بیوگرافی ندا عقیقی + عکس ندا عقیقی

بیوگرافی ندا عقیقی + عکس

ندا عقیقی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در تهران در ۱۴ خرداد ۱۳۷۰ به دنیا آمد. ندا عقیقی فارغ التحصیل از دانشگاه هنر گرافیک بود. او با شرکت در کلاس های بازیگری و تئاتر به دنیای بازیگری وارد شد. ندا عقیقی بازیگری را از سال 1389 در تئاتر شروع کرد و تاکنون چندین نمایش را روی صحنه برده است. ندا عقیقی به غیر از بازیگری در تئاتر و فیلم و سریال تلویزیونی به عنوان دستیار کارگردان نیز کار می کند.

رشته من گرافیکه ابتدا می خواستم بازیگر باشم اما به دلیل اتفاقاتی مجبور شدم گرافیک بخوانم. از دانشکده معماری شیراز به هنرهای زیبا رفتم. من همیشه در برنامه حضور داشتم و با بچه ها فعالیت می کردم. بازیگری از کودکی در من شکل گرفته است. بازیگری در خانواده ما خیلی مهم بود. حتی زمانی که من تئاتر را انتخاب می کردم، پدرم دوست داشت در مقابل دوربین باشم. گفت می خواهم تو را در سینما ببینم.

برای همین در گوشه ای از ذهنم مدام به این فکر می کردم که چگونه عمل کنم و علاقه پدرم مرا به آن سمت برد. وقتی وارد هنرهای زیبا شدم تصمیم گرفتم بازیگری آکادمیک بخوانم و دروس بازیگری و کارگردانی را گذراندم. سپس با گروه های مختلف فعالیت کردم تا اینکه با رضا ثروتی و همایون غنی زاده آشنایی پیدا کردم. سعی کردم براساس شانس تصمیم نگیرم و انتخاب نمایم.

ندا عقیقی با اجرا کردن یک نمایش به اسم «فهرست» موفق شد هنر بازیگری خود را به تماشاگران نمایش بدهد و علیرضا آرا با مشاهده این نمایش او را با مجموعه عقیق آشنا کرد. سریال عقیق با کارگردانی بهرنگ توفیقی در سال ۹۶ با حضور بازیگرانی چون شبنم مقدمی، نسیم ادبی و ندا عقیقی روی آنتن تلویزیون رفت و این اولین بار بود که ندا را در تلویزیون دیدند. ندا عقیقی اولین تجربه سینمایی خود را با بازی در فیلم دارکوب ساخته بهروز شعیبی تجربه کرد. ندا عقیقی توسط ویشکا آسایش هنرمند مشهور و محبوب ایرانی به کارگردان این فیلم معرفی گردید.

گردآوری: روبکا

بیوگرافی ندا عقیقی