بیوگرافی بهزاد خدا ویسی + عکس

بیوگرافی و عکس های بهزاد خدا ویسی

بهزاد خدا ویسی در ۱۲ فروردین ۱۳۴۳ در تهران متولد شد. او نخستین تجربه حضور در برابر دوربین را در 9 سالگی تجربه کرد. وی در آن زمان به درخواست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مستند جستجو با کارگردانی برادرش بهرام بازی کرد. وی بعدها تحصیلات خود را ادامه داد و لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی گرفت. نخستین تجربه بازی او در سینما در فیلم تحفه بود و سپس در فیلم ضیافت ساخته مسعود کیمیایی مشهور شد.دلیل معروفیت زود این بازیگر بازی با ستاره های سینمای آن زمان مثل فریبرز عرب نیا و پارسا پیروزفر بود. از سوی دیگر بازی در فیلم های تلویزیونی سرنخ و روزگار جوانی شهرت او را چند برابر کرد و توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند که می گفتند در تلویزیون بهتر نقش ایفا کرده است.

ازدواج های بهزاد خداویسی

زمانی که بهزاد خداویسی تازه کار خود را شروع کرده بود با دختری فرانسوی به اسم استانانژا ازدواج کرد. از این ازدواج یک دختر به اسم تیده آ و پسری به اسم آریا داشت. تیده آ دختر بهزاد هدویسی است که در رشته دندانپزشکی تحصیل می کند و استانژا با فرزندانش خانه دار است که در فرانسه زندگی می کنند. چند سال بعد خداویسی در سال 2015 از زن فرانسوی خود طلاق گرفت و با سولماز اعتماد ازدواج نمود. خانم اعتماد شاعر و نویسنده می باشد.

خداویسی به غیر از بازیگری، در هنرهای کارگردانی، نویسندگی و چهره پردازی نیز تبحر دارد و از او یک هنرمند تمام عیار سینما و تلویزیون می سازد. خداویسی درباره مهارت هایش در چهره پردازی گفت: چند وقت به عنوان چهره پرداز در سینما و تئاتر و تلویزیون کار کرده ام و بیشتر از 28 فیلم، برنامه تلویزیونی و نمایش ساخته ام ولی مدتی است که فقط بازیگری انجام می دهم.

براساس گفته های بهزاد خداویسی، او هر شب 2 ساعت کتاب می خواند و عاشق رمان است. او علاوه بر این به مطالعه فیلمنامه و نمایشنامه می پردازد. او در مورد علاقه خود به ورزش نیز گفت: چند سال است که ماشینم را فروخته و پیاده یا با دوچرخه می روم. در اصفهان سه شنبه های بدون خودرو به خوبی رعایت می شود.خداویسی گفت این روزها وضعیت سینما در کشور مناسب نیست، پیشنهادهایی با قیمت های پایین و آثار بد دارم که کمتر می پذیرم. از سویی اگر جلوی دوربین نرفته ام به این دلیل است که روزهای پرمشغله ای را پشت صحنه فیلمنامه نویس و کارگردان گذرانده ام. از فیلم هایی که جایزه هم گرفتند.

فیلم های سینمایی بهزاد خداویسی

 فصل ماهی های سفید ساکن خانه چوبی  پایان راه
 آشوبگران ایران سرای من است محبوبه
یاد سبز لک لک ها  غریبانه قاصدک
 بانی چاو  ضیافت عصیان
 دره هزار فانوس  من زمین را دوست دارم پرواز در پرواز
 مجسمه  خمره در جست و جوی قهرمان

 

مجموعه های تلویزیونی بهزاد خداویسی

 ستایش ستایش هاتف
 معمای شاه  تکیه بر باد تله فیلم ماهرخ
 فاکتور هشت چه کسی به سرهنگ شلیک کرد راز ققنوس
 جوانی  ای ادم ها اقا اجازه
کاشانه  روزگار جوانی تهران 11-595 ج 48
 مدرسه مادر بزرگ ها  ناگفته ها  سوخته دلان 4
 علاء الدین و چراغ جادو  3  چمدان

گردآوری: روبکا

بیوگرافی بهزاد خدا ویسی + عکس