نقش بازی کرده و بهترین بازی خود را انجام دهد. کافه ستاره با کارگردانی سامان مقدم قصه سه زن به اسم های سالومه، فریبا و ملوک در یکی از محلات قدیمی تهران می باشد. فروزنده در این فیلم در کنار هانیه توسلی و افسانه بایگانی مشهور شد. او سپس حرفه بازیگری خود را آغاز کرد. او برای بازی در فیلم پاپیتال تحسین منتقدان را کسب نمود. بازی در این فیلم و نقش اول اتفاق مهم هنری فروزنده می باشد.

نگار فروزنده اگرچه در عرصه سینما و تلویزیون پیشرفت خوبی داشت ولی به دلیل وسواس زیادی که در انتخاب نقش داشت در خارج از عرصه باقی ماند. او می گوید با وجود اینکه به بازیگری علاقه زیادی دارم و به هیچ حرفه ای به این اندازه علاقه ندارم ولی حس می کنم در این چند سال نتوانسته ام خوب دیده شده و برایم خوب نیست. فروزنده دلایل دوری خود از سینما را اینگونه بیان کرد: فیلمنامه هایی که می خوانم انسجام خوبی نداشته و همچنین ویژگی ها به خوبی انجام نشده و نتوانستم نقشی را پیدا کرده که مرا راضی کند. از سوی دیگر وضعیت بد مالی سینما را دلیل دیگری برای کمرنگ شدن فعالیت او در زمینه بازیگری در مقایسه با گذشته دانست. او گفت بعد از دست دادن پدرم فعالیتم کم شده است.

فروزنده با اشاره به شایعه هایی که در فضای مجازی مبنی بر جراحی زیبایی وی منتشر شده است بیان کرد تا الان جز جراحی زیبایی بینی که به خاطر تصادف و شکستگی انجام شده است، جراحی زیبایی نداشتم. او می گوید همیشه دغدغه اصلی من رشد شخصیت چه از نظر فردی و چه از نظر اجتماعی بوده است. تلاش می کنم بیشتر از ظاهرم به روح و روان خود توجه داشته باشم.

براساس صحبت های نگار فروزنده، او عاشق سفر است که این فرصت را به او می دهد تا با طبیعت و فرهنگ های گوناگون آشنایی پیدا کند. به غیر از مسافرت، آشپزی سرگرمی اوست. او می گوید به آشپزی علاقه دارم ولی به آن به عنوان یک کار روتین توجه نمی کنم، اما وقتی آشپزی می کنم با تمام وجودم این کار را انجام می دهم. از بین همه غذاها من بیشتر از همه ماهی دوست دارم چون مادرم اهل جنوب بوده و بیشتر ماهی های جنوب را مصرف می کنیم.

آثار هنری نگار فروزنده

فیلم های تلوزیونی نگار فروزنده

 دادستان    شهر دقیانوس    شهر دقیانوس
   ریحانه  من یک مستجرم  پاورچین
   شب آفتابی   همسفر   جوان امروز
   راه سوم  گل های آفتابگردان  ریشه در دشت خون
  دو پنجره   حکایت میرزا یحیی   چه باید کرد

 

جدول فیلم های سینمایی نگار فروزنده

 جوجه تیغی   افسونگر   کمی شیرین بسی فرهاد
  اخراجی ها 3   شرط اول   اخراجی ها 2
  دعوت  محاکمه در خیابان   دایره زندگی
   بلند گریه کن   اخراجی ها   پاپیتال
   کافه ستاره   دعوت به شام  دختر گمشده
  میکس  معصوم  پشت دیوار شب
   بازی های پنهان

بیوگرافی نگار فروزنده