آشنایی با انواع پمپ های هیدرولیک و شیر هیدرولیک در صنایع

پمپ هیدرولیک

اگر تا کنون با پمپ‌ هیدرولیک و سیستم‌های هیدرولیکی سر و کار داشته‌اید، حتما می‌دانید که این پمپ‌ها در ساختار سیستم‌های هیدرولیک همانند قلب در بدن انسان کار می‌کنند.  پمپ هیدرولیک جزو آن دسته از قطعات اصلی و مهمی است که در ساختار هر سیستم هیدرولیکی وجود دارد و  توان موتور را به انرژی هیدرولیکی خروجی تبدیل می‌کند. این پمپ‌ها با هدف حرکت دادن سیالات با فشار بالا در این سیستم‌ها تعبیه می‌شوند و به یک یا چند شیر هیدرولیک هم‌ مجهز شده‌اند تا کاربران بتوانند با استفاده از این شیرها عملکرد پمپ‌های هیدرولیکی را کنترل نمایند. در ادامه با قوام صنعت همراه باشید تا انواع پمپ‌های هیدرولیکی را بشناسید.

پمپ پیستونی

این نوع از پمپ‌ها به وسیله‌ی سیلندر و پیستونی که دارند، عمل می‌کنند و شیر هیدرولیک آن‌ها هم همانند یک  کنترل کننده در قسمت فوقانی این قطعات جای گرفته است‌. در این پمپ‌ها زمانی که پیستون درون سیلندر حرکت می‌کند،  مایعات و سیالات موجود در سیلندر به سمت جلو حرکت می‌کنند و  می‌توانند این حرکت را برگشت هم بزنند.  باید بدانید که ‌پمپ هیدرولیک پیستونی جزو بهترین، مرغوب‌ترین،  کاربردی‌ترین و گران‌ترین پمپ‌های موجود در بازار هستند که هم برای مصارف خانگی و هم برای مصارف صنعتی تعبیه شده‌اند. از این رو شما می‌توانید با خیال راحت این پمپ‌ها را با برترین قیمت بازار از ما خریداری نمایید.

پمپ شعاعی

نوع دیگری از پمپ‌های هیدرولیکی وجود دارند که به آن‌ها پمپ شعاعی گفته می‌شود. این نوع از پمپ‌ها  درون خود شفت و پیستون‌هایی را جای داده‌اند که با چرخش این پیستون‌ها، شفت‌ها از هم باز می‌شوند و این عملکرد به صورت برعکس هم جریان دارد. یعنی با چرخش شفت، پیستون‌ها از یکدیگر باز می‌شوند.  نیرویی که سبب فعالیت این پمپ‌ها می‌شود، همان نیروی گریز از مرکز است. این نیرو  به صورت خارج از مرکز درون این سیستم‌ها جریان دارد و با سیلندر به صورت مستقیم در ارتباط است.

پمپ محوری

اگر شما هم با سیستم‌های هیدرولیک صنعتی سر و ‌کار داشته باشید، دیگر تا کنون پمپ‌های هیدرولیک  محوری را می‌شناسید. این نوع از پمپ‌ها  در ساختار خود چندین پیستون را قرار داده‌اند که هر کدام از این پیستون‌ها  با پیستون مجاور خود به صورت موازی و در یک محور قرار گرفته‌اند و با هم برای انتقال مایعات با فشار بالا فعالیت می‌کنند.  زمانی که محور اصلی پیستون‌های موجود در پمپ هیدرولیک محوری به کار در می‌آید،  سطح‌ مقطع پیستون‌ها هم در یک محیط دایره‌ای شکل و بر روی همان محور قرار می‌گیرند و در نهایت فرآیندهای مربوط به انتقال فشار را تکمیل می‌کنند. اگر شما بخواهید زاویه‌ی عملکرد این پیستون‌ها را در این نوع از پمپ‌ها تغییر دهید، باید صفحه‌ی پشت این پیستون‌ها را به هر سمتی که دوست دارید منتقل کنید. توجه داشته باشید که پمپ‌های محوری جزو آن دسته از پمپ‌هایی هستند که در تمامی محیط‌ها و در تمامی سازه‌های هیدرولیکی کاربرد دارند و  با قیمتی بسیار مناسب هم به فروش می رسند. از این رو پیشنهاد ما در قوام صنعت به شما عزیزانی که در انتخاب نوع پمپ هیدرولیک‌ تردید دارید، این نوع از پمپ‌ها می باشد

ناگفته نماند که شیر هیدرولیک پمپ محوری توانایی بالایی در کنترل فشار وارده به مایعات دارد و در صورت عیب دیدن پمپ می‌تواند تا حدودی سلامت سیستم هیدرولیک را حفظ کند.

شیر هیدرولیک

اشنایی با پمپ پره‌ای

در میان انواع پمپ‌های هیدرولیک، پمپ هیدرولیک پره‌ای هم به چشم می‌خورد. این نوع از پمپ‌های هیدرولیکی از دو قسمت مجزا تشکیل شده‌اند که این دو قسمت به صورت مکمل و با یکدیگر عمل می‌کنند تا در نهایت بتوانند  عملکرد سیستم هیدرولیک را بهبود دهند.  پره‌هایی که در ساختار این پمپ‌ها قرار دارد، در شیاری به نام شیار روتور خود را جای داده‌اند و  در حرکاتی دایره‌ای شکل در کنار یکدیگر می‌لغزند. به عبارت دیگر،  پره‌های موجود در سیستم پمپ‌های هیدرولیک پره‌ای به صورت منسجم در کنار هم قرار گرفته‌اند و همین طور که در کنار هم حرکت می‌کنند، لغزش هم دارند.  در واقع این پره‌ها هستند که‌ کلیه‌ی مایعات و سیالات را به سمت راه‌های خروجی پمپ هدایت می‌نمایند. امروزه اکثر افرادی که می‌خواهند یک پمپ بسیار کاربردی و مقاوم را برای دستگاه‌های صنعتی خود انتخاب کنند، بر روی این نوع از پمپ‌های هیدرولیکی دست می‌گذارند. شما هم اگر تمایل به خرید این نوع از پمپ‌ها دارید، می‌توانید همین حالا سفارش خود را در قوام صنعت ثبت کنید.