نظرات درباره پودر پروتئین پگاه باعث سردرگمی ورزشکاران شد!!

موضوعی که این روزها سوال خیلی از ورزشکاران ‌شده ‌است این ‌است که کیفیت پروتئین پگاه چگونه است؟

آیا پروتئین پگاه کیفیت لازم برای استفاده به عنوان یک مکمل ورزشی را دارد؟

آیا افرادیکه از محصولات پگاه استفاده کرده اند نظرات مثبتی درباره پودر پروتئین پگاه دارند؟

با ما در ادامه همراه باشید تا به بررسی پودر های پروتئین پگاه خراسان بپردازیم

پروتئین شیر و پروتئین وی پگاه

پروتئین پگاه چیست

پروتئین پگاه محصولاتی هستند که در سالهای اخیر توجه بسیاری از ورزشکاران را به خود جلب کرده است. قیمت تمام شده بسیار پایینتر و خلوص بالای محصولات از بزرگترین مزیت های رقابتی این محصولات است.

پروتئین های پگاه شامل:

  • پروتئین شیر mpc با خلوص 70 درصد
  • پروتئین شیر mpi با خلوص بیشتر از 86 تا 90 درصد
  • پروتئین آب پنیر wpc با خوص 80 درصد
  • پروتئین wpi با خلوص بیشتر از 90 درصد

پروتئین های فوق غنی از اسید آمینه های شاخه دار ، ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی است و طی تجربیات و نظرات ورزشکاران درباره پودر پروتئین پگاه ، بازدهی خیلی زیادی در طول تمرینات داشته اند.

چرا باید از محصولات پروتئینی استفاده کنیم

یکی از اصلی‌ترین نیازهای بدن انسان پروتئین است. به این ترتیب اکثر افراد بایستی با روشی مناسب و حفظ رژیم غذایی درست به مصرف صحیح مواد غذایی پروتئین‌دار بپردازند. همچنین یکی از اصلی‌ترین روش‌های ایجاد عضله و گسترش بافت‌های عضلانی، افزایش میزان پروتئین‌های ورودی به بدن است.

به این ترتیب ورزشکارانی که در تلاش برای عضله سازی هستند ملزم به مصرف بیشتر پروتئین خواهند بود. درنتیجه مکمل های پروتئینی پگاه، می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای این افراد باشد.

عملکرد پروتئین‌ها در بدن

بدن ما از هزاران پروتئین مختلف تشکیل شده‌است که هر کدام عملکرد خاصی دارند. آن‌ها اجزای ساختاری سلول‌ها و بافت‌های ما و هم‌چنین بسیاری از آنزیم‌ها، هورمون‌ها و پروتئین‌های فعال ترشح ‌شده از سلول‌های ایمنی را می‌سازند.

این پروتئین‌های بدن به‌طور مداوم در طول زندگی ما در حال ترمیم و جایگزینی هستند. این فرآیند (معروف به “ سنتز پروتئین ”) نیاز به تامین مداوم اسیدهای آمینه دارد. اگرچه برخی از اسیدهای آمینه را می‌توان از تجزیه پروتئین‌های قدیمی بدن بازیافت کرد، این فرآیند ناقص است. این بدان معناست که ما باید پروتئین رژیمی بخوریم تا با نیاز بدن به آمینو اسیدها سازگاری داشته باشیم. از آن‌جایی که پروتئین برای رشد سلول‌ها و بافت‌ها ضروری است، مصرف کافی پروتئین ها به ویژه در دوره‌های رشد سریع یا افزایش تقاضا، مانند دوران کودکی، نوجوانی، بارداری و شیردهی اهمیت دارد.

همه ما باید هرچند وقت یکبار آزمایش دهیم تا مشخص شود که آیا بدن به اندازه کافی پروتئین دارد یا خیر برای این کار بهتر است به پزشک عمومی مراجعه کنید. همچنین با بررسی نظرات درباره پودر پروتئین پگاه ، عملکرد بالای عضلانی و ایجاد و ماندگاری عضلات را ثابت ‌کرده است.

تفاوت پروتئین وی و پروتئین شیر پگاه

پگاه دو نوع محصول پروتئین وی و پروتئین شیر تولید کرده است.

پروتئین شیر مستقیما از خود شیر گرفته می شود و پروتئین وی از آب پنیر.

طی بررسی های کانونی، ورزشکاران اشتباها برای استفاده از واژه پروتئین ، از واژه وی استفاده می کنند. مثلا میگویند وی شیر کازئین! این واژه کاملا اشتباه است زیرا پروتئین وی با پروتئین کازئین و با پروتئین شیر متفاوت هستند.

برای فهم بهتر درباره تفاوت این دو محصول به نکات زیر توجه نمایید:

  • پروتئین وی زودجذب است و تا نیم ساعت شروع به فعالیت می کند.
  • پروتئین شیر دیرذب است و تا 8 ساعت در بدن میماند.
  • بهتر است وی را قبل و بعد از تمرین مصرف نمایید.
  • پروتئین MPC پگاه را قبل از خواب مصرف نمایید.

در تصویر زیر سه نوع کنسانتره پروتئین وی 80 درصد ، ایزوله پروتئین وی 90 درصد و ایزوله پروتئین شیر پگاه را مشاهده می نمایید.

انواع پروتئین پگاه

روش تولید پروتئین چگونه است

پروتئین های مختلف روش های تولید مختلفی دارند. بر اساس درصد پروتئین و نوع ماهیت پروتئین دسته بندی های گوناگونی از مواد پروتئینی ایجاد می شود.

مثلا پروتئین شیر یکی از محصولاتی است که از شیر جدا می شود. این ماده تفاوت عمده ای با شیر خشک دارد و روشهای تولید این دو نیز متفاوت است.

شیر خشک خود شیر است که به پودر خشک در می آید ولی پروتئین شیر تنها پروتئین های داخل شیر را تشکیل می دهد.

این پروتئین در دو نوع کنسانتره 70 درصد و ایزوله 86 تا 90 درصد تولید شده است.

همچنین پروتئین وی پروتئین های داخل آبِ پنیر را تشکیل می دهد و با خود آب پنیر تفاوت فاحشی دارد و نکته قابل اشاره است که ورزشکاران نباید آب پنیر ساده که همان آب داخل قالب پنیر است را با پروتئین وی اشتباه بگیرند.

برای تولید هر کیلو پروتئین وی به 200 لیتر شیر نیاز است.

تفاوت پروتئین کنسانتره و پروتئین ایزوله چیست

کنسانتره محصولی تلقی می شود که پروتئین آن نهایتا تا 85 درصد و دارای چربی و کربوهیدرات نسبی است.

از سوی دیگر پروتئین ایزوله محصولی است که پروتئین آن در حالت استاندارد بیش از 86 درصد و چربی و کربوهیدرات بسیار کمی را برخوردار است.

کاربردهای پروتئین در صنایع

جالب است بدانید بسیاری از محصولاتی که روزانه مصرف میکنیم با پروتئین های مختلف غنی شده است. مثلا ماست یونانی یا ماست ایسلندی دارای پروتئین شیر یا اینکه دارای پروتئین وی هستند. برخی از فراورده های گوشتی با کیفیت نیز دارای پروتئین هستند.

به طور کلی پروتئین پگاه را می توان در صنایع زیر استفاده کرد:

  • مکمل سازی
  • فراورده های گوشتی
  • نان های پروتئینه و شیرینی ها
  • داروسازی
  • فراورده های لبنی
  • آشپزی

استفاده از پروتئین بعد از عمل بایپس معده و اسلیو

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند بیماران خود بعد از انجام عمل کوچک شدن معده ، از پروتئین پگاه مصرف نمایند.

بیمارانی که معده خود را عمل می کنند به علت اینکه مواد غذایی زیادی نمی توانند به بدن خود برسانند ، از پروتئین های با کیفیت در وعده های غذایی خود استفاده می نمایید تا باعث از بین ‌رفتن بافت عضلانی آنها نشود.

فواید پروتئین برای سلامتی

خوردن پروتئین کافی برای تامین نیازهای بدن برای بسیاری از عملکردهای بدن مهم است. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در شرایط خاص افزایش مصرف پروتئین بالاتر از سطح مورد نیاز می‌تواند مزایای سلامتی بیشتری را به همراه داشته باشد.

حفظ توده عضلانی

هیچ ماده غذایی نمیتواند عضلات شما را بجز پروتئین بسازد. پر واضح است که مصرف مناسب و بیشتر پروتئین باعث شکل گیری عضلات بیشتر می شود.

پروتئین وی پگاه مناسب عضله سازی و پروتئین شیر پگاه مناسب نگهداری عضلات می باشند.

کنترل وزن با مصرف پروتئین

ثابت شده است که خوردن غذاهای غنی از پروتئین باعث افزایش احساس سیری بیشتر از غذاهای پر چرب یا کربوهیدرات می‌شود. شواهد خوبی از مطالعات کوتاه‌مدت وجود دارد که رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین (یعنی 1.2 تا 1.6 گرم بر کیلوگرم در روز؛ 84 تا 112 گرم در روز برای بزرگسالان 70 کیلوگرمی) می‌توانند به کاهش دریافت کالری کلی و کاهش وزن کمک کنند. همچنین تحقیقات نشان داده است مصرف پروتئین می تواند به دفع چربی در بدن کمک کند.

جلوگیری از ابتلا به برخی از اختلالات

سارکوپنی یک اختلال ‌است که با از دست دادن پیشرونده توده عضلانی و عملکرد فیزیکی مشخص می‌شود که معمولاً در افراد مسن مرتبط است. سارکوپنی با افزایش ضعف، خطر افتادن، زوال عملکرد و حتی مرگ زودهنگام همراه است. از آن‌جایی که پروتئین برای ترمیم و حفظ توده عضلانی ضروری است، تعجبی ندارد که مصرف کم پروتئین با افزایش خطر ابتلا به سارکوپنی مرتبط باشد. به طور مشابه، افزایش مصرف پروتئین و هم‌چنین افزایش فعالیت بدنی می‌تواند به حفظ توده عضلانی و قدرت با افزایش سن کمک کند و خطر سارکوپنی و اختلالات اسکلتی را کاهش دهد.

میزان مصرف و نحوه مصرف

با توجه به سن، جنس، قد، وزن و سطح فعالیت بدنی شما میزان مصرف هر کس متفاوت است. افراد عادی 1 تا 1.2 گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن خود و ورزشکارن تا 2 گرمو بیشتر به ازای هر کیلو از وزن بدن خود میتوانند پروتئین های وی و پروتئین شیر پگاه را مصرف نمایید.

طبق فرمول بیان ‌شده، باید پروتئین های دریافتی از مواد غذایی و همچنین مکمل های پگاه مصرف ‌شوند تا به عدد اشاره ‌شده نزدیک شویم.

مزایای مصرف پروتئین در ورزش

پروتئین در ورزش جزئی جداناپذیر است. هیچ ورزشکاری نمی‌تواند به ورزش بدون پروتئین ادامه دهد، مگر اینکه قصد ورزشکار از ورزش سلامتی بدون حفظ یا ایجاد عضلات باشد. در این بین با مصرف پروتئین خالصی مثل پروتئین وی و پروتئین شیر پگاه، 100 درصد نیاز یک ورزشکار را مهیا می سازد. از مزایای مصرف پروتئین برای ورزشکاران به صورت کلی فارق از نوع آن به موارد زیر می‌شود اشاه کرد:

  • ایجاد حجم عضلات
  • نگهداری عضلات
  • جلوگیری از عضله سوزی
  • افزایش ریکاوری بعد از تمرینات سخت
  • پروتئین برای کاهش گرسنگی

کدام نوع پروتئین بدنسازی برای شما مناسب است

برای فهمیدن این مسئله که کدام یک از انواع گوناگون پروتئین پگاه در بدنسازی برای شما مناسب است، ابتدا باید هدف خود را از مصرف این مکمل بدنسازی تعیین کنید. برای مثال اگر در صدد کاهش وزن هستید، باید پروتئین ایزوله شیر را به علت دیر هضم بودن و کاهش اشتها مصرف نمایید. به همین علت در میان وعده ها میتواند عملکرد مناسبی در کاهش اشتهای شما به مواد غذایی را ایجاد کند. توجه فرمایید که مکمل پروتئین جایگزین وعده های غذایی ‌نیستند و به عنوان تکمیل کننده وعده های غذایی عمل می کنند.

همچنین اگر قصد شما از مصرف این مکمل بدنسازی تامین انرژی لازم جهت انجام تمرینات ورزشی سنگین و عضله سازی ‌‌است، پودر پروتئین وی پگاه گزینه مناسبی به شمار می ‌رود چرا که به نسبت سایر انواع مکمل بدنسازی بسیار زودتر هضم شده و در بدن به سرعت به انرژی تبدیل می شود. به همین علت جهت حجیم کردن عضلات بدن هم بسیار مناسب هستند. درواقع عمده مصرف ورزشکاران این نوع پودر بدنسازی است چرا که این نوع بسیار رایج تر بوده و اثر گذاری بسیار بالایی هم دارد.

بنابراین بهتر است در ابتدا هدف خود را از مصرف این نوع پروتئین بدنسازی مشخص نموده و سپس تحت نظر کارشناس خبره، نوع پودر بدنسازی مناسب برای خود را انتخاب نمایید.

طبق نظرات درباره پودر پروتئین پگاه مصرف هر 4 دسته پروتئینی که تاکنون تولید ‌شده ‌است، به عضله سازی و حفظ عضلات کمک شایانی ‌کرده است.

پروتئین شیر شکلاتی جیم فیول جیمارکت

پروتئین شیر شکلاتی جیم فیول برای آن دسته از مشتریانی که تمایل ‌دارند از مکمل طعم دار استفاده نمایند تهیه و تولید ‌شده است.

این محصول با ارزش در گروه تولیدی راشا تجارت آیریک ( جیمارکت ، پگاه پروتو ، رکسانافیت) با پروتئین متوسط 70 درصد تولید ‌شده است.

برای خرید به صفحه محصول پروتئین شیر شکلاتی جیم فیول مراجعه نمایید.

پروتئین شیر و وی پگاه در دیجی کالا و داروخانه

بسیار از ورزشکاران با خواندن این مقاله، این سوال برایشان اتفاق می ‌افتد که پروتئین پگاه از کجا بخرم؟ پیشنهاد این است که از رکسانا فیت که سبد کاملی از محصولات پروتئینی پگاه و ایرانی را در اختیار دارد خرید نمایید.

معمولا در دیجی کالا یا داروخانه محصولات پروتئین پگاه کمتر پیدا می شود و خرید از رکسانا فیت علاوه بر تنوع بالای محصولات ، کیفیت و قیمت را تضمین می نماید.

پیشنهاد می کنیم سری به فروشگاه اینترنتی رکسانا فیت بزنید.

مکمل بدنسازی مناسب از کجا تهیه کنیم؟

در بسیاری از داروخانه ها می توانید مکمل بدن سازی باکیفیت و مناسب تهیه نمایید اما با توجه به اینکه شرکت پگاه محصولات خود را به داروخانه ها عرضه نکرده است ، بهترین راه خرید، تهیه از نمایندگان اصلی پگاه است.

نمایندگان اصلی کارخانه از جمله رکسانافیت محصولات را به صورت دست اول به دست مصرف‌کننده می رسانند، که باعث ایجاد قیمت تمام شده ارزان تر ، تاریخ بروز تر و اطمینان از اصل بودن محصول میشود.

در آخر ذکر این نکته الزامی است که به هیچ وجه نباید در مصرف انواع مکمل بدنسازی زیاده روی کرد و حتما باید تحت نظر پزشک و در زمانبدی و به روش صحیح مصرف شود تا به نتیجه مطلوب دست پیدا شود.

مصرف مکمل بدنسازی پگاه برای همه افراد توصیه می‌شود، زیرا این مکمل تنها مختص ورزشکاران نیست و هر کسی قطعا نیاز به پروتئین برای رشد سلول های بدن خود دارد.

درباره رکسانا فیت بیشتر بدانید

رکسانا فیت زیر مجموعه هلدینگ جیمارکت و شرکت پخش محصولات پودری کارخانه پگاه خراسان می باشد.

در کنار رکسانا فیت ، جیمارکت و پگاه پروتو سه فروشگاه مرتبط به یکدیگر می باشند که سبد کاملی از محصولات را در اختیار شما قرار می دهند.

نتیجه‌گیری

پروتئین برای زندگی ضروری است. آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز برای رشد و نگهداری سلول‌ها و بافت‌های ما را تامین می‌کند. نیاز ما به پروتئین بستگی به مرحله زندگی ما دارد. از آن‌جایی که اکثر افراد رژیم غذایی متنوعی مصرف دارند، کیفیت و قابلیت هضم پروتئین‌هایی که می‌خورید بستگی به برنامه روزمره ، پزشکی و برنامه ورزشی شما دارد. از این رو با توجه به نظرات درباره پودر پروتئین پگاه و قیمت مناسب و کیفیت محصولات پگاه توصیه می شود با تماس با فروشگاه رکسانا فیت تماس حاصل نمایید.

پایان رپورتاژ آگهی