آشنایی با تاریخچه و خواص بستنی

 بستنی چه فوایدی دارد؟

هنگامی که به میزان کافی بستنی میل کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید می تواند برای کاهش وزن به شما کمک کند. البته این اتفاق فقط زمانی می‌افتد که میزانی که می‌خورید را تحت کنترل داشته باشید. وقتی یک ماده غذایی سرد میل می‌کنید بدن شما کالری بیشتری می سوزاند و این کار به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.

 

بستنی بخشی از انرژی از دست رفته شما را بازیابی می کند به همین دلیل است که می‌گویند وقتی احساس می کنید انرژی کافی را ندارید یک کاسه کوچک بستنی میل کنید تا حالتان از این رو به آن رو شود و انرژی خود را به دست آورید.

 

به دلیل اینکه بستنی از شیر و خامه تهیه می شود ویتامین، کلسیم، پروتئین و پتاسیم بدن شما را فراهم می‌کند. حتی برخی از مطالعات نشان داده که بستنی احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

 

یک کاسه بستنی می‌تواند استرس را از شما دور کند و حال بهتری به شما هدیه دهد تا برای یک مدت کوتاه حال خوبی داشته باشید. همچنین چون بستنی دارای کلسیم است و برای استخوان سازی و تامین مواد معدنی استخوان های بدن نیز مفید است.

 

تاریخچه بستنی

در سال ۱۸۴۶بستنی یک ماده سرد و شیرین که مانند خامه یخ زده بود که به صورت دستی و محدود تولید می شد و به سرعت توانست محبوبیت خاصی بین مردم پیدا کند. در سال ۱۸۵۱ اولین کارخانه بستنی سازی در مریلند تاسیس شد. قبل از آن در مهمانی های امپراتوری، شیر یخ زده یا خامه سرد به جای بستنی مورد استفاده قرار می گرفت. در گذشته در ایران عصاره انگور را روی یک کاسه برف می ریختند و به عنوان دسر می خوردند.

ایتالیایی ها و فرانسوی ها برای شیرین کردن بستنی هایشان ابتکار به خرج دادند و از بافت میوه های محبوب استفاده می کردند. خیلی از افراد معتقدند تاریخچه بستنی به فرانسه برمی گردد و آن در ابتدا توسط یک آشپز فرانسوی تهیه شده است و دستور تهیه آن را به آمریکا برده است.