مهاجرت ورزشکاران به کانادا

آیا برای شما هم پیش‌آمده که تصمیم به مهاجرت بگیرید؟ آیا از انواع مهاجرت به کشورهای دیگر اطلاع دارید؟ در مورد مهاجرت ورزشکاران به کانادا چه مطالبی می­دانید؟ اگر در دسته ورزشکاران قرار دارید ادامه مطلب را از دست ندهید.

کانادا بعد از کشور روسیه پهناورترین کشور دنیا به‌حساب می­آید. علی‌رغم این موضوع کانادا جمعیت زیادی ندارد و همین موضوع زمینه انواع مهاجرت را به این کشور فراهم کرده است. دولت کانادا اهداف بلندمدتی را برای افزایش رشد اقتصادی، فرهنگی، علم و حتی ورزشی دنبال می­کند.

در همین راستا افرادی که واجد شرایط باشند، کانادا از ورود آن‌ها به کشور حمایت و استقبال می­کند. امکانات رفاهی، تحصیلی، فرهنگی و هزاران فاکتور مثبت برای زندگی مردم زیادی را برای مهاجرت به این کشور ترغیب کرده است.

چرا دولت فدرال از مهاجرت ورزشکاران به کانادا حمایت می کند؟

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم دولت کانادا در هر زمینه­ای تلاش می­کند سطح کشور خود را ارتقا دهد و ورزش نیز یکی از آنهاست. اگر به انواع ویزاهای این کشور نگاهی بی­اندازید، متوجه می­شوید که این سیاست را در تمامی حوزه­ها اجرا می­کند.

ورزشکاران نیز مانند نخبه­های علمی، هنرمندان و … امکان ورود به کشور کانادا را با شرایطی آسان­تر نسبت به کشورهای پیشرفته دیگر دارند. تفاوتی ندارد که رشته ورزشی شما چه باشد مقررات در تمامی رشته­ها یکسان است.

برای مهاجرت به کشور کانادا چند راه در پیش رو خواهید داشت و این مورد کاملاً به انتخاب و وضعیت شما بستگی دارد. قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم بهتر است بدانید منظور از ورزشکار تنها فردی نیست که روزانه تمرین­های ورزشی انجام می­دهد و کمی در مورد این موضوع باید اطلاعات به دست بیاورید.

علت این موضوع این است که شما باید برای دریافت ویزای کانادا علت موجه و قابل قبولی را ارائه دهید که با پذیرش ویزای شما موافقت صورت بگیرد. در این مسیر ورزشکاران واجد شرایط انتخابی بین ویزای کاری و ویزای تحصیلی خواهند داشت. برای درک اینکه منظور از ورزشکاران چه اشخاصی است با ما همراه باشید.

منظور از ورزشکاران چه کسانی است؟

مهاجرت ورزشکاران به کانادا دارای مشخصه­هایی است که آن‌ها را در این مقاله بیان می­کنیم. ورزشکاران حرفه‌ای که در یکی از حوزه­های ورزشی فعالیت می­کنند و این رشته به شغل آن‌ها تبدیل‌شده است در این دسته قرار می­گیرند. مربی­ها و داورهای ورزشی نمونه­ای از این دسته افراد هستند. سابقه فعالیت ورزشی این اشخاص نشان می­دهد که قابلیت راه‌اندازی کسب‌وکار را درکشور کانادا دارند.

بسته به انتخابی که این افراد برای آینده خود دارند ممکن است ویزای خوداشتغالی را انتخاب کنند. حال این سؤال پیش می­آید که بعد از انتخاب ویزای خوداشتغالی کانادا ورزشکاران باید چه کنند؟ آن‌ها با برنامه‌ریزی و اثبات این موضوع که نه‌تنها در فکر راه‌اندازی یک شغل در کشور کانادا هستند بلکه به رشد اقتصاد این کشور نیز کمک می­کنند.

برای این مورد متقاضی باید مدارک مربوطه را ارائه دهد و افسر ویزا را در مورد فعالیت خود مجاب کند. در پذیرش ویزا ورزشکاران علاوه بر سابقه ورزشی به حضور در مسابقات بین‌المللی نیز دقت می­کنند. مورد دیگری که در تأیید ویزا تأثیر دارد درآمد است.

اگر ورزشکاری در دوران در مسیر ورزش خود به درآمد و خودکفایی رسیده باشد، قطعاً افسر ویزا به این مورد دقت خواهد کرد و آن را مورد مثبتی تلقی می­کند. در ادامه بخش بعدی فاکتورهای موردبررسی در ورزشکار را برای اخذ ویزا بررسی می­کنیم.

در مهاجرت ورزشکاران به کانادا چه مواردی را به عنوان امتیاز در نظر می گیرند؟

اگر شما جزو ورزشکاران باشید و در یکی از گروه ورزشکاران، مربی­ها، داور و شاغلین حوزه ورزشی و سرپرست مربی­ها قرار بگیرید، حالا باید به سراغ جمع امتیاز برای خود بروید. به‌طورکلی فاکتورهایی که اداره مهاجرت کانادا برای بررسی وضعیت ورزشکار جهت اقامت در نظر می­گیرد شامل موارد زیر است.

  • مدرک تحصیلی مرتبط
  • پیشینه اشتغال
  • سن ورزشکار
  • مدرک زبان
  • وفق پذیری با شرایط

میزان امتیازی که در هرکدام از این موارد تعلق می­گیرد متفاوت است بنابراین موارد را جز به جز بررسی می‌کنیم.

مدرک تحصیلی مرتبط با مهاجرت ورزشکاران به کانادا

یکی از آیتم­های مهاجرت ورزشکاران به کانادا دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با رشته ورزشی است. اگر ورزشکار تحصیلات دانشگاهی وابسته به ورزش خود را داشته باشد احتمالاً شرط بعدی را هم خواهد داشت. آگاهی از علم یک‌رشته ورزشی برای ویزا یک نکته مثبت به نظر می­آید و همین مورد 25 امتیاز را به ورزشکار متقاضی مهاجرت خواهد داد.

پیشینه اشتغال برای مهاجرت ورزشکاران به کانادا

همان‌طور که در بخش قبل به آن اشاره شد ورزشکار خود اشتغال باید دارای شرایطی که در زیر به آن می‌پردازیم باشد.

  • پیشینه کاری ورزشی: برای دریافت اقامت دائم ورزشکار مهاجر باید به مدت دو سال در حوزه ورزشی خوداشتغالی داشته باشد.
  • حضور فعالانه دوساله در عرصه بین‌المللی: منظور از این مورد انجام فعالیت در حوزه ورزشی تخصصی ورزشکار در سطح بین‌المللی است.
  • مدت یک سال پیشینه کاری ورزشی به همراه یک سال حضور فعالانه در عرصه بین‌المللی: این مورد درواقع تقسیم دو مورد بالاست که در این حالت نیز ورزشکار بخشی از شرایط لازم برای اخذ اقامت را خواهد داشت.

پیشینه کاری یا همان سابقه کاری در مهاجرت ورزشکاران به کانادا دارای بالاترین امتیاز است. 35 امتیاز به ورزشکار واجد شرایط با سابقه کاری تعلق می­گیرد و در این صورت روند مهاجرت بسیار آسان­تر می­شود.

سن ورزشکار برای مهاجرت به کانادا

سن ورزشکار همیشه یکی از آیتم­های بسیار مهم در حوزه ورزش بوده و خواهد بود. درواقع سن یک فرد ورزشکار نشان‌دهنده میزان آمادگی آن فرد برای خوداشتغالی به شمار می­آید. در همین راستا ضرورت دارد که بدانید امتیاز سن در جدول امتیازبندی برابر 10 است.

مدرک زبان برای مهاجرت ورزشکاران به کانادا

از آیتم­های ثابت در مهاجرت به کانادا مدرک زبان است. عدم مهارت در زبان رسمی کشور کانادا مساوی با عدم برقراری ارتباط خواهد بود. زبان انگلیسی و فرانسوی دو زبان رسمی این کشور پهناور هستند و در مهاجرت ورزشکاران به کانادا دارای 25 امتیاز است.

وفق پذیری ورزشکاران با شرایط در کانادا

سازگاری و پذیرش محیط جدید با همه شرایط و مقرراتی که دارد برای مهاجرت ورزشکاران و زندگی در کانادا مهم است. هر کشوری قوانین، موقعیت و فرهنگ مخصوص به خود را دارد و مهاجرین باید خود را با شرایط آن سرزمین وفق دهند. در این صورت است که ادامه زندگی و پیشرفت در آن جامعه حاصل می­شود این مورد در جدول امتیازبندی مهاجرت ورزشکاران به کانادا 6 امتیاز دارد.

با مطالعه موارد فوق اکنون این قابلیت را دارید که متوجه شوید چقدر آمادگی مهاجرت به کانادا را به‌عنوان ورزشکار دارید.

مخارجی که خود اشتغالی برای ورزشکار در کانادا دارد!

ازآنجایی‌که ویزای خوداشتغالی بر مبنای استارت یک کسب‌وکار در کشور کانادا است پس مخارج خود را غیر از هزینه­های زندگی دارد. اگر ورزشکاری هستید که گزینه شما برای مهاجرت خوداشتغالی است، باید این را به دولت کانادا القا کنید که نه‌تنها برای مخارج خود از دولت کمکی درخواست نمی­کنید بلکه قادر به راه‌اندازی شغل خود هم هستید.

مهاجرت ورزشکاران به کانادا با تراست

تراست یک موسسه حقوقی مهاجرتی است که سال­ها در این زمینه فعالیت گسترده­ای دارد. با مشاهده وب‌سایت تراست و نظران افرادی که در این موسسه پرونده داشتند به موفقیت­­های تراست پی خواهید برد. با توجه به حوزه کاری تراست که سرویس تسهیلی مهاجرت و امور حقوقی مهاجران را انجام می­دهد ورزشکاران نیز این امکان را دارند که برای مهاجرت به تراست مراجعه کنند.

چنانچه سؤالات زیادی ذهن شما را درگیر کرده است بهتر است بدانید مشاوره رایگان تراست به شما کمک می‌کند پاسخ آن‌ها را دریابید. آیا با مفهوم پیک آپ ویزا آشنا هستید و می­دانید برای چه‌کاری انجام می­شود؟ اگر جواب شما مثبت است، این نوید را به شما می­دهیم که پیک آپ ویزا یکی دیگر از انواع خدمات تراست برای متقاضیان است.

کلام آخر

چقدر با کشور کانادا آشنا هستید و از قوانین آن اطلاعات دارید؟ با نگاهی به آمار جمعیت کشور کانادا متوجه می­شوید که سالانه بر جمعیت مهاجر این کشور اضافه می­شود. کانادا با ارائه انواع خدمات رفاهی، تحصیلی و شغلی زمینه رشد کشور را فراهم کرده است.

مهاجرت ورزشکاران به کانادا به دلیل خدماتی که دولت کانادا برای آن‌ها فراهم آورده است در بین آن‌ها محبوبیت پیداکرده است. در امور مهاجرتی هر اشتباهی در نهایت منجر به ریجکت درخواست ویزای متقاضی می­شود. در همین راستا کمک از یک موسسه حقوقی مهاجرتی مانند تراست که تجربه کافی در این زمینه را هم دارد متقاضیان را به رویای خود می­رساند.

خدمات موسسه مهاجرتی تراست

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن فرآیند مهاجرت خود را طی کنید، تراست بهترین انتخاب شماست. مشاوران و وکلای ما در تراست با سال‌ها تجربه در زمینۀ مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراه‌تان خواهد ماند.