بیوگرافی رویا حسینی بازیگر ایرانی + عکس

 بیوگرافی رویا حسینی + تصاویر

رویا حسینی بازیگر جوان ایرانی است که به واسطه بازی در سریال کلبه ای در مه در نقش می جان همه او را شناختند. نقش او در این سریال در مقابل نقش دامون با بازی حسام محمودی بود. رویا حسینی، بازیگر جوان ایرانی، تحصیلات خود را در رشته ی تئاتر به اتمام رسانده است

خلاصه بیوگرافی رویا حسینی

نام: رویا

نام خانوادگی: حسینی

تاریخ تولد: مرداد 1371

محل تولد: تهران

پیشه: بازیگر و عکاس

وضعیت تأهل: مجرد

بیوگرافی رویا حسینی

رویا حسینی متولد مرداد سال 1371 در شهر بزرگ تهران است. او تحصیلات خود را در رشته ی تئاتر به اتمام رسانده است. او در دوران دانشجویی با سختی هایی مواجه شد اما در نهایت موفق شد به حرفه ی مورد علاقه اش یعنی بازیگری وارد شود و خود را به عنوان یک بازیگر موفق به دیگران معرفی کند.رویا از بازیگران بی حاشیه ی سینما است و دارای شخصیتی ایده آل گرا است.

ورود به دنیای بازیگری

رویا حسینی در سریال کلبه ای در مه نقش می جان را بازی کرد

زمانی که رویا وارد دانشگاه شد و رشته بازیگری را انتخاب کرد برای وارد شدن به حرفه مورد علاقه اش بسیار تلاش کرد. به گفته ی خودش بعد از فارغ التحصیل شدن، یکی از مهم ترین اولویت های زندگی سینما و مخصوصا بازیگری بود. اما وقتی وارد این فضا شد، چه فضای تئاتر و چه سینما، کمی فاصله گرفت. چون با عشق وارد این جریان شد و اوایل در جاهای مختلف برای تست می رفت و ممکن بود بازتاب درست نگیرد  و تأیید نشود و این امر برایش آزار دهنده بود.

خیلی از نسل های جوان این حس را درک می کنند که وقتی جایی تست می دادند و می گفتند با شما تماس می گیریم این حرف یک شوخی شده است. قرار گرفتن در چنین موقعیتی کمی سخت بود.

او می گوید وقتی آدم از فضای دانشگاه بیرون می آید فکر می کند که می تواند دنیا را فتح کند اما من فاصله گرفتم و تصمیم گرفتم از فاصله دورتر نگاه کنم و عاقلانه جلو بروم و در این امر موفق هم شدم.

او بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه مشغول کارهای دیگری می شود اما همچنان به بازیگری و حرفه مورد علاقه اش و کسب شهرت در آن سن و سال فکر می کند زیرا با این کار حس و حال خوبی پیدا می کرد. او با اکران روز های نارنجی بیشتر به حس قدیمی نزدیک می شود و این بار مصمم تر پیش می رود.

علایق رویا حسینی

رویا حسینی به همراه برادرش حامی حقوق حیوانات نیز هستند

رویا علاوه بر فعالیت در عرصه ی سینما به عکاسی نیز علاقه ی زیادی دارد. او به حیوانات نیز علاقمند است. او یک مجموعه از عکس های مختلف از حیوانات منتشر کرده  است. برادر او نیز مانند خودش حامی حیوانات است.

رویا علاوه بر بازیگری در سینما در تئاتر نیز فعالیت دارد و در چند نمایش به روی صحنه رفته است.

او عاشق موسیقی است و به گفته خودش یک فرد ایده آل گراست. او همیشه به خودش سخت می گیرد تا به بهترین ها برسد و بهترین ها را ارائه دهد. او معتقد است که تفاوتی ندارد که یک بازیگر در یک سریال بازی می کند یا در یک فیلم سینمایی، چیزی که مهم است بازیگر باید بهترین خود را ارائه دهد.او علاقه دارد با بازیگران و کارگردانان بزرگ کار کند و دوباره کار کردن با اصغر فرهادی را تجربه کند.

سریال کلبه ای در مه

رویا حسینی با ایفای نقش در سریال کلبه ای در مه به خوبی شهرت یافت

سریال کلبه ای در مه یک مجموعه تلویزیونی تاریخی و عاشقانه است که مبارزات و دلاوری های مردم گیلان را روایت می کند. رویا در این سریال در نقش می جان بازی می کند. در این سریال برزو خان عاشق می جان می شود اما او به دامون علاقمند است.

این مجموعه تلویزیونی در سال 99 به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه کنندگی سعید پروینی تولید شد.

می جان یک دختر روستایی بسیار سخت کوش و جسوری است.

این سریال روایتگر ماجراهای اوایل دوران انقلاب است. این سریال به گفته یکی از بازیگران آن، یک سریال ویژه است و دلیل آن نیز نیاز به طراحی لباس و صحنه مطابق با زمان رویداد می باشد. این سریال مانند خیلی از سریال هایی که امروزه ساخته می شود و در یک آپارتمان کار انجام می شود نیست.

رویا در مورد حضورش در این سریال می گوید: دلیل انتخاب نقش می جان این بود که این کاراکتر با وجود تمام ویژگی هایی که یک دختر روستایی دارد، در شرایط سخت تصمیم های منطقی می گیرد. او به عنوان نماینده قشری از جامعه، در یک زمانی زندگی می کند که رویداد های تاریخی در زندگی شخصی او تأثیر می گذارد. می جان شخصیت مناسبی بود تا بتوانم از زبان آن قشر و چالش هایش حرف بزنم.

تجربه سینما و کار با اصغر فرهادی

قبل از تجربه ی بازی در سریال کلبه ای در مه، مهم ترین تجربه ی او بازی در دو فیلم “روز های نارنجی” و “عادت نمی کنم” می باشد.

اما مهمترین تجربه این بازیگر، بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی بود که هر چند در این فیلم نقش بسیار کوتاهی داشت اما به گفته ایشان تجربه خوبی بود.

او می گوید قبل از حضورش در این فیلم، در یک فیلم کوتاه با فیلم نامه نویسی اصغر فرهادی بازی کرده بود و بعد ها ایشان برای حضور در فیلم جدایی نادر از سیمین با او تماس گرفت. وقتی رویا دوباره آقای فرهادی را ملاقات می کند، با استقبال او مواجه می شود و مانند یک حرفه ای با او رفتار می کند.

او درمورد رفتار بسیار درست این کارگردان حرفه ای و نحوه رفتار صحیحش با یک بازیگر تازه کار می گوید و عنوان می کند که باز هم علاقمند به همکاری و بازی در کارهای ایشان می باشد.

روزهای نارنجی

رویا حسینی در فیلم روزهای نارنجی تجربه ی همکاری با هدیه تهرانی را داشته استفیلم سینمایی روز های نارنجی در سال 96 و به کارگردانی و نویسندگی آرش لاهوتی و جمیله دارالشفایی و تهیه کنندگی علیرضا قاسم خان تولید شد. نام این فیلم در ابتدا “واسطه” بود اما بعدا به روزهای نارنجی تغییر نام یافت.

این فیلم موفق به دریافت نامزدی برای بهترین فیلم های بین المللی فیلم زوریخ و سائو پائولو شود و در سال 97 نیز موفق به دریافت سه جایزه بهترین فیلم، جایزه کلیسای جهانی و جایزه فیبرشی در جشنواره فیلم مانهایم آلمان شد.

در این فیلم بازی هدیه تهرانی نیز با تقدیر ویژه هیئت داوران جشنواره مواجه شد.

در این فیلم بازیگرانی مانند هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری ، لیلی فرهاد پور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم برای رویا حسینی به گفته خودش یک کار بسیار جذاب بود و یک سری کاراکتر معمولی اما جذاب داشت. او از آقای لاهوتی به خاطر دادن این نقش به او تشکر می کند.

صفحه اینستاگرام رویا حسینی

رویا حسینی در فیلم خانه امن است نیز نقش آفرینی داشته است

صفحه رسمی اینستاگرام رویا حسینی با نشانی royahosseini.k در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال است. رویا در پیج خود عکس های شخصی و خانوادگی و همچنین عکس های زیبایی از طبیعت و کار های عکاسی خودش را به اشتراک گذاشته است.

فیلم شناسی رویا حسینی

اگر چه رویا حسینی در فیلم ها و سریال های زیادی بازی نکرده است و کار های کمی در سابقه هنری اش دارد اما آثاری که در آن ها ایفای نقش کرده است همگی جزو فیلم های درخشان و جنجالی و مهم و پر حاشیه بوده است. او در کنار افرادی همچون اصغر فرهادی و کارگردانان معروف ایرانی همکاری کرده است و سوابق کاری رضایت بخشی دارد. در زیر فهرست آثاری که در آنها ایفای نقش کرده است را ارائه می دهیم:

 خانه امن است  جدایی نادر از سیمین  عادت نمی کنیم
 شماره 17 سهیلا حال خوب سریال کلبه ای درمه
منبع: روبکا و بیتوته