چگونه به خانه کمد اضافه کنیم؟

روش‌های مختلفی برای ساخت و اضافه کردن کمد به درون خانه وجود دارد که در این مقاله تعدادی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم. اضافه کردن کمد به خودی خود پروسه‌ی سختی نیست ولیکن می‌تواند به مراتب از مرتب کردن یک کمد موجود در خانه، هزینه‌برتر شود. برای شروع به کار باید سه فاکتور را بررسی کنید، اول اینکه آیا فضای مناسب برای اضافه کردن کمد در خانه وجود دارد، دوم میزان هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید و سوم آیا دنبال یک راه حل دائمی هستید یا موقت.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید  هزینه نجاری کمد را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نجار در تهران باشید می‌توانید درخواست ساخت کمد دیواری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

جارختی مجزا: جارختی مجزا یکی از راه‌ حل‌های آسان و سریع برای دسترسی به فضای بیشتر در کمد می‌باشد. این جارختی‌ها، به صورت آماده و رنگ شده در بازار موجود هستند. انواع مختلفی از طول و تعداد کمد را می‌توان یافت که پاسخگوی نیازتان هستند. جنس اینگونه جارختی‌ها معمولا از تخته سه لا یا تخته‌های فیبری است و فضای زیادی را دراختیارتان می‌گذارند. یکی دیگر از نکات مثبت این نوع از جارختی‌ها این است که نیازی به ساخت ندارند و لازم نیست برای استفاده از آن‌ها از قبل وقت صرف کنید. هم چنین فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و می‌توانند در کنار یک دیوار قرار بگیرند.

جارختی‌ توکار: این نوع از جارختی‌ها از راه حل‌های دائمی به شمار می‌روند. انواعی از آن‌ها موجود است مثلا بعضی‌ از آن‌ها مانند یک یا چند کابینت بزرگ هستند و یا دارای فریم هستند. این نوع از جارختی‌ها،به نسبت انواع جارختی‌های مجزا فضای بیشتری را در اختیار شما می‌گذارند ولیکن گران‌ترند. این جارختی‌ها در زوایا و اندازه‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. می‌توانید از نوعی از آن‌ها استفاده کنید که در گوشه‌ها جای می‌گیرند. در این صورت از فضای موجود در خانه به بهترین نحو استفاده کرده‌اید.

 

کمد‌های بدون در: این نوع کمدها توسط دیوار یا در پوشیده نمی‌شوند و معمولا در مکان‌هایی نظیر اتاق‌های کار، گاراژها، سرویس‌های بهداشتی و مکان‌هایی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سایر گزینه‌ها: نوعی از کمد‌ها هستند که دائمی‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مانند سایر نقاط خانه به نظر می‌رسند. مثلا رنگ در همانند رنگ محیط اطراف خودش است و این گونه کمدها می‌توانند مورد پسند بسیاری از افراد قرار بگیرند. هم چنین می‌توان از مکان‌هایی که قبلا در خانه وجود داشته‌اند، استفاده کرد و آن‌ها را به فضایی برای استفاده به عنوان کمد مبدل نمود. از این مکان‌ها می‌توان به زیرپله، پستوی آشپزخانه و یا دیوارهایی که تورفتگی دارند، اشاره کرد. این گونه کمدها نباید لزوما کوچک باشند مثلا اگر شما اتاق اضافه‌ای در منزل دارید، می‌توانید آن را به یک واک این کلوزت تبدیل کنید.