غذاهایی که فقط مختص نصف جهان است

اصفهان با آثار و دیدنی‌های تاریخی، هنر و صنایع دستی خاص و بازارهایی که شهرت جهانی دارند، یکی از بهترین شهرهای ایران برای تفریح و گشت و گذار است. یکی از کارهایی که همیشه سفر به شهرهای جدید را هیجان‌انگیزتر می‌کند، چشیدن طعم‌ها و مزه‌های جدید است. غذاهای اصفهانی از تنوع زیادی برخوردار هستند و عطر و طعم بی‌نظیر و متفاوتشان می‌تواند سفر شما را به یادماندنی تر کند. بهتر است قبل از سفر با نام و ترکیب برخی از این غذاها آشنا باشید تا حتما اگر روزی گذرتان به نصف جهان خورد، این طعم‌های جدید را امتحان کنید. در ادامه چند مورد از بهترین غذاهای اصفهانی را به شما معرفی می‌کنیم. در پایان یک روش برای رزرو هتل اصفهان را با شما در میان می‌گذاریم.

خورش ماست، دسر اشرافی اصفهانی

خورش ماست، بر خلاف اسمی که دارد، غذای اصلی نیست و یکی از دسرهای خوشمزه اصفهانی محسوب می‌شود. این دسر پای ثابت میهمانی‌های رسمی و جشن‌های عروسی اصفهانی‌هاست. این دسر زرد رنگ، ترکیب خوشمزه‌ای‌ست  از از تخم مرغ، ماست چکیده، خلال پوست پرتقال، مرغ، زعفران، زرشک، زردچوبه و شکر.

تجربه‌ای غیرعادی اما خوشمزه، گوش‌فیل با دوغ!

در کنار شیرینی‌های پرطرفدار ماه رمضان مثل زولبیا و بامیه، گوشفیل در میان اصفهانی‌ها از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده و خودش به تنهایی به عنوان یک دسر پرطرفدار تهیه می‌شود. در تهیه گوشفیل تخم مرغ، ماست، آرد، زعفران دیده شده به کار برده می‌شود. نکته جالب و عجیبی که وجود دارد این است که اصفهانی‌ها گوشفیل را به همراه دوغ نوش جان می‌کنند و  بر این باورند که طبع گرم گوشفیل و طبع سرد دوغ در کنار هم همدیگر را خنثی می‌کنند. در سفرتان به اصفهان حتما این ترکیب جالب و خوشمزه را امتحان کنید.

بریانی، غذایی محلی با محبوبیت ملی

بریانی یکی از محبوب‌ترین غذاهای اصفهانی است که هم میان اصفهانی‌ها و هم میان مردم دیگر شهرها از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار است. کمتر کسی پیدا می‌شود که اصفهان برود و از بریانی‌های چرب و خوشمزه‌ی اصفهانی غافل شود. مواد تشکیل دهنده بریانی اصفهانی گوشت، پیاز، نعنا خشک، کشک، دارچین، روغن و زعفران است که در اصفهان همراه با کمی جگر سفید چرخ می‌شود و مانند آبگوشت در کنار نان سنگک، دوغ خنک و ریحان سرو می‌شود.

 

بهترین سایت برای رزرو بهترین هتل‌های اصفهان

اسنپ تریپ، یکی از بهترین وب سایت‌های رزرو آنلاین هتل است که می‌توانید از طریق آن به سادگی و با ارزان‌ترین قیمت، رزرو هتل اصفهان را انجام دهید. با رزرو آنلاین هتل‌های اصفهان مثل هتل عباسی اصفهان از اسنپ ‌تریپ و با وجود فیلترها و دسته‌بندی‌ها و مقایسه آنلاین امکانات و قیمت‌ها و دیدن عکس‌ها و خواندن نظرات بقیه مسافران، پیش از سفر به یک سفر مجازی خواهید رفت.