نقش همبازی در رشد شخصیت کودک

قیمت اسباب بازی دخترانه

نقش همبازی در رشد شخصیت کودک در حالی که صمیمیت و بازی با یک بزرگسال مهربان در ایجاد احساس اعتماد و ارزش، تأمین نیازها، پاسخگویی به س سوالات و حل مشکلات کودک و تعامل با دیگر کودکان مهم است، روند کار در این امر نقش اساسی دارد. همسالان و همبازی ها در شکل گیری شخصیت، رفتار اجتماعی، سیستم های ارزشی و نگرش نسبت به یکدیگر شرکت می کنند.

کودکان با تمرین و تقلید از اعمالی که می توان از آنها تقلید کرد و همچنین ارزیابی اقدامات یکدیگر و بازخوردی که از یکدیگر می گیرند، بر یکدیگر تأثیر می گذارند. کودکان بسیاری از مهارت های اجتماعی را با تعامل با یکدیگر می آموزند. آنها یاد می گیرند که بدهند و بگیرند. در فعالیتهای گروهی شرکت کنند. از تحرک و مشاهده دیگران لذت ببرید. احساسات دیگران را درک کنند. توانایی های خود را ارزیابی کنند و اعتماد به نفس پیدا کنند و به تدریج از خانواده خود مستقل شوند و به مرور با جامعه سازگار شوند.

مراحل رشد و نمو کودک هنگام انتخاب همبازی

کودکان 6 تا 8 ماهه بیشتر از اینکه به اسباب بازی کیدبی تویز یا همبازی بپردازند ، بیشتر به فکر محیط بازی هستند. در این دوره ، سایر کودکان معمولاً نادیده گرفته می شوند. در هنگام تماس با کودک دیگر ، اگر تماس دوستانه باشد ، تا زمانی که کودک لبخند نزند یا احتمالاً کودک دیگری را تحویل نگیرد ، چیزی قابل مشاهده نیست. و وقتی صحبت از پرخاشگری می شود ، عمومی تر می شود و می تواند خود را در تلاش برای گرفتن اسباب بازی از دیگری نشان دهد.

نوزادان از 9 تا 13 ماهگی بیش از همبازی ها به اسباب بازی توجه دارند. از آنجا که کودکان در این دوره  اهمیت زیادی برای اسباب بازی ها می گذارند، تمایل دارند که بر سر آنها با سایر کودکان درگیر شوند. برخلاف استدلال های قبلی ، این دعوا شخصی تر می شود ، گرچه این اسباب بازی هنوز بیشتر از همبازی در کانون توجه است. یعنی هنوز هیچ دشمنی واقعی صورت نگرفته است.

در صورتی که کودک شما دختر است؛ اسباب بازی دخترانه خود را همانند فرزند خود می پندارد و با آن مانند یک کودک برخورد می کند.

کودکان کوچکتر تمایل دارند به تنهایی بازی کنند و وقتی مشغول اسباب بازی های خود هستند از نظارت شخصی بزرگسالی که آنها را دوست دارد لذت می برند. کودکان بین 14 تا 18 ماه نگرش خود را نسبت به همبازی ها تغییر می دهند و با برآورده شدن نیاز به اسباب بازی ها ، درگیری با دیگران کاهش می یابد.

سایت خرید اسباب بازی آنلاین

همه دخترکان به نبال داشتن اسباب بازی دخترانه جدید هستند تا با آنها بازی کنند و در مقابل سایر دوستان خود یک خودی نشان بدهند و با آن احساس غرور کنند ولی شما باید درمقابل این رفتارشان بسیار محتاط برخورد کنید و هیچ گونه کنشی را نشان ندهید؛ زیرا کودک در این سن هیچ گونه شناختی از چیستی احساسات خودش ندارد و تنها آنها را بروز می دهد.

برای کودکان 19 تا 25 ماهه ، اسباب بازی ها و همبازی ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند و تعاملات اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا می کند. کودکان رفتار خود را تغییر می دهند تا با وضعیت همبازی سازگار شوند ،

بچه های دو تا سه ساله معمولاً دوست دارند کنار هم بازی کنند و هر کدام با اسباب بازی ها و وسایل خودشان بازی می کنند ، در واقع آنها تمایل دارند به تنهایی و در میان جمعیت بازی کنند.

در این مرحله (دو تا سه ساله) ، آنها نمی خواهند اسباب بازی های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. زیرا آنها هنوز مفهوم اعتبار و احساس مالکیت را ایجاد نکرده اند و از طرف دیگر می ترسند دیگران اسباب بازی هایشان را بشکنند یا خراب کنند. کودک چهار ساله می خواهد با دیگران ارتباط برقرار کند ، اما هنوز آماده مقابله با مشکلاتی نیست که بین او و همبازی اش بوجود می آید و بزرگسالان نیز باید درگیر شوند.

بچه های چهار ساله به احتمال زیاد با بچه های چهار ساله بازی می کنند.

آنها درگیر مکالمات طولانی می شوند ، برنامه ریزی های طولانی می کنند و اغلب با یکدیگر مشاجره می کنند و کار خود را در مسیر درست به پایان می رسانند.

از پنج و شش سالگی کودک می تواند همبازی مناسب را پیدا کند. در ابتدای این مرحله کودک هنگام بازی معمولاً مبارز و خودخواه است. اما نباید اجازه داده شود که این صفات بخشی از خلق و خوی همیشگی آنها شود. لازم است به تدریج روش و روش رفتار و سازش با سایر کودکان را بیاموزید.

هنگامی که آنها با یکدیگر بازی می کنند ، آنها با یکدیگر صحبت می کنند و اغلب به کمک یکدیگر در بازی ادامه می دهند. آنها از طریق کارهایی که با هم انجام می دهند، از تجربیات یکدیگر می آموزند و فواید کار مشترک را درک می کنند.

خرید و انتخاب اسباب بازی مناسب

آگاهی دقیق از انواع اسباب بازی های کودکان ، نحوه کار آنها ، تأثیر آنها در ذهن ، گروه سنی و جنسیت کودکان از جمله مواردی است که هنگام انتخاب و خرید اسباب بازی کیدبی تویز باید در نظر داشته باشید تا بتوانید هنگام خرید اسباب بازی آنلاین برای کودک خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

فروشگاه اسباب بازی kidbetoys  یکی از فروشگاه های فعال در زمینه سایت خرید اسباب بازی می باشد. در این حوزه فروشگاه های اینترنتی معتبری فعالیت ثابت و پررنگی دارند مانند: دیجی کالا، هپیلی، توی توی و کیدبی تویز.

این فروشگاه با بیش از هزاران نوع اسباب بازی دخترانه شیک و پسرانه به شما کمک می کند مناسب ترین وسیله را برای بازی کودکان خود انتخاب کنید. با توجه به اینکه بسیاری از افراد وقت کافی برای خرید و گشت و گذار در بازار را ندارند، بنابراین خرید آنلاین برای شما به صرفه جویی در وقت و هزینه خریدهای حضوری کمک می کند و باعث صرفه جویی در وقت می شود.

به همین دلیل وب سایت kidbeetoys  متنوع ترین و جدیدترین انواع اسباب بازی ها را از بهترین مارک های برتر ایرانی و خارجی به صورت آنلاین به فروش رسانده است. اطمینان از کیفیت کالای خریداری شده و قیمت مناسب و ارزان و داشتن کادری مجرب و متخصص از مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی خرید اسباب بازی کیدبی تویز است.

خرید اسباب بازی

نکات عملی برای والدین

  • کودکان ، هنگام بازی با همسالان ، از خودمحوری خارج می شوند و واقع بین می شوند ، به خواسته ها و خواسته های دیگران توجه می کنند ، از دیگران می آموزند و به دیگران چیزی می آموزند و در تعامل ، بسیاری از چیزها را از یکدیگر یاد می گیرند.
  • وقتی کودک دوست دارد به تنهایی بازی کند ، باید او را تنها بگذارید و اجازه دهید به طور مستقل به بازی ادامه دهد. شما نباید هم تیمی ها را به او تحمیل کنید. زیرا چنین شرایطی بازی او را مختل می کند و عادت عصبانی شدن و درگیری را در او ایجاد می کند.
  • والدین باید توجه داشته باشند که هرچه کودک در سنین پایین بیشتر به تنهایی بازی کند ، در آینده اجتماعی تر خواهد شد.
  • تمایل و تشخیص طبیعی کودک بهترین راهنمای ما است. آنها کم کم یاد می گیرند با دوستان و همسالان خود بازی کنند. بنابراین ، نیازی به تأکید و تشویق بیرونی برای بازی زودهنگام با کودکان دیگر نیست.
  • کودک را مجبور نکنید با خواهر یا برادر کوچکتر خود بازی کند. از آنجا که آنها برای بازی کوچک هستند ، اگر کودک با همسالان یا بزرگتر بازی کند ، با علاقه بازی می کند و در تعامل مشترک چیزی می آموزد. نکته دیگر این که کودک بزرگتر باید همیشه کودک خردسال را در نظر بگیرد و اگر هنوز کودک است و باید بچه دار شود و کودک کوچکتر نیز رفتار خردمندانه ای داشته باشد ، احتمالاً به این دلیل که توانایی انجام همه اعمال و رفتارهای کودک را دارد. کودک بزرگتر نیست ، شکست می خورد. که از نظر روحی و روانی به نفع او نیست. بنابراین ، در حالی که او با یکدیگر بازی می کند ، باید فرصت هایی برای او فراهم شود تا با همسالان خود بازی کند. جالب اینجاست که هرچه خواهر و برادر را مجبور به بازی با یکدیگر نکنیم ، بدیهی است که آنها بیشتر با یکدیگر بازی خواهند کرد.