انواع پمپ های صنعتی را بشناسید تا انتخاب بهتری داشته باشید

انواع پمپ های صنعتی را بشناسید تا انتخاب بهتری داشته باشید

رشته های مختلفی که امروزه جزو صنایع پیشرو در جهان هستند همگی مجهز به دستگاه های صنعتی پیشرفته هستند. اهمیت استفاده از این دستگاه ها به اندازه موفقیت در تجارت های بزرگ است.

پمپ های صنعتی مختلف ممکن است عملکرد مشابهی داشته باشند. یعنی چندین پمپ وجود دارد که از نظر تکنولوژی و ساختار با یکدیگر تفاوت دارند. اما هدف از ساخت آنها انجام یک وظیفه واحد است. تفاوت تکنولوژی باعث ایجاد انواع پمپ های صنعتی شد. اگر کنجکاو هستید که در زمینه های مختلف صنعتی مانند دستگاه های پمپاژ صنعتی و دستگاه های پیشرفته و مجهز در این زمینه و نحوه کار با آنها اطلاعات کسب کنید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید و با بهترین انواع پمپ های صنعتی آشنا شوید.

اگر هم با انواع پمپ های صنعتی آشنایی دارید و درباره کاربرد هرکدام از این پمپ های صنعتی اطلاعات دقیق و کاملی ندارد به شما پیشنهاد میکنیم مقاله کاربردهای پمپ صنعتی را مطالعه نمایید.

پمپ‌های سانتریفیوژ

استفاده از پمپ های صنعتی بزرگ و غول پیکر برای همه محل های کاری و محیط های کاری که شما در نظر می گیرید قابل اجرا نیست. پمپ های سانتریفیوژ یکی از دستگاه های صنعتی است که در بین شرکت های بزرگتر مانند کشاورزی و تاسیسات آب و فاضلاب شهری کاربرد فراوانی دارد. استفاده از پمپ های گریز از مرکز برای آبیاری مراتع و زمین های کشاورزی با برداشت آب از چشمه ها، چاه ها، رودخانه ها و …. مورد استفاده قرار می گیرد این پمپ ها قدرت بسیار بالایی دارند و می توانند آب را از عمیق ترین نقاط زمین و فشردگی ترین نقاط کوه ها با عمق زیاد استخراج کرده و به لوله های آبیاری زمین های کشاورزی سرازیر کنند.

پمپ های گریز از مرکز نوار نقاله هایی هستند که فرآیند کار آنها با چرخاندن ملخ های پرسرعت است که توسط موتور می چرخد ​​و آب را در مسیری با سرعت بالا حرکت می دهد. پس از عبور فاضلاب و سایر مایعات از پروانه ها، نیروی گریز از مرکز باعث حرکت آب به سمت جلو می شود. البته انتقال موادی مانند آب از طریق این نوع پمپ ها نسبت به انتقال مواد ضخیم تر از کیفیت بالاتری برخوردار است.

معرفی پمپ بشکه کش

پمپ های تخلیه بشکه ای که پمپ های بشکه ای هستند یکی از اجزای اصلی و ابزار ضروری صنایع بزرگ و مهم دنیا می باشد. کار با این دستگاه بسیار آسان است و در عین حال یکی از کاربردی ترین دستگاه های صنعتی به حساب می آید. آنچه در این زمینه پیچیده است، اجزای پمپ های سیلندر و اتصال این قطعات به یکدیگر است. جنس بدنه این نوع دستگاه های صنعتی بسیار مقاوم بوده و در هنگام کار و واکنش با مواد شیمیایی می تواند تست خود را با موفقیت پشت سر بگذارد.

پمپ دیافراگمی چیست؟

پمپ دیافراگمی نوعی پمپ جابجایی مثبت است که می تواند مایعات را با استفاده از نیروی هوای فشرده و حرکت رفت و برگشتی دیافراگم متراکم کند. این پمپ ها دارای دو دیافراگم اولیه و ثانویه هستند و می توانند جریان نوسانی یا ضربانی ایجاد کنند. در صورت نیاز به جریان یکنواخت، می توان از منبع انبساط یا دمپر پالس در خروجی پمپ استفاده کرد.

این پمپ ها برای پمپاژ انواع مایعات مانند اسیدها، بازها، گازهای مایع، روغن های صنعتی، روغن خوراکی، حلال ها و … کاربرد فراوانی دارند. اگر قصد خرید این پمپ را برای تجارت خود دارید.

دوزینگ پمپ چیست؟

کاربردهای مختلف از تصفیه آب تا صنایع غذایی با استفاده از پمپ های اندازه گیری کار می کنند. آنها همچنین در صنعت، کشاورزی، تولید، آزمایشگاه های پزشکی و معدن استفاده می شوند. برای مثال می توان از این پمپ ها برای تنظیم pH آب با افزودن مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی به مخزن آب استفاده کرد. آنها همچنین می توانند به عنوان پمپ های کلرزنی برای ضد عفونی باکتری ها استفاده شوند. دوزینگ پمپ ها برای استفاده در شرایط دشوار مانند دما و فشار بالا طراحی شده اند.

پمپ های شناور

پمپ های شناور به راحتی می توانند دماهای بسیار بالا مانند 250 تا 300 درجه فارنهایت و فشار عمیق بالا را تحمل کنند و بهترین نوع پمپ برای چاه های بسیار عمیق به حساب می آیند. یکی از ویژگی هایی که این نوع پمپ را بسیار گران و گران می کند، کاربرد آن در شرایط سخت مانند دما و فشار بالا در خاک بسیار عمیق است. نکته ای که در خرید و استفاده از این نوع پمپ ها نباید فراموش شود این است که خرید این پمپ ها می تواند هزینه های زیادی را برای صاحبان مشاغل از طریق خرید کابل های برق به همراه داشته باشد. البته با خرید کابل های فشار قوی که به تازگی وارد بازار صنایع بزرگ شده است می توان این مشکل را حل کرد و هزینه آن را تا حد زیادی کاهش داد

سوالی دارید که در چه صنایعی از این پمپ ها بیشتر استفاده می شود، باید گفت که از این نوع پمپ ها برای استخراج نفت از چاه های بسیار عمیق و همچنین استخراج آب های زیرزمینی برای جلوگیری از سیل استفاده می شود. این پمپ ها دستگاه های صنعتی مناسبی برای استفاده در شرایط سخت هستند

جمع بندی

مجموعه صنعت پلاس با ارائه انواع پمپ های صنعتی و کاربردهای آنها به اهمیت حیاتی این ابزار در صنایع مختلف می پردازد. این مقاله اطلاعاتی در مورد پمپ های دیافراگمی، پمپ های بشکه ای و پمپ های اندازه گیری در اختیار شما قرار داده است

پایان رپورتاژ آگهی