چگونه سفر خنکی را در تابستان 1401 تجربه کنیم؟! معرفی شهر ها

تابستان فصل سفر و گشت‌و‌گذار در دامن طبیعت است. تا این فصل از راه می‌رسد، شهرهای شمالی آماده پذیرایی از مسافران می‌شوند و حال و هوای خوشی در جاده‌های شمالی می‌پیچد. اما همه این شور و اشتیاق سفر با هوای گرم و شرجی فروکش می‌کند. تحمل هوای مرطوب شمال در روزهای تابستانی کار هر کسی نیست، پس برای سفر در فصل تابستان باید سراغ شهرهای خنک شمالی برویم. جایی که با ورود به آن آبادی، نسیم خنک و فرح‌بخشی به صورت‌تان می‌خورد و صدای پرندگان خبر از هوایی پاک می‌دهد.

برای سفر به خنک‌ترین شهرهای شمالی آماده‌اید؟ بار و بندیل سفر را ببندید که امروز می‌خواهیم در این شهرهای خوش آب‌‌وهوا گردش کنیم!

ماسوله

ییلاق سرسبز و کوهستانی ماسوله جان می‌دهد برای سفرهای تابستانی! در این موقع از سال که همه جا گرم و داغ است، این ییلاق زیبا در بهاری‌ترین حالت خود قرار دارد. علاوه بر هوای خوب، معماری پلکانی خانه‌ها روی ارتفاعات سبزپوش گیلان سفری جذاب و خاص برای‌تان ترتیب می‌دهد. در سفر به این منطقه از جنگل و بازار محلی آن حتما دیدن کنید و لذت خوردن غذاهای محلی در رستوران‌های آن را به هیچ وجه از خودتان دریغ نکنید!

مسیر دسترسی به ماسوله:

برای رسیدن به روستای تاریخی و زیبای ماسوله باید به جاده قزوین رشت بروید. با گذر از رودبار و منجیل به سراوان برسید و به جاده سراوان به فومن وارد شوید‌. تابلوهای منتهی به ماسوله را در همین جاده خواهید دید. جالب است بدانید که در مسیر رسیدن به ماسوله چندین کلبه درختی ساخته شده است تا مسافران لذت زندگی در کارتون دکتر ارنست را هم تجربه کنند! اجاره ویلا در ماسوله هم امکان‌پذیر است. شما با اجاره خانه‌های محلی یا ویلاهای جنگلی ماسوله اقامت در طبیعتی وصف‌ناپذیر را تجربه خواهید کرد!

آلاشت

ییلاق‌های سوادکوه از خنک‌ترین مناطق شمال ایران هستند. روستای آلاشت نیز گل سرسبد این شهر مازندرانی است. جایی که هوای مطبوع و کوهستانی آن دلتان را می‌برد و آبشارهای پرآبش تن و روح‌تان را سرشار از طراوت و سرزندگی می‌کنند. با اجاره ویلا در آلاشت زندگی در روستایی را تجربه کنید که گرمای سوزان را به چشم ندیده است!

مسیر دسترسی به آلاشت:

بیایید برای یک بار هم که شده با ماشین شخصی مسافرت نروید. این منطقه ایستگاه قطار دارد. سفر ریلی در جاده‌های شمال تجربه‌ نایابی است که گیر هر کسی نمی‌آید. برای سفر با قطار باید بلیط تهران به ساری را خریداری کنید. سپس با عبور از پل زیبای ورسک در ایستگاه پل سفید از قطار پیاده شده و بقیه مسیر تا آلاشت را با تاکسی بروید.

اما اگر با ماشین شخصی راحت‌تر هستید، از جاده فیروزکوه به سمت سوادکوه حرکت کنید. با عبور از پل ورسک تابلوهای راهنمای رسیدن به آلاشت را خواهید دید.

اسالم

یکی دیگر از مناطق خوش آب‌و‌هوای شمال در تابستان، مرز گیلان و اردبیل یعنی جاده اسالم به خلخال است. خوشبختانه این منطقه علاوه بر خوش آب‌و‌هوا بودن به دریا هم نزدیک است. ساحل گیسوم سحرانگیز که جنگل انبوه شمال را به دریا متصل می‌کند، در اسالم قرار دارد.  تابستانی مبدل کرده‌اند.

جایی که حتی در شب‌های تابستانی هم نیاز به لباس‌های زمستانی خواهید داشت!

دسترسی به اسالم: برای رسیدن به اسالم باید وارد بزرگراه تهران به رشت شوید و با عبور از رودبار و منجیل به سمت فومن بروید. از آن جا راهی صومعه‌سرا و پونل شوید تا در جاده‌ی منتهی به آستارا اسالم را ببینید!

ییلاق جهان نما

گلستان رفته‌ها می‌دانند که ییلاق‌های این استان چیزی کم از مازندران و گیلان ندارند. اگر گذرتان به گلستان افتاد منطقه کردکوی گرگان را در الویت بازدید قرار دهید. این منطقه ییلاقی بسیار زیبا دارد که با نام جهان نما شناخته می‌شود. این ییلاق سرسبز و بی‌انتها مقصد گردشگری پرطرفدار استان گلستان در فصل‌های گرم سال است.

مسیر دسترسی به ییلاق جهان نما:

برای رسیدن به جهان نما باید ابتدا به سمت شمال شرق تهران حرکت کنید‌ و از آن جا به سمت گلستان بروید. با رسیدن به شهر کردکوی در این استان، مسیری ۷۹ کیلومتری تا رسیدن به روستای جهان نما پیش روی‌تان قرار خواهد داشت. در این مسیر با عبور از پارک جنگلی کردکوی، روستای درازنو، منطقه رادکان و حاجی آباد

 کوه‌های تالش نیز با دامنه‌هایی پر از گل و گیاه این منطقه را به مقصدی بی‌نظیر برای سفرهای به جهان نما خواهید رسید.

دماوند و فیروزکوه

اگر ساکن تهران هستید و آخر هفته‌ها حال و هوای سفر به شمال به سرتان زد، دماوند و فیروزکوه بغل گوشتان قرار دارند. در این شهرهای شمالی سوئیت یا ویلا اجاره کنید و سفری راحت و خاطره‌انگیز برای خود بسازید.

دماوند و فیروزکوه به دلیل نزدیکی به کوه دماوند و قرار گرفتن در ارتفاعات البرز، در فصول سرد سال هم خنک و دلپذیرند‌. این منطقه ییلاقی طبیعت بکر و چشم‌گیری دارد که شما را از سفر به مقاصد دور و دراز خلاص می‌کند‌. روستاهای دماوند و فیروزکوه دریاچه‌ها و امکانات کاملی برای ورزش و تفریح نیز دارند تا سفری خوش و خرم برای مسافران ساخته شود. دریاچه روستای هرانده، استخر آب خمده، تنگه واشی، چشمه دریابک، رودخانه دماوند، آبشار تیزاب، چشمه سیاه‌ سنگ، آبشار جنگلک، شورآب و دریاچه آهنک بخشی از جاذبه‌های آبی این دو شهر خنک هستند‌.

مسیر دسترسی به دماوند و فیروزکوه:

این دو شهر در شرق پایتخت قرار دارند و با استان مازندران همسایه‌اند. شما از دو مسیر می‌توانید به دماوند برسید. اول اینکه وارد بزرگراه بابایی شوید و از جاده هراز با گذر از بومهن و رودهن به سمت امامزاده هاشم و سپس روستاهای دامنه کوه دماوند بروید. دومین مسیر از بزرگراه زین‌الدین است که با عبور از آن به جاده دماوند، پردیس و سپس جاده هراز خواهید رسید.

برای رسیدن به فیروزکوه نیز از شرق تهران وارد جاده فیروزکوه شوید و نرسیده به قائمشهر به این شهر برسید.

اجاره ویلا و سوئیت در شهرهای خنک شمالی

اگر تازگی‌ها به شهرهای شمالی سفر کرده باشید، جای خالی پلاکارد به دست‌ها را دیده‌اید. دیگر دوران رزروهای حضوری اقامتگاه‌ها به سر آمده و مسافران پیش از سفر به شکل اینترنتی اقامتگاه موردنظرشان را رزرو می‌کنند. از طرفی راه افتادن دنبال پلاکارد به دست‌ها در کوچه پس‌کوچه‌های مقصد نیز بسیار وقت‌گیر است و معمولا اقامتگاه تمیز و مناسبی هم پیدا نمی‌شود.

اما با وجود سایت‌های معتبری همچون اتاقک این مشکل حل شده است. شما با جستجوی نام شهر مقصد در این سایت، با فهرست بلندبالایی از اقامتگاه‌های آن منطقه روبه‌رو می‌شوید. از آپارتمان و سوئیت‌های ارزان گرفته تا خانه‌های محلی و ویلاهای استخردار را می‌توانید در این سایت رزرو کنید؛ قیمت هر کدام از اقامتگاه‌ها را ببینید و تصاویر و امکانات هر یک را مقایسه کنید، دیدگاه مهمان‌های قبلی را بخوانید و سپس برای اقدام کنید.

منبع: سایت رزرو ویلا و سوئیت اتاقک