بیوگرافی نادر فلاح + عکس

بیوگرافی نادر فلاح + عکس های نادر فلاح

نادر فلاح در ۱۴ شهریور ۱۳۵۲ در کرمان به دنیا آمد.او بازیگر و کارگردان ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون است. نادر فلاح دارای مدرک لیسانس ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی نمایشی  از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. نادر فلاح در آموزشگاه و دانشگاه بازیگری به تدریس می پردازد.

نادر فلاح بازیگری را از سال 1368 در تئاتر کرمان شروع نمود. در سال 1379 در سن 27 سالگی با مجموعه نزدیک به آسمان در مقابل دوربین رفت و در سال 1384 با فیلم چند کیلوگرم خرما برای مراسم خاکسپاری برای نخستین بار به سینما وارد شد. او با فیلم چند متر مکعب عشق بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته و با بازی چشمگیر خود موفق شد جایزه بهترین نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم را از آن خود کند.

نادر فلاح معتقد است که اگر به 20 سال پیش بر گردد بازیگری را انجام نمی داد زیرا به دلیل تلاش و زمانی که در این هنر صرف کرده به جایگاهی که شایسته است نرسیده است. او معتقد است که اگر بازیگری را انتخاب نمی کرد احتمالاً یک شغل ساده ای مانند کتابفروشی انجام می داد و بیشتر روی پیشرفت شخصی تمرکز می کرد.

نادر فلاح متاهل است و حاصل این ازدواج دو دختر به اسم حسنی و یسنی هستند.همسر او فامیل دور او بوده و در عروسی برادرش او را دیده و پس از دو سال ازدواج کرده است.

گرداوری: روبکا

بیوگرافی نادر فلاح