با انواع چیدمان و طراحی کابینت در آشپزخانه آشنا شوید

Figure 1انواع طراحی و دکوراسیون آشپزخانه

کابینت‌های آشپزخانه پیش ساخته یا آماده کابینت‌هایی هستند که از قبل طراحی شده، برش خورده، قطعات نصب شده و ساخته شده‌اند .این کابینت‌ها بصورت تکه تکه ساخته شدند که به راحتی قابلیت جابه جایی دارند، در نتیجه در هر نوع طراحی و چیدمان آشپزخانه‌ای قابل نصب هستند و می‌توان در هر آشپزخانه‌ای از آن‌ها استفاده کرد. یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی که در زمینه فروش کابینت‌های آماده کار می‌کند خانه و آشپزخانه ی ارینب https://orinab.com  می‌باشد.

به احتمال زیاد شما هر روز صبح را با یک فنجان قهوه یا چایی در آشپزخانه آغاز می‌کنید و همان روز با یک میان وعده در نیمه شب درست قبل از خواب به پایان می‌رسانید، بنابراین شما لایق این هستید که هر روز را در فضایی آرام و راحت شروع کنید و به پایان برسانید. همینطور، تقریباً آشپزخانه‌ها شامل تمامی فعالیت‌ها هستند. بنابراین، بر خلاف هر اتاق دیگری در خانه، هنگام طراحی آشپزخانه باید توجه زیادی به جزئیات کرد.

برای هر خانه و هر فضایی یک چیدمان آشپزخانه وجود دارد. به این نوع چیدمان آشپزخانه نگاهی بیندازید تا ببینید چه چیزی به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

آشپزخانه‌های تک دیواری

طرح آشپزخانه‌های تک دیواری یا مستقیم که در اصل آشپزخانه پولمن(آشپزخانه ی کوچک و جمع و جور) نامیده می‌شوند، عموماً دراتاق‌های زیر بام و یا خانه‌های خیلی کوچک استفاده می‌شوند، زیرا نهایت صرفه جویی در فضا را دارند. دارای یک پیشخوان واحد با یک مجموعه کابینت دیواری و پایه هستند، خطی بوده و در امتداد دیوار آشپزخانه اجرا می‌شوند. مثلث طلایی آشپزخانه مهمترین جنبه‌ای است که باید در نظر داشته باشید. اجاق گاز در فاصله مساوی از یخچال و سینک ظرفشویی قرار دارد و این امر راحت‌ترین چیدمان می‌باشد و برای فرایند پخت آسان است. هنگام استفاده از چیدمان تک دیوار، یخچال باید طوری قرار بگیرد که درب آن از سمت سینک آشپزخانه باز شود تا احتمال ایجاد اختلال در کار از بین برود. هنگام قرار دادن ماشین ظرفشویی و کابینت آشپزخانه که اغلب به آن دسترسی دارید راست دست یا چپ دست بودن را در نظر بگیرید.

آشپزخانه تک دیواری برای چه خانه‌هایی مناسب است؟ خانه‌های کوچک زیرا از نظر فضایی کارآمدترین طراحی است، شما میتوانید برای انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه خود اینجا را کلیک نمایید.

آشپزخانه‌ها L شکل

آشپزخانه L شکل رایج‎‌‌‌ترین چیدمانی است که در خانه‌های هندی یافت می‌شود. شامل فضاهای کاری روی دو دیوار مجاور است که عمود بر یکدیگر قرار دارند. این طرح برای دو آشپز که همزمان کار می کنند خوب کار می کند، زیرا هیچ خط ترددی در محل کار وجود ندارد. این نوع آشپزخانه فضای زیای دارد و افراد زیادی می‌توانند در آن کار کنند و مطمئناً این طرح بیشترین بهره وری را دارد و دارای مناطق کاری زیادی است. اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی نزدیک یکدیگر هستند و همین باعث می‌شود هنگام آشپزی به‌راحتی به هر سه دسترسی داشته باشیم. از طرفی برای خانه‌های کوچکتر ایده آل است زیرا حداکثر استفاده را از فضای موجود در کف می‌کند. حداکثر ذخیره سازی را به شما می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد به راحتی یک میز ناهار خوری کوچک در آشپزخانه خود قرار دهید.

آشپزخانه L شکل برای چه خانه‌هایی مناسب است؟ خانواده‌های بزرگ با چندین نفر که آشپزی می‌کنند و فضای آشپزخانه کوچک است.

Figure 2آشپزخانه L شکل

آشپزخانه‌های موازی

وقتی فضای کافی وجود داشته باشد، آشپزخانه موازی می‌تواند چیدمانی فوق العاده موثر باشد. این نوع آشپزخانه‌ها با دو عدد پیشخوان و دو مجموعه کابینت می‌توانند دارای چندین منطقه کاری باشند. علاوه بر این، اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی در مثلث طلایی آشپزخانه ایده آل قرار گرفته‌اند که این امر را به یک فرایند پخت و پز بسیار راحت تبدیل می‌کند. این آشپزخانه‌ها شامل فضاهای کاری روی دو دیوار مخالف است طوری که وسایل آشپزخانه در یک طرف آشپزخانه قرار دارند یخچال و سینک ظرفشویی روی دیوار مقابل هستند. این نکته قابل ذکر است که این آشپزخانه‌ها از هر اینچ مربع فضا به بهترین نحو استفاده می کنند

آشپزخانه‌های موازی برای چه خانه‌هایی مناسب است؟ برای یک خانواده هسته ای( خانواده‌ای با زن، شوهر و فرزندان) که اندازه آشپزخانه متوسط است.

Figure 3آشپزخانه پارالل یا موازی

 آشپزخانه‌های U شکل

اگر آشپزخانه شما به فضای بیشتری برای پیشخوان احتیاج دارد باید آشپزخانه‌ی U شکل را انتخاب کنید. علاوه بر این، این نوع چیدمان از هر طرف آشپز را احاطه کرده است و برای آشپزخانه‌ای که به فضای ذخیره سازی بیشتری احتیاج دارد مانند سه مجموعه کابینت پایه و دو یا چند کابینت دیواری ایده آل است. این طرح برای مناطق کاری جداگانه بهتر عمل می‌کند و برای جدا کردن فضای آشپزی از فضای غذاخوری مناسب است. یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی برای هر منطقه در نظر می‌گیرد.

آشپزخانه‌های U شکل برای چه خانه‌هایی مناسب است؟ خانواده‌های مشترک با آشپزخانه متوسط و نسبتا بزرگ

برای خرید کابینت آشپزخانه ارزان قیمت اینجا را کلیک نمایید

آشپزخانه‌های جزیره‌ای

آشپزخانه جزیره ‌دار یک عنصر پرطرفدار است که می‌تواند به هر چیدمانی اضافه شود. این پیشخوان چند منظوره می‌تواند به عنوان منطقه آماده سازی، پیشخوان صبحانه یا حتی منطقه‌ای برای آشپزی عمل کند. پیشنهاد می‌کنیم فقط در صورت وجود فضای کافی برای حرکت، پیشخوان جزیره تهیه کنید. اندازه جزیره با توجه به فضای موجود و مواد پیشخوان مورد استفاده شما تعیین می شود و باید حداقل 36 تا 42 اینچ فضای خالی اطراف جزیره باشد تا وسایلی مانند ماشین ظرفشویی و اجاق گاز باز و بسته شوند.

آشپزخانه‌های جزیره‌ای برای چه خانه‌هایی مناسب است؟ خانواده‌های دارای فرزند و آشپزخانه بزرگ با فضای زیاد

Figure 4آشپزخانه جزیره دار

شبه جزیره‌ای یا پیشخوان صبحانه

آشپزخانه شبه جزیره یک طرح آشپزخانه به شکل U با جزیره متصل است. برخی از افراد به دلیل شکلی که جزیره متصل ایجاد می‌کند، این طرح را به شکل G می‌نامند. شبه جزیره‌ها از نظر فضای رفت و آمد مشابه آشپزخانه‌های جزیره‌دار هستند اما فضای آزاد و فضای کاری بیشتری را در دسترس شما قرار می دهند. این طرح نمونه‌ای از مثلث طلایی ایده آل است، جایی که اجاق گاز در وسط قرار دارد و سینک ظرفشویی و یخچال در دو طرف آن قرار دارد.

فضای شبه جزیره برای غذا خوردن و کمک به آماده سازی غذا در حالی که شخص دیگری در حال آشپزی است بسیار مناسب است. این آشپزخانه‌ها راه حلی عالی برای آشپزخانه‌های سرپوشیده است که می خواهند ظاهر و احساس فضای باز را بدون خراب کردن دیوارها تکرار کنند.

آشپزخانه شبه جزیره‌ای برای چه خانه‌هایی مناسب است؟ خانواده‌های کوچک و ایده آل برای هر دو فضای آشپزخانه بزرگ و کوچک

برای مشاهده ی مقالات مرتبط با دکوراسیون آشپزخانه و مطالب مرتبط با کابینت آشپزخانه اینجا را کلیک نمایید.