انواع نرم کننده مو و نکات مهم درباره آن‌ها

داشتن موهایی لطیف و زیبا آرزوی هر کسی است. اما رسیدن به این آرزو اصلا کار سختی نیست و فقط کافیست اصول آن را بدانید. با ما همراه باشید تا راز داشتن موهای سالم و زیبا و خوش حالت را به شما بگوییم.

محصولات نرم کننده مو راز داشتن موهای ابریشمی

شاید فکر کنید که محصولات نرم کننده مو فقط برای نرم و لطیف کردن موها کاربرد دارند! اما باید بگوییم که اشتباه می‌کنید و اینطور نیست بلکه استفاده از نرم کننده برای مو مزایای زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محافظت از موها در برابر پرتو‌های مضر آفتاب
  • ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده
  • رفع حالت قلیایی مو
  • درخشان و لطیف کردن موها
  • جلوگیری از ایجاد موخوره

اگر می‌خواهید همه مزیت‌های نرم کننده را به موهایتان هدیه دهید باید یک انتخاب درست داشته باشید و محصول مناسب موهایتان را تهیه کنید.

انواع نرم‌ کننده‌ مو

نرم کننده‌های مو در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند:

  1. شامپوی نرم کننده مو
  2. ماسک‌ مو
  3. روغن مو
  4. سرم‌ مو
  5. اسپری مو

شامپوهای نرم کننده‌ مو

متداول‌ترین نوع نرم‌ کننده‌های موجود در بازار همین مدل می‌باشد. این نرم‌ کننده‌ها شبیه شامپو بوده و در حمام بعد از شستن موها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نرم‌ کننده‌ای که می‌خواهید بخرید باید متناسب با نوع و جنس موهایتان انتخاب شود. طریقه مصرف نرم‌ کننده به این صورت است که آن را باید روی ساقه مو پخش کرده و بعد از چند دقیقه آبکشی کرد. دقت کنید از برخورد این مواد با ریشه مو باید جلوگیری کرد.

حواستان باشد که ریزش مو پس از مصرف نرم‌ کننده و در زمان آبکشی، یک اتفاق عادی بوده و نباید نگران شوید. علت ریزش هم این است که گره‌های مو باز شده و موهایی که قبلا ریخته‌اند و به بقیه موها گره‌ خورده‌اند، رها شده و می‌ریزند. البته اگر ریزش مو شدید و غیرعادی بود به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ماسک مو نرم کننده

ماسک‌ مو برای حفاظت از موهای آسیب‌ دیده کاربرد دارد. ماسک‌های مو علاوه بر نرم‌کنندگی، باعث آبرسانی و ترمیم موها هم می‌شوند. همچنین این محصول می‌توانند منافذی که روی سطح مو وجود دارند را پر کرده و ظاهری یک‌دست و شاداب به موها ببخشد.

ماسک‌های مو، در دو نوع مختلف وجود دارند:

  • ماسک مو برای استفاده داخل حمام
  • ماسک مو برای استفاده پس از بیرون آمدن از حمام

در توضیح این دو نوع ماسک باید بگوییم، ماسک‌های داخل حمام، بعد از شستن موها به ساقه ‌مو زده می‌شوند و چند دقیقه بعد باید آن را از روی مو آبکشی کرد. اما ماسک ‌موهای بعد از حمام، روی موی نم‌دار استفاده شده و نیازی به آبکشی ندارند.

برای خرید ماسک مو هم باید دقت کنید که این محصول را مطابق با نوع و جنس موهایتان خریداری کنید. مثلا اگر موهای وزی دارید، ماسکی بخرید که روغن آرگان یا نارگیل داشته باشد. چون هم موهایتان را نرم می‌کند و هم آن را براق و جذاب خواهد کرد.

برای موهای رنگ ‌شده هم حتما از ماسک‌های مخصوص موهای رنگ‌ شده استفاده کنید تا علاوه بر تقویت و آبرسانی به مو، رنگ موهای شما را ثابت نگه دارد.

روغن مو

روغن مو یک محصول فوق العاده برای سلامت موهای شماست که یک تفاوت با دیگر نرم‌کننده‌های مو دارد و آن این است که نفوذ بیشتری به بافت مو دارد. یعنی روغن مو می‌تواند موها را خیلی عمیق تغذیه و آبرسانی کند.

از روغن‌های موجود در بازار می‌توان به روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن رزماری و روغن آرگان اشاره کرد. هر کدام از این روغن‌ها خواص خاص خود را دارند. مثلا:

  • روغن نارگیل و زیتون: برای حفظ رطوبت و آبرسانی مو
  • روغن آووکادو: محافظت از مو در برابر اشعه‌های مضر آفتاب و آلودگی هوا
  • روغن رزماری: بهترین تقویت‌کننده‌ موی سر و محرک رشد مو
  • روغن آرگان: مغذی و آبرسان طبیعی برای مو
  • روغن‌ جوجوبا: برای تقویت موها و سلامت پوست سر

سرم تقویت ‌کننده مو

سرم مثل روغن، نفوذ زیادی به بافت مو ندارد اما یک گزینه عالی برای ایجاد درخشش و شفافیت روی موهاست. بعد از استفاده از سرم مو، یک لایه سیلیکونی روی سطح ساقه موی شما ایجاد می‌شود که از ایجاد گره در موها جلوگیری کرده و سبب حالت‌پذیری و رطوبت‌رسانی بهتر به موها خواهد شد.

اسپری مو

اسپری مو دو نوع مختلف دارد که عبارتند از:

  • اسپری موی تک فاز
  • اسپری موی دو فاز

اسپری‌ را باید بعد از حمام و روی موهای نم‌دار استفاده کنید. بعد از مصرف این محصول روی موها، لایه‌ای روی سطح مو تشکیل می‌شود که تقریبا شبیه سرم مو عمل می‌کند با این تفاوت که مو را چرب نخواهد کرد. اسپری‌های دو فاز از کراتین و سایر مواد مغذی برای مو تشکیل شده‌اند که استفاده از این محصول مزایای زیر را خواهد داشت:

  • نرم‌کنندگی مو
  • آبرسانی به موها
  • ایجاد لایه محافظ روی موها در برابر حرارت سشوار و اتو مو
  • حالت‌دهی به موها و ایجاد ظاهر بهتری در مو

محصولات نرم کننده مو را از کجا بخریم؟

برای خرید محصولات مراقبت از مو و خرید انواع شامپو می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مو تن رو مراجعه کنید. از ویژگی‌های مهم این فروشگاه آنلاین می‌توان به اصالت کالاها، داشتن گارانتی بازگشت، ارسال سریع محصولات و ارائه مشاوره تخصصی به مشتریان اشاره کرد. یکی از دسته محصولاتی که در مو تن رو به فروش می‌رسد، محصولات مربوط به زیبایی موهاست که از میان آن‌ها می‌توان نرم کننده مو، واکس مو، موس مو، آبرسان مو، حالت دهنده مو و … را نام برد.