هر آنچه که باید در خصوص قالب های پاورپوینت بدانید!+ معرفی محبوب ترین قالب ها

اگر در حال تحصیل در دبیرستان و یا دانشگاه هستید بدون شک با پاورپوینت کار کرده اید و یا شاید به صورت غیر مستقیم با آن سر و کار داشته اید چرا که تمامی ارائه مقالات و سمینار های مختلف توسط پاورپوینت و اسلاید های آن صورت می گیرد. همچنین در اداره و شرکت های مختلف و همچنین جلساتی که در محل کار برگزار می شود، استفاده از اسلاید های پاورپوینت کاربرد زیادی دارد.

حال باید بدانید که برای تهیه کردن این اسلاید های پاورپوینت، یک سری قالب های آماده وجود دارد که به راحت شدن کار کمک می کند؛ در واقع با استفاده از این قالب های آماده یک مجموعه اسلاید های از پیش طراحی شده در اختیار شما قرار می گیرد که برای به کار گیری آن ها تنها کافی است که مطالب مورد نظر خود را در اسلاید ها وارد کنید تا در نهایت صفحات آماده پاورپوینت به شما تحویل داده شود. در ادامه با ما همراه باشید تا مطالبی را در رابطه با قالب های آماده پاورپوینت در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه پیدا کردن قالب پاورپوینت متناسب با موضوع

نکته ای که در ارتباط با ساخت پاورپوینت باید به آن توجه کنید این است که برای هر موضوع از قالب پاورپوینت آماده متناسب خود استفاده شود تا گیرایی موضوع دو چندان گردد. فرض کنید که قرار است برای گروهی از کودکان کم سن و سال یک ارائه داشته باشید؛ طبیعی است که در این زمان به منظور جلب نظر کودک برای همراهی با ارائه باید از اسلاید های جذاب با طرح های کودکانه و متنوع استفاده کنید. در مقابل در یک جلسه دفاع پایان نامه قطعا نمی توان از آن طرح های رنگی استفاده کرد! بلکه اسلاید های موجود باید در شأن یک جلسه دفاع پر مغز باشد به طوری که تحسین داوران و افراد حاضر در جلسه را بر انگیزد.

نحوه دسترسی به انواع قالب های پاورپوینت

برای دسترسی به قالب های آماده پاورپوینت به دو روش می تواند اقدام کنید که در ادامه هر دو روش را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از قالب های پیش فرض: در برنامه پاورپوینت یک سری قالب های آماده وجود دارد که قبل از شروع تایپ مباحث می توانید یکی از آن ها را انتخاب کرده و به کار خود ادامه دهید. این قالب ها قابلیت اجرای یک سری تغییرات کوچک را دارد اما در مجموع شکل اسلاید و طراحی های آن قابل ویرایش نخواهد بود.

یکی از اصول طراحی پاورپوینت ، دیزاین و قالب آن می باشد که اهمیت بسیار زیادی دارد . اکثر افراد برای استفاده های تجاری ، آموزشی و یا حتی شخصی از قالب پاورپوینت برای طراحی پروژه یا ارائه مطالب خود استفاده میکنند که باید متناسب با موضوع طراحی شود چرا که روی مخاطب تاثیر بسزایی دارد . از این رو برای صرفه جویی در وقت می توانید از قالب آماده پاورپوینت برای طراحی استفاده کنید .

استفاده از قالب های حرفه ای:

اگر می خواهید برای یک ارائه مهم آماده شوید، حتما به سراغ قالب های حرفه ای بروید. در این نوع از قالب ها در زمینه های متفاوت چندین قالب حرفه ای وجود دارد به طوری که در آن ها از مدرن ترین و نیز شیک ترین جلوه ها استفاده شده است. استفاده از این اسلاید ها برای ارائه در جلسات مهم قطعا تحسین مخاطبان را به همراه خواهد داشت. شاید سخت و زمان بر به نظر برسد اگر بگوییم که این قالب های آماده را خود طراحی کنید اما به راحتی می توانید قالب های حرفه ای آماده پاورپوینت را در سایت های معتبر دانلود کرده و از آن ها استفاده کنید.

مزیت های استفاده از قالب های آماده پاورپوینت

اولین مزیتی که در استفاده از قالب های پاورپوینت آماده می توانیم عنوان کنیم، دسترسی به بهترین طراحی های متنوع است؛ در واقع بدون اینکه نیاز به صرف وقت طولانی برای طراحی اسلاید باشید، به راحتی هر چه تمام تر می توانید از این قالب ها با زیباترین جلوه ها استفاده کنید.

از دیگر مزایای استفاده از قالب های آماده پاورپوینت این است که شما برای هر موضوع مشخصی می توانید به قالب های مرتبط با موضوع دسترسی پیدا کنید. برای مثال برای ارائه یک سمینار ورزشی می توانید از قالب مخصوص خود استفاده کنید، چرا که در این قالب از طرح های ورزشی مرتبط استفاده شده و گیرایی موضوع را دو چندان می کند.

افزایش جذابیت کار برای جذب بیشتر مخاطب، از دیگر مزایای مهم استفاده از قالب های آماده پاورپوینت است. طبق تحقیقاتی که انجام شده ظاهر اسلایدهای پاورپوینت برای مخاطب مهم است و در صورت زیبایی آن، مخاطب مشتاق به همراهی سخنران تا انتهای مطلب می شود. زیبایی ظاهری این قالب ها کمک شایانی به جذب مخاطب و پیشگیری از خستگی او در هنگام ارائه سخنران می کند.

معرفی چند نمونه از قالب های آماده پاورپوینت

همانطور که پیش از این بیان کردیم، قالب های آماده دارای انواع مختلفی هستند که بر حسب گرایشی که قصد ارائه دارید، می توانید نوع مناسب خود را دانلود و از آن استفاده کنید. در ادامه چند مدل از این قالب های آماده پاورپوینت را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

قالب آماده ورزشی: در این نوع از قالب های آماده از یک سری طرح و رنگ های ورزشی استفاده شده است که برای ارائه سمینارهای مربوط به گرایش های تربیت بدنی مناسب خواهد بود.

قالب آماده تغذیه: دانشجویان مهندسی صنایع غذایی و همچنین سخنرانی هایی در حیطه تغذیه و سلامت غذایی می توانند برای همراه کردن مخاطب با ارائه خود از این قالب ها کمک بگیرند.

قالب های آماده ریاضی: معمولا برای اثبات مسئله ای و یا شرح موضوعی در زمینه محاسبات و ریاضی نمی توان از قالب های معمولی استفاده کرد، چراکه تمرکزی بر روی ذهن مخاطب صورت نمی گیرد. در این مواقع با به کار بردن قالب آماده ریاضی می توان از طرح های محاسباتی و اسلایدهای مرتبط برای همراه کردن ذهن مخاطب استفاده کرد.

قالب آماده حیوانات: معمولا برای سخنرانی هایی در زمینه زندگی جانوران و سلامت محیط زندگی آن ها می توان از این قالب های آماده کمک گرفت. همچنین دانشجویان رشته دامپزشکی نیز در آماده کردن اسلایدهای پاورپوینت خود می توانند از این قالب های مربوطه استفاده کنند.

قالب آماده پاورپوینت طرح ماهی: یکی از زیباترین قالب های آماده پاورپوینت، قالب طرح ماهی است. در این نمونه اسلایدها از یک سری طرح های جانوران آبزی استفاده شده که دانشجویان و اساتید در زمینه موضوعاتی که مربوط به شیلات و آبزیان است می توانند این قالب را به کار ببرند.