دستور العمل استفاده از ماسک های N95

ماسک های N95 یکی از پر استفاده ترین ماسک های موجود در بازار هستند. به همین سبب کارتن ماسک n95 جزء پر استفاده ترین های مورد سفارش است. این نوع ماسک ها تا پیش از ویروس کرونا برای محافظت در برابر آلودگی استفاده می شد. عدد 95 در اسم این ماسک به این معناست که ماسک N95 حداقل از نفوذ 95 درصد از ذرات معلق در هوا جلوگیری می کند. با افزایش ویروس کرونا و نگرانی مردم نسبت به این موضوع، استفاده از ماسک های N95 بیشتر شد. با افزایش استفاده از ماسک های N95 تولید جعبه ماسک N95 هم به شدت افزایش یافت. با توجه به دلیل عدم آگاهی در مورد این نوع ماسک، بسیاری از مردم تصور می کنند که از این نوع ماسک به مدت طولانی تری می توان استفاده کرد. در ادامه به چند نکته بسیار مهم در استفاده از این نوع ماسک می پردازیم.

نحوه استفاده از ماسک N95

تست سالم یا ناسالم بودن این نوع ماسک برای مردم عادی تقریبا غیرممکن است. ماسک N95 نباید ذرات بزرگتر از 19 میکرون را از خود عبور دهد. آزمایش این ماسک در منزل غیرممکن است. درحالی که ماسک های پزیکی یا سه لایه روش های تست ساده ای دارند. زمان استفاده از این نوع ماسک نهایتا 8 ساعت است. بسیاری تصور میکنند که این ماسک را می توان برای مدت طولانی استفاده کرد. این یک باور اشتباه است. اگر این ماسک را در جایی که افزاد بیمار هستند استفاده می کنید، بعد از یک بار مصرف باید آن را دور انداخته و از ماسک دیگری استفاده کنید. نگهداری ماسک هم باید در فضای تمیز و دور از آلودگی باشد. جعبه های ماسک N95 به همین دلیل بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

به هیچ وجه نباید ماسک استفاده شده را بر روی زمین قرار داد. همچنین ماسک در زمان استفاده مرطوب می شود. نباید دست های آلوده را به ماسک زد. این کار باعث انتقال آلودگی به داخل ماسک می شود.

ماسک N95 و ویروس کرونا

در زمان ویروس کرونا استقبال از این نوع ماسک بسیار زیاد شد. ماسک های N95 فیلتردار در ایران بسیار رایج است. مکانیزم کار کردن این نوع ماسک به این صورت است که هوا را تصویه کرده و پس از تنفس، هوا را با فشار به بیرون منتقل می کند. به عقیده کارشناسان اگر فردی که ناقل کرونا است از این ماسک استفاده کند خطرات بسیار بیشتری برای بقیه دارد. چرا که هوای آلوده به ویروس را با فشار زیاد به بیرون منتقل می کند و امکان مبتلا شدن بقیه بیشتر می شود. این درحالی است که اگر فرد سالمی از این نوع ماسک استفاده کند امکان ابتلا کاهش می یابد. به همین دلیل کارشناسان استفاده از این نوع ماسک را در زمان کرونا توصیه نمی کنند. درصورتی که ماسک های N95 بدون فیلتر این مشکل را ندارند.

وب سایت تفریحی روبکا

جعبه ماسک N95

ماسک های N95 ابعاد بزرگتری نسبت به ماسک های سه لایه دارند. به همین دلیل معمولا در جعبه های 10 عددی قرار داده می شود. جعبه ماسک N95 را از مقواهای بهداشتی تولید می کنند تا از آلودگی ماسک جلوگیری شود. چاپ اختصاصی این نوع جعبه ها با لوگو و اطلاعات شرکت باعث افزایش فروش تولیدکنندگان می شود. یکی دیگر از تولید کنندگان جعبه ماسک وب سایت پاپییره است.

 این وب سایت طراحی و گرافیک نسبتا ضعیفی دارد. در حالی که یک طراح و تولید کننده جعبه ماسک باید از وجناتش معلوم باشد که چقدر هنر دارد. به هر حال در مقایسه با این وب سایت، وبگاه ایرانیان پک است که در رتبه بالاتری نسبت به آن است و دارای طراحی بسیار قوی و اطلاعات کاملی است.