جویس جیست ؟ تمام آنچه که میبایست در مورد جویس ویپ بدانید

افراد به دلایل مختلفی به دستگاه ویپ روی می آورند ، شاید شما هم جزء آن دسته از افراد باشید که قصد شروع ویپینگ را دارند اما نمیدانند که جویس چیست ؟ یا احتمالا قصد کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مایع الکترونیکی که به قطره ویپ نیز مشهور است دارید . دلایل شما هر چه که باشد با مطالعه این مقاله که توسط وبسایت دیجی ویپ از معتبر ترین منابع جمع آوری شده است ، به پاسخ تمامی سوالات خود در مورد مسئله جویس ویپ چیست خواهید رسید .

اگر یک ویپر حرفه ای هستید یا یک فرد مبتدی که قصد شروع ویپینگ را دارد ، تفاوتی نمیکند ، زیرا تعداد بسیار کمی از افراد هستند که اشراف کامل بر پاسخ سوال جویس چیست دارند . برای آگاهی از جواب این سوال با ما همراه باشید .

جویس ویپ با نام های مختلفی همچون قطره ویپ ، مایع ویپ و جوس شناخته میشود . صحیح ترین شکل این کلمه در زبان فارسی جوس میباشد ، اما به دلیل تلفظ سخت این کلمه ، به جویس تغییر نام پیدا کرده است . تمام حجم دودی که از یک ویپ مشاهده میکنید ، حاصل تبخیر جویس میباشد . ترکیبات جویس تنها به اسانس و طعمی که حس میکنید ختم نمیشود ، بلکه ماده های دیگری نیز در تشکیل این مایع محبوب دخیل هستند . تفاوتی نمیکند چه دستگاهی تهیه میکنید ، در تمامی دستگاه ها عمل تبخیر جویس در دمای 90 الی 200 درجه سانتی گراد انجام میپذیرد . دقت داشته باشید اعداد ذکر شده دما هستند و واحد اندازه گیری آن سانتی گراد میباشد ، این اعداد را با توان و وات دستگاه اشتباه نگیرید .

مواد تشکیل دهنده جویس چیست ؟

زمانی که ویپینگ میکنید ، تنها چیزی که حس خواهید کرد عطر و طعم جذاب جویس میباشد ، اما در این حین شما مواد دیگری را نیز وارد ریه خود میکنید . به همین دلیل شرکت دیجی ویپ و سایر همکاران گرامی بر اورجینال بودن جویسی که قصد خرید آنرا دارید تاکید میکنند . جویس مایعی است که مستقیم با ریه ، دهان و دندان شما در ارتباط است . اگر هزینه های خرید جویس برای شما بالا میباشد و قصد خرید جویس های فیک را دارید ، بهتر است به سیگار کشیدن ادامه دهید !

زیرا مواد تشکیل دهنده جویس های فیک و High Copy نامشخص هستند . تنها در آزمایشگاه ها و انجام تحقیقات بر روی آنها میتوان مواد تشکیل دهنده دقیق جویس های فیک را متوجه شد .

پیش از بررسی مواد تشکیل دهنده جویس ویپ ، قصد داریم تا کمی در مورد جویس های فیک صحبت کنیم . زیرا عدم فرهنگ سازی در رابطه با این موضوع مشکلات بسیار زیادی را برای افراد جامعه ایجاد میکند .

اگر قصد استفاده از جویس های تقلبی را دارید ، به سیگار کشیدن ادامه دهید !

مضرات استفاده از جویس تقلبی چیست ؟ یکی از محبوب ترین و ارزان ترین موادی که در جویس های تقلبی استفاده میشود ویتامین E میباشد . ویتامین E یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن است و مصرف به اندازه آن حتی عملکرد بدن شما را بهبود میبخشد . اما به شکل خوراکی و تزریقی آن که آن هم با دوز های پیشنهادی توسط دکتر مختصص شما برایتان تجویز میشود .

استنشاق یا به اصطلاح کشیدن ویتامین E با دستگاه های ویپ بسیار بسیار بسیار و با تاکید مجدد بسیار خطرناک است ! لطفا پیش از خرید جویس برای دستگاهتان از صحت اصالت آن مطمئن شوید .

جویس های اورجینال که در کشور هایی مانند انگلیس ، آمریکا و مالزی تولید میشوند از مرغوب ترین مواد اولیه استاندارد که فرمول ساخت جویس را تشکیل میدهند استفاده میکنند . همچنین این کمپانی ها تحت نظارت FDA ( سازمان غذا و دارو آمریکا ) هستند .

این موضوع که جویس های ویپ مضر هستند درست است ، اما نیکوتین موجود در آنها ضرر دارد نه خود ماهیت جویس . جویس های ویپ به نسبت سیگار و قلیان کم ضرر تر هستند اما نمیتوان گفت بی ضرر ! زیرا هر چیزی دارای مقداری ضرر و زیان میباشد . افرادی که قصد ترک سیگار با ویپ را دارند ، بین گزینه بد و بدتر در حال انتخاب هستند . اما شما با خرید جویس های تقلبی گزینه بد ترین را برای خود انتخاب خواهید کرد .

VG یا گلیسیرین گیاهی در مواد تشکیل دهنده جویس چیست ؟

VG یا Vegetable Glycerine ( به فارسی : گلیسیرین گیاهی ) مایعی کاملا طبیعی است که از روغن گیاهان استخراج میشود . فرمول آزمایشگاهی این ماده C3H8O3 است . وی جی یک ماده کاملا شفاف و بدون بود است . این ماده دارای کمی شیرینی است ، به همین دلیل است که شما حتی اگر تلخ ترین ، تنباکویی ترین و ترش ترین جویس های ویپ را تهیه نمایید ، باز هم مقداری طعم شیرینی را حس خواهید نمود .

یکی از راه های تشخیص VG از PG تست طعم و شیرین بودن این ماده است . لطفا گیج نشوید ، در ادامه PG نیز به شما توضیح داده خواهد شد .

علت استفاده VG در جویس ویپ چیست ؟

چه ماده ای بهتر از VG ! یک مایع کاملا گیاهی که امکان ترکیب با دیگر مواد سازنده جویس را دارد و همچنین از همه مهم تر قابلیت تبخیر شدن ! از آنجا که VG به نسبت PG دارای غلظت بیشتری میباشد ، باعث میشود تا بخار و حجم دود بیشتری را با دستگاه خود تولید کنید . این موضوع را با ذکر یک مثال برای شما شرح خواهید داد تا بتوانید متوجه کارایی این ماده شوید .

یک جویس پریمیوم ( نیکوتین پایین ) را در نظر بگیرید ، برای مثال جویس انبه نستی . این جویس دارای 70% VG و 30% PG میباشد . حال نمونه سالت همین جویس یعنی جویس سالت انبه نستی را به خاطر داشته باشید . نمونه سالت این محصول دارای 50% VG و 50% PG میباشد .

اگر این دو مدل جویس را با شرایط یکسان ( دستگاه یکسان ، کویل یکسان و توان یکسان ) استفاده کنید ( البته شما نمیتوانید سالت نیکوتین ها را با ویپ های معمولی و توان بالا استفاده نمایید ، این موضوع تنها یک مثال است ) ، جویس پریمیوم کامدهی بیشتری به نسبت سالت به شما ارائه میدهد . زیرا مقدار VG آن به نسبت نمونه سالت بیشتر است .

VG بیشتر = کامدهی بیشتر

افرادی که حرکات نمایشی با دستگاه ویپ انجام میدهند و ویدیو های آنها را در فضای مجازی مشاهده میکنید ، از جویس هایی با VG 80% و PG 20% استفاده میکنند .

دستگاه های مکانیکال ، جویس با VG بالاتر و باتری های قدرتمند باعث میشود تا آنها بتوانند غلیظ ترین و متراکم ترین بخار ها را تولید کنند و در نهایت با آن حرکات نمایشی انجام دهند .

VG به حرارت بیشتری برای تبخیر نیاز دارد . تا به حال از خود پرسیده اید چرا جویس های سالت را با دستگاه های پاد سیستم بین توان 10 الی 20 وات استفاده میکنند ؟ یا چرا جویس های پریمیوم را با ویپ های معمولی بین توان 40 الی 100 وات ؟

پاسخ این سوال دقیقا به موضوع VG باز میگردد . شما اگر جویس های معمولی که VG بیشتری دارند را تنها با 5 وات توان دستگاه استفاده کنید ، چیزی جز نشت شدید جویس از دستگاه دستگیرتان نمیشود ! زیرا جویس پریمیوم که VG بالایی دارد با توان 5 وات و دمای کم بخار نمیشود و از دستگاه شما نشت میکند . یکی از دلایل نشت جویس همین موضوع است که جویس شما با دستگاهتان یا توان مصرفی پیشنهادی ذکر شده بر روی کویل تطابق ندارد .

PG موجود در بیس تشکیل دهنده جویس های ویپ چیست ؟

ابتدا این ماده را با معرفی فرمول آزمایشگاهی و علمی آن به شما توضیح خواهیم داد ، فرمول آزمایشگاهی پی جی CH₃CHCH₂OH میباشد . این ماده نیز همانند VG بی رنگ و بی بو است . تفاوت اصلی آن با VG در غلظت آنهاست . اما PG جویس ویپ چیست ؟

این ماده در صنایع مختلف به غیر از جویس ها استفاده میشود ، زیرا کارایی اصلی آن حلال بودن است و ترکیباب دیگر میتوانند با این ماده حل شوند .

علت استفاده از PG در جویس های ویپ چیست ؟ از آنجا که PG دارای غلظ کم ترین نسبت به VG است ، این ماده در جویس ها استفاده میشود . اگر تمام ماده تشکیل دهنده جویس VG بود ، یک محصول کاملا غلیظ و چسبناک را مشاهده میکردید که سرعت تبخیر آن هم بسیار زیاد بود و در نهایت برای تبخیر آن میبایست از وات های بسیار بسیار بالایی استفاده میکردید .

همچنین اگر تمام جویس را VG تشکیل میداد ، حالت چسب ناکی بر روی کویل دستگاه شما ایجاد میشد که کارایی دستگاه را مختل میکرد .

 

PG به عنوان بهترین ماده تکمیل کننده جویس های ویپ شناخته میشود . PG باعث میشود تا غلظت جویس ها کاهش یابد . این تاثیر میتواند به شما در تمیز کردن دستگاه کمک کند زیرا از چسبناکی VG میکاهد . همچنین سرعت تبخیر جویس را در دستگاه شما زیاد تر میکند .

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های ویپ ، زمان فشردن دکمه کامدهی تا بخیر جویس به لطف چیپست های هوشمند دستگاه های جدید به زیر 0.0001 ثانیه رسیده است . این قابلیت اگر بدون PG و تنها با VG به پیش میرفت ، هیچگاه این اعداد را مشاهده نمیکردید ! سرعت تبخیر و کامدهی دستگاه های ویپ مدیون PG است .

نسبت VG به PG در جویس های ویپ چگونه است ؟

رند ترین و معمول ترین نسبت ترکیب این ماده در جویس های پریمیوم 70% به 30% میباشد و در جویس های سالت نیکوتین این ترکیب 50% به 50% است . اعداد ذکر شده ، بهترین و ایده آل ترین نسبت برای ترکیب این دو ماده هستند . این نسبت پس از آزمون و خطا های انجام شده توسط کمپانی های تولید جویس به دست آمده است .

نیکوتین موجود در جویس های ویپ چیست ؟

محبوب ترین ماده ای که در جویس های ویپ استفاده میشود نیکوتین است ، این ماده اعتیاد آور و مضر است . اما همانطور که پیش تر ذکر شد ، جویس ها به شما در مسیر ترک سیگار کمک میکنند ، ترک یک شبه سیگار ممکن نیست زیرا بدن شما به نیکوتین عادت کرده است و قطع ناگهانی این ماده منجر به اضطراب درون شما خواهد شد .

در مرحله اول خرید ویپ ، پیشنهاد میشود از جویس های نیکوتین دار استفاده نمایید و به صورت تدریجی از جویس هایی با نیکوتین پایین تر استفاده نمایید و در نهایت میتوانید از جویس های نیکوتین 0 استفاده نمایید .

به جرات میتوان گفت جویس های نیکوتین 0 هیچ گونه ضرری ندارند و بسیار ایمن هستند . اگر نیکوتین را از جویس ها فاکتور بگیریم ، تنها VG ، PG و اسانس باقی میماند که این ماده ها ضرری در حدود 0 را دارند . پس میتوان نتیجه گرفت اگر میخواهید یک ویپینگ بدون ضرر و ایمن را تجربه نمایید از جویس های نیکوتین 0 یا نیکوتین 3MG ( بسیار کم ) استفاده نمایید .

طعم دهنده های جویس چیست ؟

اگر به دسته بندی جویس ها و سالت ها در داخل وبسایت دیجی ویپ سر بزنید ، شاهد تنوعی بسیار زیاد از محصولات با طعم های گوناگون و متنوع هستید . اسم طعم جویس ها و مزه آنها به دلیل طعم دهنده های آن ها میباشد .

طعم دهنده ها نیز مانند VG و PG دارای ضرری نزدیک به 0 هستند . شما به صورت روزانه در غذاها و داروهایی که مصرف میکنید به صورت ناخواسته این طعم دهنده ها وارد بدن شما میشوند . پس مضرات طعم دهنده های جویس نیز با غذایی که میخورید یا دارویی که مصرف میکنید یکسان است . در نهایت میتوان نتیجه گرفت ضرر طعم دهنده یک قرص جوشان ویتامین C پرتغالی با یک جویس با طعم توت فرنگی تفاوتی نمیکند !

منبع : https://digivape1.com/