دهکده ساحلی بندرانزلی کجاست؟ (زیباترین شهرک ساحلی ایران)

دهکده ساحلی بندرانزلی کجاست؟ (زیباترین شهرک ساحلی ایران)

دهکده ساحلی بندرانزلی در مسیر رشت به انزلی درست در قسمت ورودی شهر بندرانزلی قرار دارد. این شهرک یکی از معروف‌ترین شهرک‌های ساحلی ایران است. دهکده ساحلی بدون شک یکی از زیباترین و بهترین شهرک‌های برای سکونت است. این شهرک زیبا در اواخر دهه 40 شمسی، به همت آقای منوچهر فرهنگی، در شرقی‌ترین نقطه بندر انزلی و در کنار ساحل دریای خزر احداث شد.

دهکده ساحلی در ابتدا شامل 420 ویلای مدرن و 70 آپارتمان بود که با بهترین قیمت‌های آن زمان در اختیار خریداران قرار گرفت. این شهرک با الهام از جدیدترین طرح‌های شهرسازی دنیا، با برخورداری از خیابان‌بندی منظم و رعایت استانداردهای بالای کیفیت ساخت، به یکی از بهترین و محبوب‌ترین مناطق مسکونی در سواحل شمالی ایران تبدیل شده است.

جاذبه‌های گردشگری دهکده ساحلی

علاوه بر معماری زیبا و استاندارد بالای ساختمان‌ها، دهکده ساحلی بندرانزلی دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی نیز هست که آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در شمال کشور تبدیل کرده است. دهکده ساحلی در واقع یک باغ شهر است که ویلاهای بسیار زیبا و همچنین فضای سبز بینظیر و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای قایق‌رانی و تفریحات دریایی گردشگران است. فارغ از این باغ‌های مرکبات، مزارع برنج و جنگل‌های انبوه اطراف دهکده، چشم‌اندازهای طبیعی زیبایی را به وجود آورده‌اند که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران طبیعت‌گرد هستند.

images_1698654152_653f67c809379.jpeg

امکانات و زیرساخت‌های دهکده ساحلی

یکی از ویژگی‌های منحصربفرد دهکده ساحلی بندرانزلی که آن را از سایر مناطق مشابه متمایز می‌کند، برخورداری از امکانات و زیرساخت‌های لازم برای زندگی راحت ساکنان است.

به نظر می‌رسد ایده طراحی شهرک دهکده ساحلی انزلی تحت تاثیر تفکر مدرن طراحان مشهور  بوده است. این شهرک با این ایده: «ارجح بودن اماکن تفریحی و توریستی، پاویون‌های ساحلی، رستوان‌ و تفرجگاه‌ها در مجاورت دریا» شکل گرفته است. «یعنی خانه به مثابه آرامش و لذت.»

در این شهرک زیبا می‌توان به راحتی به موارد زیر دسترسی داشت:

– بانک
– نانوایی
– انواع رستوران‌ها و کافه‌ها
– فروشگاه بزرگ اقلام مصرفی
– پارک و فضای سبز
– سالن‌های ورزشی و تفریحی

وجود این امکانات باعث شده تا ساکنان دهکده بتوانند بدون دردسرهای ترافیک و دوری راه، به راحتی نیازهای روزمره خود را برطرف کنند.

خیابان‌بندی منظم دهکده ساحلی

یکی دیگر از نکات قابل توجه در خصوص دهکده ساحلی، نظم و ترتیب بالای خیابان‌بندی آن است که باعث شده تردد در این منطقه بسیار راحت و بدون دردسر باشد. مهم‌ترین خیابان‌های این شهرک عبارتند از:

– بلوار دریا، به عنوان خیابان اصلی و ورودی دهکده
– بلوار ساحلی شرقی و غربی
– خیابان کاسپین شرقی و غربی
– خیابان خورشید شرقی و غربی
– خیابان رستم شرقی و غربی

علاوه بر این‌ها، خیابان‌های فرعی متعددی نیز وجود دارند که به صورت شماره‌گذاری شده‌اند و دسترسی به محله‌های مختلف را آسان کرده‌اند.

آپارتمان‌های دهکده ساحلی

اگرچه عمده ساختمان‌های دهکده ساحلی را ویلاهای مسکونی تشکیل می‌دهند، اما چند مجتمع مسکونی و آپارتمانی نیز در این شهرک وجود دارند:

– آپارتمان‌های قدیمی کاسپین در شرقی‌ترین نقطه دهکده

– آپارتمان‌های ترنج در بخش جنوب شرقی

– آپارتمان‌های نارنج در جنوب غربی دهکده

این آپارتمان‌ها با کیفیت بالا ساخته و پرداخته و مناسب برای سکونت افراد و خانواده‌های کوچک طراحی شده‌اند. البته ساخت ویلا در این منطقه همچنان رونق بیشتری دارد.

images_1698654213_653f680582d6e.jpg

بهترین مناطق دهکده برای خرید ملک

در صورت تمایل به خرید ملک در دهکده ساحلی بندرانزلی، بهترین مناطق پیشنهادی عبارتند از:

– خیابان‌های رستم، خورشید و کاسپین که نزدیک‌ترین فاصله را با ساحل دارند

– بلوار ساحلی که مشرف به دریا است

– خیابان‌های دهم، یازدهم، چهارم، یکم و هشتم

خرید ملک در این مناطق به دلیل نزدیکی به دریا، مناظر زیبا و همچنین قیمت بالاتر زمین و ملک، سرمایه‌گذاری بسیار خوبی محسوب می‌شود.

نرخ رهن و اجاره ملک در دهکده ساحلی

با توجه به موقعیت خاص و جاذبه‌های گردشگری دهکده ساحلی، نرخ رهن و اجاره ملک در این منطقه نسبت به باقی نقاط شهری بندرانزلی بالاتر است.

به طور میانگین، قیمت رهن ویلاها و آپارتمان‌های دهکده ساحلی حدود ۷۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان است که البته بسته به متراژ و امکانات ملک متفاوت است. میانگین نرخ اجاره ماهیانه نیز بین 7 تا 20 میلیون تومان در نوسان است. این به امکانات و منطقه‌ای که ملک در آن قرار گرفته بستگی دارد. لازم به ذکر است که این قیمت‌ها به صورت حدودی درج شده است. تبعا با گذر زمان و برخی تغییرات اقتصادی و سیاسی می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. همچنین اجاره روزانه ویلا و آپارتمان که در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده، در دهکده ساحلی نرخی بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان دارد.

جمع‌بندی

دهکده ساحلی بندرانزلی در مسیر رشت به انزلی درست در قسمت ورودی شهر بندرانزلی قرار دارد.

این شهرک یکی از معروف‌ترین شهرک‌های ساحلی ایران است.

این شهرک زیبا در اواخر دهه 40 شمسی، به همت آقای منوچهر فرهنگی، در شرقی‌ترین نقطه بندر انزلی و در کنار ساحل دریای خزر احداث شد.

نظم و ترتیب بالای خیابان‌بندی دهکده ساحلی باعث شده تردد در این منطقه بسیار راحت و بدون دردسر باشد.

معماری زیبا و استاندارد بالای ساختمان‌ها، دهکده ساحلی بندرانزلی دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی نیز هست.

دهکده ساحلی در واقع یک باغ شهر است که ویلاهای بسیار زیبا و همچنین فضای سبز بینظیر و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای قایق‌رانی و تفریحات دریایی گردشگران است.

فارغ از این باغ‌های مرکبات، مزارع برنج و جنگل‌های انبوه اطراف دهکده، چشم‌اندازهای طبیعی زیبایی را به وجود آورده‌اند.

بلوار دریا، به عنوان خیابان اصلی و ورودی دهکده، بلوار ساحلی شرقی و غربی، خیابان کاسپین شرقی و غربی، خیابان خورشید شرقی و غربی و خیابان رستم شرقی و غربی معروف‌ترین خیابان‌های دهکده هستند. اطلاعات بیشتری درباره شهرک دهکده ساحلی بندانزلی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید مطالعه کنید.

پایان رپورتاژ اگهی