چرا شرکت‌ها به حسابداری مالیاتی نیاز دارند؟

در سالیان اخیر، دولت‌های مختلف تلاش داشته‌اند تا با نوآوری در قوانین مالیاتی، عدالت اجتماعی را اجرا کنند. به همین دلیل قوانین مالیاتی به‌شدت دچار تغییر و تحول شده‌اند. به‌گونه‌ای که انجام امور مالیاتی تبدیل به کاری سخت و پیچیده برای مودیان شده است. در چنین شرایطی کمک گرفتن از یک شرکت خدمات مالیاتی نقش مهمی در تسهیل امور برای مودیان دارد.

عدم رسیدگی درست به امور مالیاتی موجب می‌شود تا بسیاری از فعالیت‌های قانونی کسب و کارها، مشمول فرار از مالیات محسوب شود و مشکلات متعددی برای مدیران به‌وجود آید. به همین دلیل شرکت‌هایی ایجاد شده‌اند تا خدمات مالیاتی را برای کسب و کارها پیگیری می‌کنند.
تاپ ثبت تمامی امور مرتبط با ثبت شرکت، ثبت برند، مالکیت معنوی و امور مالیاتی را برای کسب و کارهای مختلف انجام می‌دهد تا دغدغه‌های آن‌ها کاهش یابد.

چرا باید رسیدگی به پرونده‌ها را به شرکت خدمات مالیاتی بسپاریم؟

یک شرکت خدمات مالیاتی تمامی فعالیت‌های مربوط به امور مالیاتی مانند دادرسی مالیاتی، اظهارنامه مالیاتی، صورت‌های مالی و گزارش‌های مالیاتی، صورتحساب الکترونیکی، امور سامانه مودیان، کد اقتصادی و… را انجام می‌دهد. تنظیم صورت‌های مالیاتی توسط شرکت‌های مجری امین موجب می‌شود تا اشکالات صورت‌های مالی به حداقل برسد.

انواع خدمات مالیاتی

شرکت خدمات مالیاتی برحسب نیاز کسب و کارها، سرویس‌های مختلفی را ارائه می‌دهد:

  1. تنظیم اظهارنامه مالیاتی: یکی از خدمات مالیاتی مهم، تنظیم اظهارنامه است. تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و اظهارنامه عملکرد کار پیچیده‌ای است که هر گونه اشتباه در آن منجر به جرایم سنگینی خواهد شد. استفاده از خدمات شرکت‌های باتجربه در این زمینه موجب می‌شود تا محاسبه مالیات بادقت بسیار زیادی انجام شود؛
  2. تنظیم گزارش‌های فصلی: شرکت خدمات مالیاتی با تنظیم گزارش‌های فصلی عملکرد برای یک کسب و کار، ارقام و اعداد رسمی را به اطلاع سهام‌داران و ذی‌نفعان می‌رساند؛
  3. مشاوره مالیاتی: ارائه خدمات مشاوره براساس قوانین مالیاتی کمک زیادی به مودیان خواهد کرد؛
  4. پیگیری پرونده‌های قضایی: شرکت خدمات مالیاتی نقش مهمی در پیگیری پرونده‌های مالیاتی و دعاوی قانونی در محاکم قضایی خواهد داشت؛
  5. تحریر دفاتر قانونی: با تنظیم دفاتر مالی و حسابداری توسط یک شرکت مجرب از بروز هر گونه اشتباهی جلوگیری خواهد شد؛
  6. کاهش مالیات: در بسیاری از مواقع کسب و کارها در تنظیم اظهارنامه مالیاتی درست عمل نمی‌کنند و برخلاف درآمد و هزینه‌هایی که داشته‌اند برای آن‌ها مالیات توسط دارایی تعیین می‌شود. یک شرکت خدمات مالیاتی با تهیه اسناد نسبت به ارائه مستندات قانونی به اداره دارایی اقدام کرده و مبلغ مالیات را کاهش می‌دهد. تنظیم لایحه مالیاتی اقدام مهمی است که نقش کلیدی در تعیین میزان مالیات دارد.

چه کسب و کارها یا اشخاصی باید به سراغ شرکت‌های حسابداری مالیاتی بروند؟

شرکت خدمات مالیاتی با داشتن کارشناسان مجرب کمک زیادی به کسب و کارهایی می‌کند که پرونده‌های مختلفی دارند. پیچیدگی پرونده‌های مالیاتی و اشتراک اطلاعات مرتبط با آن‌ها موجب می‌شود تا مدیران کسب و کار با چالش‌های اساسی روبه‌رو شوند. در چنین شرایطی یک شرکت امور مالیاتی با تجربه و معتمد کمک زیادی خواهد کرد.
همچنین کسب و کارهای نوپا که از تجربه کافی در زمینه امور مالیاتی برخوردار نیستند با کمک گرفتن از این شرکت‌ها، امور مالیاتی خود را با سرعت مناسبی به جلو می‌برند.

البته بهتر است برای انتخاب شرکت خدمات مالیاتی به سراغ شرکت‌هایی بروید که خدمات مورد نیاز دیگری را هم ارائه می‌دهند. تاپ ثبت با ارائه انواع خدمات به شرکت‌ها، نیاز آنان را در زمینه‌های مختلف برآورده می‌کند. برخی از این خدمات عبارت‌اند از:

ثبت شرکت

یکی از خدمات مهمی که قبل از ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی باید انجام شود، ثبت شرکت است. با ثبت نمودن شرکت از جنبه حقیقی به حقوقی تغییر وضعیت خواهید داد. همچنین امکان تعیین مسئولیت برای تمامی اعضای هیات مدیره ایجاد خواهد شد. برای ثبت کردن شرکت باید با انواع شرکت‌ها آشنایی داشته باشید. ثبت شرکت تعاونی شرکت با مسئولیت محدود یا… مراحل متفاوتی دارد که یک شرکت خدمات مالیاتی با تجربه‌ای که دارد آن را پیگیری می‌کند.

ثبت برند

برای ثبت برند در ایران فرایند مشخصی وجود دارد. کسب و کارهایی که قصد دارند تا رشد مناسبی داشته باشند به برندینگ توجه ویژه‌ای دارند. برای برندسازی مهمترین گام ثبت برند شرکت است. در مراحل ثبت برند، یک شرکت خدمات مالیاتی تمامی فرایندها را پیگیری کرده و مجوزهای لازم را تهیه و ارائه می‌نماید.

ثبت روزنامه

برای ثبت شرکت باید اطلاعات نام شرکت و اساسنامه را برای ثبت روزنامه رسمی ارائه دهید تا مشخص شود برند و مراحل ثبت شرکت مشکل قانونی ندارد. تاپ ثبت تمامی فرایندهای ثبت شرکت و روزنامه رسمی را در کنار پیگیری پرونده‌های مالیاتی برای شما دنبال خواهد کرد.

تعیین گرید شرکت

یکی از مهمترین اقداماتی که کسب و کارها باید انجام دهند، رتبه بندی شرکت است. رتبه بندی یا گرید جایگاه شرکت را در بین سایر شرکت‌ها در یک زمینه خاص نشان می‌دهد و موجب می‌شود تا کسب و کار، امکان حضور در مناقصه‌ها را براساس اعتبار تعیین شده داشته باشد.

تاپ ثبت به‌عنوان کارگزار و شرکت خدمات مالیاتی در کنار انجام تمام امور مرسوم، تمامی اقدامات لازم برای ثبت رسمی شرکت را انجام می‌دهد تا کسب و کارها با خیالی آسوده به پیگیری اموری تجاری مهم خود برسند و دغدغه‌ای در این زمینه‌ها نداشته باشند.

میزان تعرفه‌ها در شرکت خدمات مالیاتی

خدمات مالیاتی متنوع و گسترده هستند. به همین دلیل تعرفه مشخصی برای آن‌ها وجود ندارد. استخدام یک مشاور مالیاتی و پرداخت حقوق ماهیانه به او هزینه بسیاری را برای کسب و کار خواهد داشت. از همین‌رو بهتر است از کمک شرکت خدمات مالیاتی استفاده کنید تا با پرداخت هزینه کمتری، سرویس کامل و بدون نقصی را دریافت کنید.

توجه داشته باشید تعرفه پرداختی به شرکت‌های خدمات مالیاتی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، زیرا مانع جدی در بروز اشتباهات رایج بوده و در نهایت منافع اقتصادی بیشتری را برای کسب و کار به همراه می‌آورد.

سخن پایانی

شرکت خدمات مالیاتی نقش مهمی در پیشبرد امور مالیاتی کسب و کارها دارد. تاپ ثبت با مجموعه‌ای از خدمات ثبت انواع شرکت، روزنامه رسمی، ثبت تغییرات شرکت، تعیین گرید شرکت، ثبت برند، ثبت اختراع، کارت بازرگانی و… به کسب و کارها کمک می‌کند تا تجارت‌شان را توسعه دهند. همچنین تاپ ثبت تمامی خدمات مالیاتی و دریافت کد اقتصادی را برای کسب و کارها پیگیری می‌کند.

پایان رپورتاژ آگهی