شخصیت شناسی و روان شناسی افراد از روی رنگ

یکی از مسائلی که در شخصیت هر فرد تاثیرگذار هست لباس و پوشاکی هست که میپوشه. کسایی که هر روز لباس رنگی و روشن میپوشه در نظر دیگران فردی شاداب و سرحال و آدمی که همیشه رنگ تیره میپوشه فردی خشک و جدی تلقی میشه.

فصل زمستان، فصل پوشیدن لباس های بافت رنگ وارنگ هست. در این فصل سرد همه آدم ها به سراغ لباس هایی از جنس بافت و پشمی میروند. درفروشگاه bestposhak لباس های بافت زنانه و مردانه در رنگ ها و طرح های مختلف عرضه میشه.

اما بد نیست بدونیم این رنگ ها چه ویژگی های روان شناسی از فردی که اونا رو پوشیده منتقل میکند.

 

قهوه ای

افرادی که دوست دارن قهوه ای بپوشن، یه کم محافظه کارن، احترام بزرگترها رو دارن و همیشه به دنبال آرامش، ثبات، دوام و استحکام تو هر چیزی هستن. یه خانوم با بلوز قهوه ای یا یه آقا با ژاکت قهوه ای حس اعتبار، هوشمندی و خودگرایی را به اطرافیانش القا میکنه.

قرمز

افرادی این رنگ رو انتخاب میکنند اغلب دوست دارند دیگران رو تحت تاثیر قرار بدهند . از رنگ قرمز برای ابراز عشق استفاده میکنند، تا حدی که چینی ها لباس عروس قرمز رنگ می پوشند. رنگ قرمز انرژی زا و توان بخش هست. اگر بخواهیم درباره ویژگی های شخصیتی افرادی که به این رنگ علاقه دارند اشاره کنیم باید بگویم که این افراد شجاع، سرکش، فعال و عجول هستند.

زرد

اولین چیزی که با شنیدن زرد توی ذهن هممون میاد قطعا خورشید هست. این رنگ سبب افزایش تمرکز و توجه میشه. به همین دلیل هست که در تابلوهای راه نمایی رانندگی از این رنگ استفاده میشود.

رنگ زرد فرح بخش و شاد کننده هست. شاید برای همین است که در تبلیغات معمولا از این رنگ برای تاثیرپذیری بیشتر و ارتباط بهتر با مخاطب، استفاده می شود.

بنفش

افرادی که لباس های به رنگ بنفش بر تن میکنند اغلب افرادی احساساتی، حساس و دلسوز هستند که به هنر علاقه دارند. این افراد بیشتر ایده آل گرا هستند تا عملگرا و قدرت تخیل بالایی هم دارند.

در گذشته این رنگ نشانه ثروت و قدرت و سلطنت بوده.

سبز

رنگ سبز نشانه سرسبزی، نشاط و سلامتی هست. افرادی که به این رنگ علاقه دارند زندگی آرومی دارند و در یک منطقه خوب به دور از مشکلات مالی و اقتصادی زندگی میکنند و طرفدار صلح هستند. این افراد بیشتر زمان خود را برای رسیدگی به مشکلات دوستان و آشنایان و نزدیکان احتصاص میدهند.

آبی

به نظر روان شناسان رنگ آبی نشانه صداقت، آرامش و اسودگی هست. اگر دقت کرده باشین یونیفرم اکثر کارمندان به رنگ ابی روشن هست و به اعتقاد یکی از روان شناسان این رنگ مناسب برای ادارات و جلسات مصاحبه هست زیرا این رنگ اعتماد به نفس به فرد القا میکند.

سفید

رنگ سفید نشانه پاکی و بی گناهی است برای همین لباس عروس سفید انتخاب میشود. نشانه اتش بس در قدیم پرچم سفید رنگ بود. کسانی که رنگ سفید را دوست دارند اغلب شخصیت پایداری دارند و بر احساسات خودشون مسلط هستند. این افراد به تمیز بودن و پاکیزگی اهمیت میدهند. اگر لباس سفید انتخاب میکنید باید خیلی مراقبش باشی تا کثیف نشه چون رنگ سفید به صورت چرک میشه.

حالا شما کدوم رنگ رو دوس دارین؟ کدوم رنگ رو برای لباس هاتون ترجیح میدین؟