بیوگرافی میرسعید مولویان

بیوگرافی میرسعید مولویان

میرسعید مولویان بازیگر، نویسنده و کارگردان پیشکسوت کشورمان متولد ۶ تیر ۱۳۶۷ در تبریز است. میرسعید مولویان در رشته نمایشنامه تحصیل کرد و فوق لیسانس تئاتر گرفت. او در سال 98  با فیلم تومان با کارگردانی مرتضی فرشباف نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

نقش او مورد انتقاد منتقدانی چون مجید اسلامی قرار گرفته و رسانه های سینمایی بازی او را به عنوان یکی از نقاط قوت فیلم پذیرفته اند. در سال 1400 نامزد بهترین بازیگر مرد در جشنواره حافظ شد و همچنین در سریال شبکه خانگی خاتون با کارگردانی تینا پاکروان بازی کرد.

میرسعید مولویان از سال 1381 در دوران دانشجویی وارد حرفه بازیگری دانشگاهی شد و در طول فعالیت هنری خود به عنوان بازیگر و کارگردان در جشنواره های متعدد تئاتر شرکت کرد. میر سعید مولویان نخستین بار در سال 2009 در نقش داوود اولین فیلم خود را بازی کرد. میر سعید مولویان درباره فیلم تومان بیان کرد  وقتی برای اولین بار پشت لنز دوربین رفتم همه چیز را فراموش کردم و نقشی را که خوانده بودم جلوی دوربین بازی کنم، اما بعد از مدتی با مرتضی نجفی هماهنگ کردم و بازی کردم.

نقش من تاکنون برای بازی در فیلم تومان به عنوان بهترین بازیگر مرد نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر بوده و در سال 1400 نیز نامزد بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم حافظ شده است.

میر سعید مولویان متاهل است و چندین سال است که با همسر خود به تهران آمده اند و در آن جا هستند.

گردآوری: روبکا

بیوگرافی میرسعید مولویان