آنچه که درباره خواص «به» باید بدانید؟

آیا تا حالا به فکر استفاده از دمنوش به افتاده‌اید؟ می‌دانید دمنوش «میوه به» چه فواید مهمی برای بدن داشته و از آن جهت درمان بیماری‌های مزمن استفاده می‌کنند، همان اندازه که دمنوش میوه به مفید است ما در این مقاله سعی می‌کنیم از فواید و خواص دمنوش دانه میوه به برای شما مطالبی را بیان کنیم، دانه های کوچکی که در قلب میوه به وجود دارد منبع آنتی اکسیدان و املاح معدنی است، برخلاف میوه سیب که توصیه می‌شود دانه های آن را به هیچ عنوان استفاده نکنید، دانه به دارای مزایای زیادی بوده و برای درمانی چند بیماری‌های مختلف از آن استفاده می‌شود، مخصوصا بیماری‌های التهابی و عفونی با مصرف دمنوش دانه به قابل درمان هستند، البته توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هرگونه دمنوش گیاهی حتما با پزشک معالج خود در ارتباط باشید شاید شما بنابه دلایلی منع مصرف دارید.

درمان سرفه کودکان با لعاب دانه به

البته باید بگویم لعاب دانه به نه تنها برای درمان سرفه کودکان مفید است و بزرگسالان نیز برای درمان این بیماری می‌توانند از لعاب دانه به استفاده کنند، برای این منظور ۱۵ عدد دانه به را در نصف استکان آب جوش ریخته و روی آن را بپوشانید، اجازه دهید تا دانه های میوه به  لعاب انداخته و آماده شوند، سپس لعاب را از صافی رد کنید تا هیچ دانه‌ای در لعاب باقی نماند، برای طعم دهی بهتر می‌توانید از عسل استفاده کنید که خواص لعاب را برای کودکان افزایش می‌دهد.

در طب سنتی لعاب دانه به حاوی ریز مغذی‌هایی است که التهاب مربوط به گلو را کاهش می‌دهد، همچنین به خاطر وجود ویتامین c سیستم ایمنی و دفاعی کودکان را بهبود بخشیده در نتیجه به آنها کمک می‌کند تا سریعتر دوره نقاهت سرماخوردگی و سرفه‌های خشک را به پایان برسانند، حتی در سال های کرونایی برای درمان بیماران کرونایی توصیه می‌شد از لعاب دانه به و دمنوش میوه به استفاده کنند، چون این ماده مغذی کمک زیادی به سیستم دفاعی فرد بیمار می‌کند.

چگونه میوه به و دانه میوه به را برای درمان بیماری مصرف کنم؟

میوه به جزو میوه‌هایی است که معمولاً خام خواری آن در بین مصرف کنندگان هیچ رواجی ندارد، بافت آن کاملا سفت بوده و غیر قابل جویدن است، با این حال می‌توانید برای پخت و پز و تهیه غذاهای گوناگون از میوه به استفاده کنیم، البته مربای به و شربت به بین خانواده‌های ایرانی رواج بیشتری دارد، باید خاطرنشان کنیم بهترین روش مصرف برای میوه به دمنوش آن است، چون دمنوش میوه به حاوی مقادیر بالای ویتامین های A, B, C,E است، البته علاوه بر ویتامین باید به ترکیبات شیمیایی مفید از جمله پتاسیم مس و آهن اشاره کرد همچنین میوه به دارای مواد قندی مفید و همراه فیبر است.

با توجه به ویتامین و ترکیبات شیمیایی که در میوه به یافت می‌شود کاملاً مشخص است استفاده از دمنوش میوه به برای بدن بسیار مفید بوده و کارایی زیادی خواهد داشت، البته دانه‌های به مانند میوه و نهال به همین خواص را دارا هستند، البته بهتر است بدانید لعاب دانه به خاصیت آنتی باکتریال داشته و باعث می‌شود تا بسیاری از میکروب و باکتری‌های غیر مفید در بدن شما را از بین ببرد و همین خاطر لعاب دانه به در طب سنتی به عنوان یک ماده ضد التهابی و آنتی باکتریال می‌شناسند، از لعاب دانه به برای درمان بیماری های زیر استفاده می‌کنند:

  1. گلو درد
  2. گرفتگی صدا به خاطر سرفه های خشک
  3. رفع بوی بد دهان
  4. درمان آفت دهان
  5. کاهش میزان تب
  6.  درمان ورم معده
  7. بهبود سیستم گوارشی بدن مخصوصاً درمان زخم مری

میوه به حاوی پکتین است، با خواص پکیتن آشنا شوید

یکی از دلایلی که باعث شده علم نوین پزشکی و طب سنتی توصیه فراوانی برای استفاده از میوه به کنند وجود پکتین است، ولی پکتین چیست و چه فوایدی برای بدن دارد که مصرف آن باعث سلامتی فرد مصرف کننده می‌شود؟ پکتین در واقع یک فیبر نامحلول است این فیبر به هیچ عنوان در بدن قابل هضم نبوده و  درصد آن در میوه به بالا بوده بنابراین باعث خاص شدن میوه به شده است، فیبر پکتین موجود در میوه به خواص خیلی زیادی دارد که باعث سلامتی بدن می‌شود از جمله این خواص و فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با مصرف این میوه به و فیبر پکتین مواد زائدی که در روده های شما وجود دارد به راحتی دفع شده و مانع از بیماری گوارشی می‌شود.
  • فیبر پکتین موجود در میوه به کلسترول اضافه خون را دفع می‌کند، کلسترول یکی از عوامل اساسی انسداد رگ‌ها و بیماری قلب و عروق است، مصرف کننده با تنظیم کردن کلسترول خون مطمئنا سلامت قلبی بدن خود را تضمین خواهند کرد.
  • جالب است بدانید طبق بررسی‌هایی که در آزمایشگاههای غذا و تغذیه انجام شده است مصرف میوه به باعث کاهش میزان دیابت در افراد مبتلا شده است ولی به شرطی که برای مصرف آن از شکر مصنوعی استفاده نکنید.
  • فیبر پکتین موجود در میوه به باعث تخلیه سریع روده ها شده و از جذب مواد قندی و مواد چربی به درون بدن جلوگیری می‌کند، همین امر باعث کنترل وزن فرد مصرف کننده می‌شود، کسانی که از اضافه وزن خود رنج می‌برند، برای رسیدن به وزن ایده آل حتما میوه به و دم کرده به دانه را در رژیم غذایی خود جای دهند.
  • افرادی که دچار تنش‌های عصبی بوده و از بی خوابی شبانه رنج می‌برند می‌توانند قبل از خواب یک فنجان دمنوش به و به دانه را استفاده کنند که تاثیر مثبتی بر روی سیستم عصبی و خواب فرد مصرف کننده دارد.
  • از آنجایی که لعاب به دانه خاصیت خلط آوری دارد بنابراین شما با مصرف این ماده غذایی و دمنوش به می‌توانید عفونت و باکتری‌هایی که در گلو وجود دارد را از بین ببرید.
  • خالی از لطف نیست اشاره کنیم که لعاب دانه به برای درمان سوختگی‌های سطحی نیز تاثیر زیادی دارد، برای پاکسازی پوست لعاب میوه به را به صورت سطحی به محل سوختگی بزنید تا باعث التیام پوست شما شود.

کلام آخر

کاملاً مشخص است میوه به یک خوراکی کاملاً سالم بوده و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیر خیلی زیادی دارد، در مورد مصرف دانه به نیز باید تاکید کنیم به هیچ عنوان دانه به را نجوید و تا حد امکان آن را قورت ندهید، کافی است که لعاب آن را مصرف کرده و از فواید آن بهره مند شوید، چون  دانه به حاوی ترکیبات شیمیایی است که به خاطر جویدن با آنزیم‌های بدن ترکیب شده و مقداری سیانید را تولید می‌کند، بانوان باردار حتما مصرف میوه به را در اولویت خود قرار دهند چون باعث رشد بهتر جنین می‌شود، توجه داشته باشید زمانی فوایدی میوه به کامل می‌شود که شما بتوانید یک میوه سالم را تهیه کنید، توصیه شده حتماً میوه به را از باغات محلی و بازار های ایرانی خریداری کنید چون میوه های تولید شده در کشور ایران غیر تراریخته و کاملا طبیعی است.

 

تماس با برتر نهال: 09141832393

تماس با پالیز نهال: 09144501003