بیوگرافی رزیتا غفاری + عکس های رزیتا غفاری

بیوگرافی رزیتا غفاری + عکس های رزیتا غفاری

رزیتا غفاری در سال 1351 در تهران به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1374 شروع کرد و چند فیلم را در کارنامه خود به ثبت رساند. پدربزرگ و مادربزرگ رزیتا از مهاجران باکو بوده که به ایران آمدند و در ایران ساکن شدند. رزیتا غفاری کارگردانی چندین انیمیشن کوتاه را نیز در کارنامه دارد و یکی از اعضای هیئت آسیفای ایران است. رزیتا غفاری نیز در گفتگو با شبکه پنج گفت که اسکی هم یاد می گیرد. یکی از ویژگی های این بازیگر این است که برای خودش حاشیه نداشته و با وجود اینکه در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام فعال است اما به دور از هیاهوی زندگی هنری اش زندگی می کند. رزیتا متاهل است و یک دختر دارد.

ازدواج رزیتا غفاری

رزیتا غفاری چند سال است که متاهل شده و یک فرزند دارد. او با عباس صالحی، چهره پرداز کشور عروسی کرده است. عباس صالحی چند سالی است که برای تحصیل در رشته نقاشی چهره به همراه همسرش در تورنتو کانادا زندگی می کند. اقامت طولانی آنها سبب می شود فرزندشان در آنجا متولد شده و چندین سال در تورنتو زندگی کند تا زمانی که بزرگ شود. تارا تنها فرزند این زوج هنری است. او در سال 2006 در تورنتو کانادا به دنیا آمد. پس از مدتی به ایران برگشتند و رزیتا غفاری کار هنری خود را دوباره شروع کرد.

آغاز کار در تلویزیون

رزیتا غفاری بازیگری در تلویزیون را از سال 1374 با بازی در سریال در پناه تو شروع کرد. این فیلم که یکی از  فیلم های پرمخاطب آن زمان بود، شروعی قدرتمند به رزیتا غفاری داد. وقتی که خانم غفاری می خواست در تست شخصیت حضور پیدا کند، پدرش مخالفت های زیادی با او کرد ولی وقتی او برای ایفای نقش در سریال پذیرفته شد و توانست به چهره ای موفق در این زمینه تبدیل گردد مخالفت و موانع کم شد . یکی از علت هایی که سبب شد رزیتا خیلی سریع چهره موفق خودش را نشان بدهد همکاری با  بازیگران این مجموعه بود. حمید لبخنده کارگردانی این سریال بود و ثریا قاسمی، پارسا پیروزفر، لعیا زنگنه و حسن پورشیرازی از چهره های مطرح آن زمان بودند که به خوبی در شهرت این بازیگر ایفای نقش کردند.

پس از اینکه رزیتا غفاری توانست برای نخستین بار در فیلم در پناه تو نقش خود را به خوبی ایفا کند برای نخستین بار در سینما در فیلم هتل کارتن با کارگردانی سیروس الوند در کنار بازیگرانی چون امین حیایی، فرج نعمتی و بیتا فرهی. بازی و توانست تجربه خوبی از همکاری با این بازیگران کسب کند. براساس گفته های خود خانم غفاری به دلیل پوسیدگی در 15 سال گذشته 4 عمل فک و لثه و پیوند استخوان به دلیل خطای پزشکی انجام داده است. متاسفانه این مساله به همین جا پایان نیافت و خانم غفاری متوجه باز بودن سینوس ها و آسیب دیدن دیواره ها شد و به سرعت تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این خانواده هنری در همه ابعاد زندگی سالمی دارند. او می گوید: من و خانواده ام هم از نظر غذا و هم از نظر فکر و سایر جنبه های زندگی ، زندگی سالمی داریم. چون زندگی سالم آثار خوبی داشته و آرامش را به همراه دارد که این نعمت بزرگی است. بعد از این صحبت‌ها، غفاری با بیان اینکه در 40 سالگی احساس می‌کند یک زن 30 ساله است، گفت: من دو دلیل برای این احساس دارم نخست اینکه همسرم هر چیزی را که می خواهم برایم فراهم می کند و خیلی دوستم دارد و دوم اینکه مردم روز به روز بیشتر با من مهربان می شوند.

فیلم های تلویزیونی رزیتا غفاری

   کلبه ای در مه     فرشتگان بی بال
  هاتف   روزهای بهتر
   حانیه   دیگری
   در بند اروند   پیشواز
   سی امین روز   تبریز در مه
  روزهای زیبا   عمارت فرنگی
   سایه آفتاب   هنگامه
   همسفران    فصل زرد
  یکی مثل من    شب آفتابی
   همسفر     روشنتر از خاموشی
  در قلب من    در پناه تو

 

فیلم های سینمایی رزیتا غفاری

   پشت پرده مه   آب و آتش
   آوازخوان (کاظم معصومی   یکی بود یکی نبود
   شوکران   ساغر
   هتل کارتن

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا