آشنایی با ماسک های صورت – مدل زغال

حتما شما هم در مورد زغال و فواید آن برای پوست، مطالبی را خوانده و یا شنیده اید. در سال های اخیر، زغال به یکی از ترکیبات پرطرفدار در محصولات بهداشتی تبدیل شده است و به همین جهت شاید کمتر کسی باشد که نام ماسک زغال، صابون زغال، شوینده زغال و خمیر دندان زغالی را نشنیده باشد. از سوی دیگر با توجه به تبلیغات فراوان اینفلوئنسرها در رابطه با مزایای فراوان این محصولات، ماسک زغال و سایر محصولات زغالی جای خود را به خوبی در سبد خرید مشتریان باز کرده اند.  اما آیا تا بحال به کارکرد زغال، مزایا و تاثیرات آن بر روی پوست فکر کرده اید؟ اینکه زغال تحت چه شرایطی می تواند جزو ترکیبات محصولات بهداشتی قرار گیرد؟ اگر در خصوص محصولات حاوی ترکیب زغال کنجکاو هستید، در این مقاله با سفیر همراه باشید.

محصولات زغالی

معمولا تصور عموم بر این است که زغال های مورد استفاده در مصارف سوخت خانگی را به صورت پودر در می آورند و در ترکیب محصولات بهداشتی به کار می برند. اگرچه ممکن است این تصور تا حدودی درست باشد، اما باید بگوییم که زمانی که از زغال و محصولات تولید شده با آن سخن به میان می آید، منظور ما قالب های زغال مورد استفاده در پخت و پز نیست. به عبارت دیگر، زغال های که قرار است برای تولید محصولات زغالی مورد استفاده قرار گیرند تحت شرایطی خاص، در خلاء و در دمای بسیار بالا بدون اکسیژن گرمادهی می شوند و طی مراحلی به زغال فعال یا کربن خالص تبدیل می شوند. در حقیقت زغال مورد استفاده در ترکیب محصولات بهداشتی، زغال فعال یا همان کربن خالص است که فوائد و مزایای بسیاری برای پوست، مو و دندان دارد.

مزایای استفاده

اگرچه امروزه محصولات زغالی انواع متعددی دارند اما ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت خاص، به ماسک زغال و مزایای استفاده از آن بپردازیم.

بهره مندی از خاصیت سم زدایی

پوست صورت و بدن در طول روز در معرض آلودگی های محیطی فراوانی قرار دارد که این عوامل می توانند موجب انسداد منافذ و ایجاد جوش و آکنه شوند. زغال فعال به لطف بهره مندی از خاصیت سم زدایی، سموم و آلودگی های پوستی را برطرف می سازد و پوست را به صورت عمقی پاکسازی می کند.

بهره مندی از خاصیت آنتی باکتریال و ضدالتهابی

یکی از مزایای زغال فعال، خاصیت ضدالتهابی آن برای پوست است که می تواند به التیام و تسکین التهابات پوستی ناشی از گزش حشرات کمک کند.

مقابله با ترشح چربی در پوست

افراد دارای پوست چرب، همواره از ترشح بیش از حد چربی در پوست صورت خود اظهار ناراحتی می کنند. این در حالی است که استفاده از محصولات حاوی زغال فعال، به کنترل میزان ترشح چربی و برق اضافی پوست کمک می کند و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می نماید. این بدین معناست که استفاده از این ماسک صورت به ویژه در فصل گرم تابستان، میزان ترشح چربی در پوست را به حداقل ممکن می رساند و با مات ساختن پوست، افراد دارای پوست چرب را در دستیابی به نتیجه مطلوب یاری می کند.

پاکسازی عمقی پوست صورت با ماسک زغال

زغال فعال با پاکسازی عمقی منافذ، حذف آلودگی ها و جذب چربی های اضافی، پوست را به صورت کامل پاکسازی می کند و موجب افزایش لطافت و درخشندگی پوست می شود. این محصول با نفوذ به منافذ پوست، همانند یک آهنربا عمل می کند و آلاینده ها را به سمت خود جذب می کند. در نتیجه منافذ پوست را عاری از میکروب، آلودگی و باکتری می کند و از بسته شدن منافذ و ایجاد آکنه جلوگیری می کند.

جلوگیری از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست صورت

زغال فعال میزان گردش خون را بالا می برد و در نتیجه با افزایش تحریک رشته های ساخت کلاژن و الاستین پوست، مانع ایجاد چین و چروک های پوستی می شود.

روشن کردن پوست صورت

ماسک زغال آلودگی های پوستی را برطرف می کند و پوست را به خوبی پاکسازی می کند. بنابراین در صورتی که احساس می کنید که پس از شستشوی صورت همچنان حالت کدری و خستگی در پوستتان وجود دارد، می توانید برای کاهش تجمع آلودگی های پوستی خود از ماسک زغال کمک بگیرید. این کار موجب تنفس بهتر پوست می شود و پوست را به میزان قابل توجهی روشن می کند.

لایه برداری پوست صورت

اگر از ماسک زغال استفاده می کنید باید بدانید که با استفاده از این محصول در واقع پوست صورت خود را لایه برداری نیز می کنید. ماسک های زغال علاوه بر روشن کردن پوست، سلول های مرده را از سطح پوست جدا می سازند و به افزایش شفافیت و روشنی پوست کمک می کنند.

درمان جوش های سر سیاه

این محصول از بروز عواملی نظیر سبوم اضافی، انسداد منافذ و تجمع آلودگی که باعث ایجاد جوش های پوستی می شوند جلوگیری می کنند. این ماسک ها همچنین باعث خشک شدن جوش می شوند و راهکاری مناسب برای درمان جوش های سرسفید و سرسیاه به حساب می آیند.

اکنون که با مزایای ماسک های زغال آشنا شدید، قصد داریم که به نحوه استفاده از این ماسک ها بپردازیم و نکات مهمی را در این خصوص ارائه کنیم. بنابراین اگر تصمیم دارید که در مراقبت های پوستی روزانه خود از ماسک زغال استفاده کنید، همچنان با ما همراه باشید.

فواید ماسک زغالیمراحل استفاده

پیش از استفاده، صورت خود را با شوینده ای مناسب بشویید تا سطح پوست از آلودگی ها پاک شود. نکته حائز اهمیت این است که پیش از استفاده از هر نوع ماسک زغالی، چه بافت آن کرمی باشد چه نقابی، پوست صورت تان باید تمیز باشد.

نحوه استفاده از ماسک زغالی با بافت کرمی

پس از تمیز کردن پوست، لایه ضخیمی از ماسک را بر روی آن قرار دهید. توجه داشته باشید که ماسک بر روی نواحی اطراف لب و چشم ها قرار نگیرد. سپس با توجه به دستورالعمل موجود بر روی محصول، منتظر بمانید تا ماسک روی صورتتان کاملا خشک شود. فراموش نکنید که پس از خشک شدن، حتما آن را از روی صورت خود بردارید؛ زیرا اگر این ماسک مدت زیادی بر روی پوست شما باقی بماند می تواند باعث خشکی و التهاب پوست شود. از آنجایی که برخی از ماسک های کرمی پس از خشک شدن باید شسته شوند، پس از استفاده از ماسک حتما پوست خود را با آب ولرم بشویید تا ذره ای از ماسک روی پوست شما باقی نماند.

نحوه استفاده از ماسک زغالی نقابی

اگر ماسک صورت شما نقابی است، آن را پس از تمیز کردن صورت بر روی پوستتان قرار دهید که در این حالت چشم ها و لب شما بیرون قرار می گیرد. در نهایت پس از سپری مدت زمان موجود بر روی بسته بندی ماسک، می توانید آن را از روی صورت خود بردارید. توصیه می شود که پس از استفاده حتما از یک آبرسان استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز پوست تامین شود. 

توصیه هایی در خصوص استفاده

عده ای از افراد برای استفاده از ماسک های زغال تردید دارند و برخی نیز سوالاتی در این رابطه دارند، از جمله آنکه آیا استفاده از این محصول آسیبی به پوست نمی رساند یا باعث ایجاد حساسیت نمی شود؟ و یا آیا ماسک زغال باعث خشکی بیش از اندازه پوست نمی شود؟

در رابطه با حساسیت پوستی باید بگوییم که این ماسک ها ضرری برای پوست ندارند و حساسیتی ایجاد نمی کنند. با اینحال برای اطمینان بیشتر، حتما پیش از استفاده از این محصولات بر روی پوست خود، مقداری از آن را در ناحیه آرنج تست کنید. علاوه بر آن پیش از استفاده از ماسک های زغال حتما دستورالعمل های موجود روی آن را مطالعه کنید و طبق آن عمل نمایید.

در مورد خشکی پوست صورت بعد از استفاده از ماسک زغال نیز باید بگوییم که پس از استفاده از این محصولات می توانید از آبرسان مخصوص پوست خود استفاده نمایید که این امر موجب نرمی و لطافت پوست شما می شود.

بعد از استفاده از ماسک، با توجه به آنکه منافذ صورت کاملا پاک شده است زمان بسیار مناسبی برای بخور دادن به پوست خواهد بود. شما می توانید یک تا دو مرتبه در هفته از ماسک زغال استفاده نمایید که این کار رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین می کند و نرمی و لطافت آن را دوچندان می سازد.

معرفی محصولات: ماسک های زغالی

ماسک لایه بردار هیدرودرم حاوی زغال

ماسک لایه بردار هیدرودرم حاوی زغال محصولی از برند ایرانی هیدرودرم است. این ماسک تمامی آلودگی ها، چربی های اضافی پوست را از بین می برد و با لایه برداری ملایمی که پوست را انجام می دهد سلول های مرده را از روی پوست حذف می کند همین امر باعث پاکسازی پوست صورت می شود. آکنه و جوش ها بر اثر تجمع چربی و باکتری در داخل منافذ پوست بوجود می آید، خواص ضد باکتری بودن زغال سیاه باعث می شود، دانه های سر سیاه و سر سفید از روی پوست حذف شود.