طراحی داخلی پر از مشکلات است، به خصوص زمانی که ابزار لازم برای ادامه کار را ندارید. در این مقاله 5 اشتباهی که نباید مرتکب شوید و چند نکته برای اجتناب از آنها فهرست می کنیم.

5 اشتباه در طراحی داخلی

هنگامی که خانه خود را به طور مستقل و بدون تکیه بر یک طراح داخلی مبله می کنید، خطر نتیجه نامناسب بسیار زیاد است.

علت اصلی تمایل ما به پیروی از آنچه توسط سلیقه شخصی دیکته می شود است، که همیشه درست از آب در نمی آید.

در این مقاله 5 اشتباهی که در طراحی داخلی نباید مرتکب شوید را فهرست می کنیم تا در این مرحله بسیار حساس به شما کمک کنیم.

  1. استایل غالب را انتخاب نکنید!

یکی از رایج ترین اشتباهات در طراحی داخلی، ادغام سبک های مختلف است که همیشه نمی توانند بدون ایجاد یک درهم ریختگی ناخوشایند در یک محیط همزیستی داشته باشند.

هنگام تجهیز خانه، مهم است که سبک غالب را انتخاب کنید، سبکی از مبلمان که به عنوان پایه عمل می کند.

مطالعه بیشتر: ایده های شیک و زیبا برای چیدمان مبلمان

اگر می خواهید خانه خود را با مبلمان معمولی تجهیز کنید، باید مطمئن شوید که این راه حل بلند مدت است و البته این سبک غالب باشد تا تمام اتاق ها را پوشش دهد.

به این ترتیب نتیجه یکدست و هماهنگ تری به دست می آورید که به شما این امکان را می دهد که به راحتی مبلمان و لوازم جانبی مبله را متناسب با هدف انتخاب کنید.

  1. رنگ غالب را تنظیم نکنید!

با نگاه به نکته قبلی، اشتباه دیگری وجود دارد که اکثر مصرف کنندگان مرتکب می شوند، یعنی عدم تنظیم رنگ غالب در مبلمان، رنگی که در محیط های مختلف برمی گردد.

البته، می‌توانید (و باید) با ترکیب‌ها بازی کنید، اما این بدان معنا نیست که هر اتاق رنگ و پرداخت متفاوتی دارد، یا اینکه در محیطی به سبک صنعتی، مبلمانی با رنگ طلایی قرار دهید، زیرا باعث عدم تطابق در طراحی داخلی میشود.

مطالعه بیشتر: رنگ یاسی در دکوراسیون اتاق خواب

به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید اتاق خواب خود را با مبلمان مدرن با رنگ های گردویی یا گیلاسی تزئین کنید، نمی توانید مبلمان براق امروزی را در همان اتاق یا در بقیه خانه قرار دهید زیرا با هم تضاد دارند.

تداوم رنگی در پایه انتخاب مبلمان ضروری است.

  1. در مبلمان زیاده روی کنید!

اگر سبک و رنگی را انتخاب نکنید که در معرض خطر نتیجه معکوس قرار دارید، نمی توانید انتظاری متفاوت از روند گسترده پر کردن هر متر در خانه با مبلمان و لوازم جانبی داشته باشید.

به این ترتیب، علاوه بر مشکلات جدی از نظر لجستیکی و زیست پذیری محیط، بدون دست کم گرفتن تجمع اجتناب ناپذیر گرد و غبار در همه جا، شما به طور جدی در معرض خطر ایجاد یک اتاق انباری در داخل خانه خود هستید. انباری جایی است که هر چیزی که در خانه زیاد و بدون استفاده است به آن محل منتقل می شود.

اثاثیه منزل باید به فضاهای نشیمن احترام بگذارد و این امکان پذیر نیست اگر مبلمان را بدون معیار و به صورت تشنجی بخرید و در طول زمان این رفتار را تداوم بخشید.

10 تا 15 سال دیگر، خانه‌ای خواهید داشت که آنقدر پر از وسایل خواهید بود که حتی نمی‌توانید بدون برخورد به گوشه‌ها با خودتان، راه بروید.

  1. افکت کاتالوگ را ایجاد کنید!

جلوه اتاق انباری تنها خطر برای دکوراسیون داخلی خانه شما نیست.

در واقع، ایجاد افکت کاتالوگ، چیزی که مشخصه خانه های مبله شده به همان شیوه ای است که ما به دیدن محیط هایی مانند فروشگاه دکوراسیون داخلی ، نمایشگاه ها و البته در کاتالوگ ها عادت کرده ایم، مطلوب نیست.

اشتباه در این مورد چیست؟

جواب به طور خلاصه: سادگی، همسان سازی، استانداردسازی، فقدان شخصیت.

اثاثیه خانه باید منعکس کننده ذائقه، شخصیت، رویکرد زندگی کسانی باشد که در آن زندگی می کنند وگرنه سبب نارضایتی اهالی خانه خواهد شد.

  1. عدم وجود جزئیات منحصر به فرد!

یکی از راه‌های جلوگیری از تأثیر کاتالوگ، انتخاب و در نتیجه قرار دادن لوازم جانبی و مکمل‌ها در داخل مبلمان است که می‌توانند محیط را منحصربه‌فرد و متفاوت از بقیه کنند.

تابلوها، فرش ها، پرده ها، تابلو ها، اثاثیه، اشیاء، عناصر قدیمی، لوازم طراحی، لامپ ها، کوسن ها، همه اینها به زیباسازی طراحی داخلی کمک می کند و آن را منحصر به فرد و کاملاً مطابق با شخصیت و تجربیات زندگی صاحبان خانه می کند.

مطالعه بیشتر: راهنمای انتخاب تابلو برای پذیرایی

وارد شدن به اتاق و جذب اثاثیه خاصی که تا به حال ندیده‌اید، یکی از آن چیزهایی است که باعث می‌شود شما خانه را دوست داشته باشید. همچنین احساس راحتی کنید، و باعث می‌شود همواره اشتیاق زیادی به سکونت در خانه خود داشته باشید.

نتیجه:

5 اشتباه در طراحی داخلی که در این مقاله به آن پرداختیم، تنها برخی از اشتباهات رایج در زمان انجام دکوراسیون هستند. اشتباهات دیگری نیز وجود دارند که با شرح جزئیات در آینده به آن خواهیم پرداخت